Dynojet 2006 ~resultaten~
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma nov 13, 2006 12:08 am

    Demor schreefColonEn Sander waarom heeft Pete die beker, die je in een andere topic zo trots vasthoud, niet in zijn hand, aangezien hij de meeste pK's heeft op z'n MPi? :wink:

    Ja precies! Bij VVC's meten we de PK's en bij MPi's het koppel? Dat klinkt als rekenen naar de gewenste uitkomst. :roll: :wink: (Mijn vreugde dansje bleek dan ook te voorbarig :D :wink: )
    Overigens... het koppel van de twee TF'en aanwezig valt 10 a 15 pk lager uit dan alle F'en aanwezig, iets met de klep- en ontsteek timing... daarmee bestaat de kans dus niet eens dat een TF met de beker aan de haal gaat :cry:

    Grt
    pete

    [UPDATE] Hierboven staat 10 a 15pk, maar dat moet natuurlijk 10 a 15Nm zijn.
    Laatst bijgewerkt door 3 op Pete, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 - Pearl black
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » ma nov 13, 2006 12:09 am

    Bruno MG F 1.8VVC 146,9 pk 162 Nm


    :shock: Zow! dat zijn nog eens cyfers! Proficiat :D
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 13, 2006 12:11 am

    Pete schreefColonOverigens... het koppel van de twee TF'en aanwezig valt 10 a 15 pk lager uit dan alle F'en aanwezig, iets met de klep- en ontsteek timing... daarmee bestaat de kans dus niet eens dat een TF met de beker aan de haal gaat :cry:


    Hoe bedoel je ? Het vermogen klopt toch gewoon ongeveer en is helemaal niet laag ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma nov 13, 2006 12:14 am

    Sander schreefColon
    Pete schreefColonOverigens... het koppel van de twee TF'en aanwezig valt 10 a 15 pk lager uit dan alle F'en aanwezig, iets met de klep- en ontsteek timing... daarmee bestaat de kans dus niet eens dat een TF met de beker aan de haal gaat :cry:


    Hoe bedoel je ? Het vermogen klopt toch gewoon ongeveer en is helemaal niet laag ?

    Err.. sorry, 10 a 15 Nm (geen PK's) lager dan de F'en... en dat ga je niet weg tunen... tenzij ik een cam en de MMU van een F plaats... en dat was ik eigenlijk niet van plan :) juist omdat het vermogen helemaal niet tegen valt! (sterker nog... bij de tweede meting was het een pk meer, namelijk 118,8... maar de eerste meting is het leven gaan leiden :wink: )


    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma nov 13, 2006 12:20 am

    hi hi

    mijn metroke 36.6 pk na 197000 kms en 2 maal circuit al overleefd vind ik dat lang niet slecht. :lol: :lol: :lol:

    toch een fijne dag gehad volgend jaar zeker opnieuw maar dan met mijn turboke. :lol: :lol:

    grtjs

    mg metro en man
    8) 8) 8)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma nov 13, 2006 12:27 am

    Sander schreefColon...er zulke mannen meedoen is het snel bekeken voor de rest wanneer je PK's vergelijkt. Koppel voor de MPi's leek ons dan ook veel eerlijker/leuker.....

    Ik vind het best hoor, in dit geval ben ik al aardig op weg. :wink: En dat met alleen een K&N en een nieuwe TTB......

    Afbeelding

    Iemand suggesties voor verbeteringen?....... :twisted:
    Laatst bijgewerkt door 2 op Demor, in totaal 0 keer bewerkt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 13, 2006 12:29 am

    Pete schreefColonErr.. sorry, 10 a 15 Nm (geen PK's) lager dan de F'en... en dat ga je niet weg tunen... tenzij ik een cam en de MMU van een F plaats... en dat was ik eigenlijk niet van plan :) juist omdat het vermogen helemaal niet tegen valt! (sterker nog... bij de tweede meting was het een pk meer, namelijk 118,8... maar de eerste meting is het leven gaan leiden :wink: )


    Pete


    Ben ik het niet mee eens. Een K&N is voor een TF135 een slechte investering wat vermogen en koppel betreft. Puur economisch gezien had je beter een paneelfilter gekozen gezien de grootte van de originele airbox en de inlaat naar de luchthapper verplaatst. Een K&N koop je puur voor het geluid. Ik weet haast zeker dat wanneer jij je uitlaatlijn upgrade je serieus koppel bij krijgt. Ook zal een 4-2-1 bij jou beter helpen gezien de scherpere nokassen. (Jouw koppel piekt pas bij de 5000rpm) Even als een sportkat.

    Ook is het volgens mij bij jou zinvol om bij de eerst volgende HGF je inlaatspruitstuk te laten matchen op de cilinderkop (zit nu een trapje in) Het is overigens niet zo dat ik je een HGF toewens hoor ;)

    Kortom, tunen met die TF !!!! Voorlopig vind ik de stijd nog behoorlijk eerlijk ! (Volgens jaar doe ik toch niet meer mee met MPi :P)
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 13, 2006 12:31 am

    En Pete, die "MMU" hoef je niet te plaatsten maar ik denk dat je op zou kijken van de winst als je het plastic inlaatspruitstuk van een F plaats (!)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma nov 13, 2006 12:41 am

    Sander schreefColon... (Jouw koppel piekt pas bij de 5000rpm)....

    ...je inlaatspruitstuk te laten matchen op de cilinderkop (zit nu een trapje in)

    Ja, das een geinig piekje op 5000rpm... einig idee waar die vandaan komt?

    en wat bedoel je met "een trapje"? Die dip aan het begin van de koppelcurve?

    pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 13, 2006 12:45 am

    T'is voor de TF 135 mannen inderdaad in eerste instantie misschien wel frustrerend, maar als we vermogen zouden laten meetellen zou het voor de F MPI-personen net even frustrerend zijn en oneerlijk worden gevonden. Om de reden die Sander dus aangaf, opteerden we dus voor het koppel bij MPI's, alhoewel we wel niet verwacht hadden dat de TF135 wagens hier slechter zouden gaan scoren (er was nog nooit een TF135 op een dynodag geweest).
    @ Pete, t'is dus echt niet verkocht hoor, neem dat gerust van ons aan. sterker nog, we vonden het best vervelend dat we de bekers zelf terug naar huis moesten nemen, maar vonden het niet echt een eer voor de volgende in rij, als we hem zouden doorschuiven. meeste koppel/vermogen is nu eenmaal meeste, zo simpel is dat. Ik hoop dus echt dat volgend jaar iemand anders ze naar huis neemt, maar dat zal dus wel lukken denk ik.

    De bekers, waren gewoon een extraatje van ons (noem het dyno-folklore) , zonder veel belang. Ik zou het dan ook jammer vinden als er enige onenigheid zou over ontstaan.
    eigenlijk is het voor sommige rover rijders (1.4 mpi-eigenaars) nog erger, die kunnen ook nooit winnen, om nog te zwijgen van Rover TC's 600 etc....
    we kunnen dus moeilijk voor ieder type een andere beker gaan maken, want dan is de fun/waarde er ook af (dan gaat iedereen met een beker naar huis).
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 13, 2006 12:55 am

    Pete schreefColonJa, das een geinig piekje op 5000rpm... einig idee waar die vandaan komt?

    en wat bedoel je met "een trapje"? Die dip aan het begin van de koppelcurve?

    pete


    Jouw piek-koppel is op een hoger toerental omdat je nokkenassen scherper zijn; vergelijkbaar met die van een VVC. Ze geven je een hogere lift. Vandaar dat jou vermogen blijft stijgen waar een MGF weer terug inzakt.

    Met het trapje bedoel ik dat de diameter van de inlaatpoort van je cilinderkop kleiner is dan de diameter van je inlaatspruitstuk. De lucht word daardoor turbulent omdat die op de rand stuit wat natuurlijk slecht is voor de flow en daarmee slecht voor de performance. Bij het plaatsen van een plastic MGF MPi spruitstuk zou je hier vanaf zijn. Dit spruitstuk is ook weer gemaakt voor meer koppel op lage toeren dus je zal misschien wat PK's moeten inleveren. Probeer het eens zou ik zeggen ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma nov 13, 2006 1:24 am

    Bruno schreefColonT'is voor de TF 135 mannen inderdaad in eerste instantie misschien wel frustrerend,
    .........
    voor ieder type een andere beker gaan maken, want dan is de fun/waarde er ook af (dan gaat iedereen met een beker naar huis).

    Tja, zo'n verhaal krijgt al snel een serieus tintje... laat mij het volgende zeggen. Ik vind het een geweldig leuk idee om de PK race van een wisselbeker te voorzien en daarmee de (aankomende) traditie van deze dag te versterken. Daarnaast ben ik het tenvolle eens met de criteria gekozen voor de winnaar van de beker. (Ik had niet kunnen bedenken dat je voor de MPi's beter op koppel kan vergelijken dan op PK's)
    Daarnaast vind ik het een eer om als eerste TF135 de standaard te mogen zetten en dat er volgend jaar maar meer TF'en mogen zijn om de strijd aan te gaan.

    Dus voor de winnaars: Gefeliciteerd, jullie hebben er werk van gemaakt en dat laat zich zien. en voor de verliezers (ook ik dus): niet piepen, maar tunen!

    Mijn inschatting voor volgend jaar: Sander neemt de beker af van Bruno en voor de MPi beker staan ze in de rij: Bruce 163,2 Nm, Remieme 160,7 Nm, PatrickT 160,6 Nm, Jarno & Peter 156,5 Nm en Demor 162 Nm
    Let the games begin :D

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 13, 2006 1:47 am

    Pete schreefColonMijn inschatting voor volgend jaar: Sander neemt de beker af van Bruno en voor de MPi beker staan ze in de rij: Bruce 163,2 Nm, Remieme 160,7 Nm, PatrickT 160,6 Nm, Jarno & Peter 156,5 Nm en Demor 162 Nm
    Let the games begin :D

    Grt
    Pete


    Thats the spirit zie !! :D

    Maar bedenk wel dat :

    Voor de VVC's : Ik me niet zo snel gewonnen ga geven en dus ook niet ter pleke ga trappelen, dat Sander waarschijnlijk dezelfde problemen gaat tegen komen als ik had en dat er ook nog wagens zijn als die van Striker die het heel goed doen. Of misschien duikt er plots wel een andere VVC op met nog meer vermogen (een vvc ligt niet alleen in een F he ! ) ?

    Voor de MPI's : Er ook nog iemand is als bijvoorbeeld Erik B (die nu al 164Nm scoort), en er ook op MG-R.nl heel veel niet-MGF MPI's zijn, die zeker ook voor de beker gaan gaan nu !

    Dus voor de winnaars en voor zij die denken dat ze door het wegvallen van Sander in de MPI-range nu rustig op hun lauweren kunnen gaan rusten : blijven tunen, zoals Pete aangaf, anders gaan jullie het niet halen he ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 13, 2006 9:31 am

    't Is duidelijk hoe de verwachtingen liggen: 'k moet de MPi beker halen op koppel en zoveel pk's bij elkaar halen dat de VVC-vermogens-beker eigenlijk niets meer voorstelt..... en dan komt er die lang verwachte turbo.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 13, 2006 12:31 pm

    Misschien anders eerst al eens plaatsen wat er nog thuis in de kast ligt : Een halve MG ? :wink: :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten