Klep TF uitlaat
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di dec 12, 2006 11:54 pm

Ja, dat is precies wat ze bedoelen. Als je de klep helmaal niet meer gebruikt kan deze vast gaan zitten en krijg je 'em niet meer terug in de orginele functie (als je dat al zou willen)
    Het schakelaartje in de cockpit staat ook nog op mijn wishlist. Dat lijkt me een hele sjieke oplossing, vooral ook omdat ik niet altijd met het zware bromgeluid wil rijden. Bovendien sta ik nu regelmatig met koud weer in de file en hoor ik de persoon achter mij denken "Hey... d'er komt maar rook uit 1 pijp!" ...maar om nu elke keer uit testappen en de persoon uit te leggen hoe het dan wel werkt, gaat me ook een beetje te ver :? :wink:

@Bruno: je hebt helemaal gelijk over het los halen van de connector... ik dacht dat er juist geen vacuum op het slangetje zou staan als je de stekker liet zitten... maar het is juist andersom..

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

door mgeeke » di dec 12, 2006 11:56 pm

Zie op de foto 2draadjes, een wit en blauw. Zou het gelijk zijn welke je zou schakelen?
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146

door mgeeke » do dec 14, 2006 2:00 pm

Heb het kontaktje los gekoppeld. Zou nu tussen dit draadje en het kontaktje een soort verlengkabeltje willen plaatsen. waar zou ik zo een kabeltje met het kilk fiche kunnen krijgen? zou dit gebuiken om een schakelaar tussen te plaatsen en de originele bekabeling te behouden.
    GRTZ Mgeeke
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146

door mgeeke » vr dec 15, 2006 8:27 pm

De EVC uitgeschakeld, dit weekend een KN open airfilter plaatsen met de benodigde koude luchttoevoer en hitteschild. Misscien wel de luchttoevoer beleden met een hittewerende bekleding.
    Leuke tijden tegemoed en dan maar testen.
    GRTZ Mgeeke
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr dec 15, 2006 9:51 pm

De TR-brakets zijn terug binnen om de buizen van de K&n onder de MG te bevestigen.
    Complete set is dus terug leverbaar aan 195 euro (K&N 57 i set, schild, bracket) . Voor zij die nog een TR-bracket moeten hebben, laat maar weten, want ik weet dus dat er terug binen zijn, maar niet hoeveel.
    Erik ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146

door mgeeke » za dec 16, 2006 2:17 pm

Vandaag de mods getest en de conclusie:
    - Het ontkoppled EVC systeem heeft de wagen een fantastisch lage grauwe brom. Mijn baas rijd met een maserati grandsport en vindt de klank dicht naar deze toegaan.
    - De JR kelk vliegt er zo meteen terug af, heeft de wagen totaal geen voordelen en de uitlaat met open klep bromt tot boven de kelk uit.
    Dus voor het geluid is deze niet nodig en voor de PK's denk ik dat de standaard airbox al redelijk optimaal presteerd. Misschien in deze een paneelfilter van K&N plaatsen om daar eventueel nog een lichte PK winst uit te halen en de tweede aanzuigslurf ook proberen te bevestigen aan de luchtinlaat voor optimale luchtbevoorading. Zou het eigenlijk niet mogelijk zijn om van het bestaand systeem een cold air systeem te maken zodanig dat een open air in de box hangt en een zo direct mogelijk aanzuigslurf naar deze box van buitenaf?
    GRTZ Mgeeke
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za dec 16, 2006 3:03 pm

mgeeke schreefColonVandaag de mods getest en de conclusie:
    - Het ontkoppled EVC systeem heeft de wagen een fantastisch lage grauwe brom. Mijn baas rijd met een maserati grandsport en vindt de klank dicht naar deze toegaan.

Je hebt een sympathieke baas....

@Bruno: 5 stuks
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » za dec 16, 2006 11:40 pm

ErikB schreefColon

Je hebt een sympathieke baas....

:D :D :D

Ja, dat denk ik ook.

Maare wat is de JR...?
    MGTF 135 - Pearl black
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146

door mgeeke » zo dec 17, 2006 12:10 am

Een JR airfilter is een gewone open air cone zoals een green, K&N,...
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

Re:

door ovi » wo maart 02, 2011 9:44 am

-

:thumbsup:
    Dus als ik dat klepje deze middag ontkoppel wordt onze TF een Maserati! 8)
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

Re: Klep TF uitlaat

door BlackFox » wo maart 02, 2011 2:20 pm

'k zou je verwachtingen niet te hoog leggen :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » wo maart 02, 2011 2:26 pm

BlackFox schreefColon'k zou je verwachtingen niet te hoog leggen :mrgreen:

Wa ist nu? :roll:
    Gaat het nu een veel mooier geluid geven of ga ik veel werk voor niks doen? :?
    Nog een 20 minuten en ik ben naar huis dus moet het vlug weten! :mrgreen:
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » wo maart 02, 2011 2:29 pm

Het gaat zeker mooier brommen, maar vergelijken met een Maser gaat er wat over zijn vrees ik :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » wo maart 02, 2011 2:45 pm

BlackFox schreefColonHet gaat zeker mooier brommen, maar vergelijken met een Maser gaat er wat over zijn vrees ik :D

:lol:
    Ha, dan ist goe! :thumbsup:
    Als hij al maar een beetje koeler bromt ben ik al heel gelukkig want nu is het precies een naaimachientje! :devil-(
    Ik zal straks een filmke maken met het geluid voor en na dan kunnen we eens vergelijken! :wink:
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Re: Re:

door RemcovanKuilenburg » wo maart 02, 2011 6:09 pm

ovi schreefColon
    -

:thumbsup:
    Dus als ik dat klepje deze middag ontkoppel wordt onze TF een Maserati! 8)

Deze topic is uit 2006 dus of je nog een antwoord krijgt :?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.