Verdorie HGF
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

Re: Verdorie HGF

door Rene » di nov 28, 2006 9:06 pm

Brooklands schreefColon
    Rene schreefColonAls ik het niet zo een mooie auto vond ...........................

Ik zal de zin maar even afmaken: Als ik het niet zo een mooie auto vond liet ik hem ook gewoon maken voor 1400 euro.

Wat moet je anders.

Ik zal de zin maar even afmaken: Als ik het niet zo een mooie auto vond liet ik hem ook gewoon maken voor 1400 euro en ruilde hem meteen in voor een jap bv S2000
    Een Aston db zou ook mooi zijn maar los van het feit dat ik dan eerst de jackpot moet kraken is het dan weer een brit

:lol:
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di nov 28, 2006 9:14 pm

Laat je de "nieuwe" pakking monteren? Het was wel een en al lof voor deze pakking, maar ik meende dat Bruno schreef: "deze pakking heeft zich nog niet bewezen". En dat is natuurlijk wel waar.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di nov 28, 2006 9:18 pm

Brooklands schreefColonLaat je de "nieuwe" pakking monteren? Het was wel een en al lof voor deze pakking, maar ik meende dat Bruno schreef: "deze pakking heeft zich nog niet bewezen". En dat is natuurlijk wel waar.

Maar van de andere kant, er zijn ook voor zover mij bekend nog geen negatieve reacties..

Toch?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di nov 28, 2006 9:22 pm

Bruce schreefColonMaar van de andere kant, er zijn ook voor zover mij bekend nog geen negatieve reacties..

Toch?

Niet gehoord in ieder geval.
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    CONTACTCOLON

door Rene » di nov 28, 2006 9:26 pm

Brooklands schreefColonLaat je de "nieuwe" pakking monteren? Het was wel een en al lof voor deze pakking, maar ik meende dat Bruno schreef: "deze pakking heeft zich nog niet bewezen". En dat is natuurlijk wel waar.

De dealer zei dat dan ook de olierail moet worden vervangen wat dat ook moge zijn.
    Hij geeft aan dat waterverlies de oorzaak meestal is en niet de pakking op zich.
    Vandaar natuurlijk ook de waterlevel kitjes

• Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di nov 28, 2006 9:31 pm

Rene schreefColonDe dealer zei dat dan ook de olierail moet worden vervangen wat dat ook moge zijn.
    Hij geeft aan dat waterverlies de oorzaak meestal is en niet de pakking op zich.

Nu ga ik twijfelen. Waterverlies door een lekke slang/leiding is een oorzaak waarbij het kitje goed werk kan doen.
    Maar in jouw geval was toch gewoon de pakking die de geest gaf? Geen lekkage vooraf.
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    CONTACTCOLON

door Rene » di nov 28, 2006 9:39 pm

Brooklands schreefColon
    Rene schreefColonDe dealer zei dat dan ook de olierail moet worden vervangen wat dat ook moge zijn.

Nu ga ik twijfelen. Waterverlies door een lekke slang/leiding is een oorzaak waarbij het kitje goed werk kan doen.
    Maar in jouw geval was toch gewoon de pakking die de geest gaf? Geen lekkage vooraf.

klopt, maar dat is eerder uitzondering dan regel

• Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di nov 28, 2006 9:42 pm

Rene schreefColonklopt, maar dat is eerder uitzondering dan regel

Of dat meer uitzondering dan regel is? Ik heb geen idee. Mijn gevoel zegt anders, maar dit niet op feiten gebaseerd. Ik hoop dat nu de kenners even inhaken.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » di nov 28, 2006 9:46 pm

bij mij was het watertekort, het is niet omdat je op het moment van de HGF geen watertekort hebt dat er nooit watertekort geweest is. Een watertekort kan de koppakking licht laten lekken. Na verloop van tijd wordt dit probleem alleen maar erger met een HGF, zelfs zonder watertekort als gevolg. Al dat watertekort, het lijkt wel afrika, ik krijg er dorst van. Bij mij hier aan de computer is er geen watertekort, eerder een waterteveel, ik ga even een glas wijn halen...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di nov 28, 2006 11:29 pm

Nee zeker niet.

Een van de meer voorkomende oorzaken van HGF bij MG(T)F is een lekkage van de pakking waarbij het koelwater naar buiten stroomt, dus zichtbaar en niet de cylinders in. Meestal rondom de waterpomp.
    Zelf gehad, laatst nog op de Kempenrit zien gebeuren :cry:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di nov 28, 2006 11:35 pm

Kasper schreefColonEen van de meer voorkomende oorzaken van HGF bij MG(T)F is een lekkage van de pakking waarbij het koelwater naar buiten stroomt, dus zichtbaar en niet de cylinders in. Meestal rondom de waterpomp.

Vat ik juist samen: gewoon de (magere) kwaliteit van de standaard MG-Rover pakking!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di nov 28, 2006 11:44 pm

Nope, alle factoren tegelijk :

- Dwarsliggende motorblok (torsie)
    - Alu-motorblok (uitzettingscoef.)
    - Achteraan geplaatste blok (koeling)
    - Radiator vooraan, blok achteraan (koude shock)

De pakking is hier dus zelfs niet in opgenomen. De nieuwe versie is dan wel sterker dan de eerste, maar de eerste zou zelfs bijna onverwoestbaar zijn, als deze 4 factoren zich niet voordeden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » wo nov 29, 2006 12:38 am

Bruno schreefColon- Achteraan geplaatste blok (koeling)
    - Radiator vooraan, blok achteraan (koude shock)

Wat is precies het verschil tussen deze twee? Ik heb wel het idee dat preventieve maatregelen niet mogelijk zijn. De pakking moet de klappen opvangen. Is er één die beter is dan de beste dan die kiezen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo nov 29, 2006 9:46 am

Ik heb toen ik bij de dealer was de twee pakkingen (Rover en LandRover) naast elkaar gezien en die van LR zag er veel degelijker uit.. Hij vertelde me dat zij alleen de LR pakking nog gebruikte, in combinatie met de olietrap.. Bij Jarno zit ie er ook in meen ik me te herinneren..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo nov 29, 2006 12:34 pm

Misschien dat ik binnen een jaar mijn mening herzie (tegen dan heeft zo'n pakking zijn deugdelijkheid dus wel bewezen). Als ik tegen die tijd nog niks heb gehoord van falende LR-pakkingen, ben ik voorstander, echter tot die tijd kies ik voor de OEM-pakking. De OEM pakking is dunner, waardoor er meer compressie en dus meer vermogen is. Ik heb geen zin om meer van m'n motorkop te laten vlakken dan nodig. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer