Vermogen naar beneden
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za dec 30, 2006 5:51 am

    Toch niet echt spectaculair schakelen bij 4000 rpm. Eenmaal de motor warm schakel ik niet onder de 4500 :P

    Kan me de genante vertoning wel inbeelden bij inhaalacties gelijk aan 2 passerende vrachtauto's. na 5 min ben je er eindelijk voorbij.

    Heeft de garagist afspraken gemaakt met je vader? Breng hem bij hem terug , weet precies wat er verandert is.
  • mgf en mgb
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON do jul 06, 2006 6:17 pm
    WoonplaatsCOLON middelharnis
    CONTACTCOLON

    Re: Vermogen naar beneden

    door mgf en mgb » za dec 30, 2006 7:20 pm

    Miche schreefColonMijn vader heeft het vermogen van mijn MG naar beneden gehaald nadat ik er een accident mee heb gehad. Hij beweerd dat er iets is veranderd aan de injectie waardoor de motor minder benzine-toevoer krijgt en dus minder vermogen heeft? En ook iets aan de gas-pedaal waardoor er niet meer volledig gas kan gegeven worden?

    Weet er iemand juist WAT hij heeft gedaan,en of het mogelijk is om dit te "ondoen" ? Ik heb een aantal vrienden die wat van auto mechanica kennen en die kunnen dan wel eens een kijkje nemen als ze weten wat er juist aan veranderd is :)

    Bedankt !


    Hebben ze de gaskabel niet wat losser gezet?
    en het is toch jouw eigendom?
    als je niet oppast en over een paar maanden weer naar ze ''normale'' snelheid mag dat hij ook veel trager kan wezen ze vinden het fijn als ze eens op hun donder krijgen :)
    een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » zo dec 31, 2006 9:22 am

    Het was een cadeau van de papa dusjah.. heb hem enkele maanden geleden gekregen voor mijn 18de verjaardag.. dusjah, het is zijn recht zeker om ermee te doen wat hij wilt? Ookal vind ik het persoonlijk nogal ongegrond :p

    Probleem is dat ik echt niet weet wat er juist aan veranderd is, ik ga het eens laten bekijken door iemand die wel iets van auto's afweet.. op basis van de tips die mij hier gegeven zijn! En anders breng ik hem wel eens binnen bij een MG/Rover dealer om het terug inorde te laten zetten, want die garagist is een persoonlijke vriend van mijn vader en ik denk niet dat die dat zomaar terug gaat veranderen :) zonder mijn vader daarvan in te lichten, hehe!

    Groetjes en hartelijk bedankt! :)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma jan 01, 2007 10:52 am

    Ik wil niet vervelend doen maar als ik je hier zo bezig hoor kan ik het wel begrijpen waarom je vader zo weinig vertrouwen heeft in je. Hij heeft idd geen gelijk wat je schakelgedrag betreft, 4000 rpm is misschien hoog voor een diezel maar zeker niet voor een benzinemotor. Misschien dat je dat verschil eens moet uitleggen. Wat de aanpassingen betreft adviseer ik je om zeker niet achter zijn rug de boel terug te gaan draaien anders zal je het wantrouwen alleen maar aanwakkeren en dan ben je de F misschien helemaal kwijt (bij mij zou het zeker zo zijn).
    Vertrekken met gierende banden is het slechtste dat je kan doen. Je verslijt je banden onnodig en gaat over de maximale grip van de band waardoor je eigenlijk trager optrekt dan mogelijk. Het enige dat je doet is machogedrag etaleren.
    Ik stel voor dat je bij wijze van goede voonemen dit jaar eens een goed woordje met hem spreekt en probeert zijn vertrouwen te herwinnen.
    Verdorie, ik begin oud te worden :wink: .
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jan 02, 2007 8:35 am

    Miche,

    Ik ken je niet persoonlijk.. dus kan natuurlijk niet goed oordelen, maar ben het denk ik wel een beetje met Thomas eens..

    Maar van de andere kant begrijp ik je frustratie ook wel. Als je iets cadeau krijgt is het van jouw.. Het is niet zo dat je vader je zijn F te leen heeft gegeven toch? Het is jouw eigendom, en de auto staat (neem ik aan op jouw naam) dan heeft hij niet her recht om er aan te gaan zitten. Het zou persoonlijk mijn eer te na zijn.. ik zou de auto terug geven...

    maar goed vertrouwen krijg je niet zomaar, dat moet je verdienen...
    (Thomas, ik word ook oud :oops: )
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » di jan 02, 2007 9:27 pm

    Ik heb hier echt wel een verkeerde indruk gegeven .. en ik zal dan best even in alle eerlijkheid mijn rijgedrag zeggen. Ik ben toen ik 2 weken mijn F had 1x vertrokken met gierende banden omdat ne vriend van mij (die al een paar jaar een F heeft) mij had gezegd dat dat zeer makkelijk gaat. Dat is de enige keer. Verder heb ik hem ook 1x een beetje dwars gelegd in een bocht toen het regende omdat ik dat eens wou uitproberen (grote bocht, middernacht, goed overzicht, geen gevaar).

    Verder rij ik zeer verantwoordelijk.. ik drink nooit, ik ben geen speeder op de snelweg (heb hem 1x eens tot maximum snelheid laten gaan omdat ik dat ook eens wou uittesten, dit was alweer snachts).

    Niet echt zaken om wantrouwig om te zijn, toch? Ik neem aan dat iedere eigenaar van een F dit wel al zou gedaan hebben. En ja ik had nog geen ervaring met de auto, maar ik was overladen van zelfvertrouwen omdat ik 5 jaar kampioenschappen karting heb gereden.. sinds dat ik mijn accident heb gehad (wat totaal niet te wijten was aan mijn rijgedrag) heb ik wel ingezien dat auto rijden helemaal niet te vergelijken is met een karting en dat je dus wel altijd moet opletten en niet onnodig risico's nemen zoals je op een circuit zou doen.. sinds dan is mijn rijgedrag nog veel verantwoordelijker geworden..

    Dit in alle eerlijkheid ;)
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » di jan 02, 2007 9:42 pm

    Gewoon effe tanden bijten en vertrouwen van je vader weer terug winnen!
    Hij zal dan snel inzien dat je toch verstandig rijdt!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jan 02, 2007 10:26 pm

    Ik vind het toch een beetje een rare actie van je vader....... hoe moet je nu het vertrouwen terugwinnen? Hij zal altijd zeggen dat het schadevrij rijden komt vanwege de vertraagde auto en niet vanwege jou beheersde rechtervoet....... :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di jan 02, 2007 10:29 pm

    Denk dat paps ook een beetje overbezorgd is hoor. :wink:

    Als hij zo bang is dat je hard rijdt, snap ik niet waarom hij je een MGF kado doet. Dit is een wagen die bij elke jonge knul even het bloed doet kriebelen en wat uitprobeert.

    Vind de keuze voor een MGF als eerste auto zowieso niet geslaagd. Het is gewoon een listig karretje. Vaak zie je deze MG's op de schroothoop verdwijnen, omdat de auto de onervaren bestuurder verrast.

    Overigens zal een F/TF ook 'ervaren' rijders, die voor het eerst de limit van de wagen opzoeken verrassen. Steek eens braaf je hand op, wie heeft er ongewild al achterstevoren gestaan? Ben er ook schuldig aan en dat nadat ik de wagen al 6 jaar reed :oops:

    Dus Miche, laat je niet kisten :wink:
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » zo jan 07, 2007 6:20 pm

    Waarom schrijft iedereen dat de wagen zo precies een eigen willetje heeft en dus zelf ervaren rijders, maar vooral onervaren rijders, kan verassen? Aan wat ligt dat? En geef dan eens een voorbeeld van wat er dan zoal kan gebeuren? :)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo jan 07, 2007 11:39 pm

    De F heeft met goede banden heel veel grip. Je kan er dus behoorlijk snel een bocht mee nemen.

    Echter als de achterkant begint uit te breken, is hij nauwelijks nog te korrigeren. voor je het weet sta je met je neus de verkeerde kant op.

    Gummen is er dus niet echt bij.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten