MGF_TV schreefColonmisschien we een TF turbo
`k geef toe, ik ben eigenlijk geen docent, maar ´k heb een ander jobke. ´k zit ook in avondles chinees



ErikB schreefColon't Is misschien een Nanjing motor, op basis van een Nissan maar dan met Nitrous oxide en voor de rest Normal aspirated en de gebruikelijke nokkenassen (laat ons hopen).




“Productie Chinese MG’s start op 27 maart 2007”
14 september 2006 • Tekst Nic de Boer
Concreter kan het nieuws over de wederopstanding van MG niet worden: de Chinese directeur van het merk belooft dat het eerste exemplaar op 27 maart 2007 van de band loopt.
Nanjing Automobile start op 27 maart 2007 met de productie van MG’s in China. Dat heeft directeur Lu Zhenxin tegenover persbureau Reuters verklaard. “Op die dag bestaat Nanjing Automobile precies zestig jaar. Een mooi moment om de productie van MG in gang te zetten.” Het eerste product waarmee Nanjing aan de gang gaat, is de MG TF.
Op het moment wordt nog gewerkt aan de fabriek, waar jaarlijks 200.000 auto’s en 250.000 motoren kunnen worden gebouwd. In de fabriek kan worden gelast, gespoten, geassembleerd en motoren en versnellingsbakken worden gemonteerd. Sommige auto’s worden naar de oude fabriek in Longbridge gestuurd om te worden afgebouwd. Ook daar moet het werk vanaf 27 maart weer op gang komen. “Dat is echter nog niet zeker omdat er nog enige onzekere factoren zijn,” aldus Lu.
De MG-fabriek in het Amerikaanse Oklahoma moet in 2008 in bedrijf gaan. Per jaar wil Nanjing 150.000 tot 200.000 auto’s bouwen.

sjolmers schreefColonHmm spannend. Hopleijk komt er nu ook een hoop nieuwe -made in china- onderdelen op de markt welke goedkoper zijn dan de huidige...
Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.