Wielboutdopjes
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 06, 2006 4:21 pm

Ik moet Jean even bijtreden want hij heeft het moelijk. :wink:

ER ZITTEN GEEN DOPJES OP DIE DRIE MOEREN

Of zoals in de eerste reactie
    3 x wielmoer (die hebben een lichtmetalen kapje die je er normaal niet moet afhalen... het zijn ondingen)

Die kapjes/dopjes haal je er NIET af.

Niet stressen Bruce, lezen wat er staat en 't komt in orde :wink: :lol:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » wo sep 06, 2006 4:27 pm

Bedankt Erik. Ik begon al aan mezelf te twijfelen en dacht dat Bruce en ik over verschillende dopjes bezig waren.

In ieder geval succes. Welke banden worden het?
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo sep 06, 2006 4:28 pm

Haha,

Nu snap ik er helemaal niets meer van...

Mijn velgen moeten eraf, als ik het goed begrijp hoef op die kapjes er niet af te halen maar de dopsleutel er gewoon overheen te zetten?

Waarom zitten die metalen kapjes er dan op? en waar is dat langwerpige buisje dan voor? is dat niet om die metalen kapjes eraf te halen.

Ik ben geloof ik een beetje van het pad...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo sep 06, 2006 4:43 pm

Daar is misschien het misverstand ontstaan.
    De mysterieuze zwarte koker is om de dop te verwijderen die over de anti-diefstalmoer zit.

Deze moer heb je dus niet meer (jou afwijkende 4e moer). De vorige eigenaar zal de sleutel voor de moer kwijt zijn geraakt en de anti-diefstalmoeren hebben laten verwijderen.

Rechts onderaan op de foto zijn de anti-diefstalmoeren die bij jou ontbreken (1 per velg). Midden boven is de sleutel waarmee je de anti-diefstalmoeren kan los/vast draaien.
    Afbeelding

De dop die eigenlijk verwijderd had moeten worden is die met het sleufje(rechts onderaan).
    Afbeelding
    Van de overige drie moeren hoeft dus niets verwijderd te worden. De metalen kapjes die hierover zitten zullen alleen voor de sier zijn, voor de rest weet ik het niet.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Jean, in totaal 0 keer bewerkt.

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 06, 2006 4:47 pm

Bruce schreefColonHaha,
    Yeah right....
    Bruce schreefColonNu snap ik er helemaal niets meer van...
    You're kidding.
    Bruce schreefColonMijn velgen moeten eraf,
    Daar zijn we beiden mee akkoord... keep going.
    Bruce schreefColonals ik het goed begrijp hoef op die kapjes er niet af te halen
    You've got it
    Bruce schreefColonmaar de dopsleutel er gewoon overheen te zetten?
    Exact !!!
    Bruce schreefColonWaarom zitten die metalen kapjes er dan op?
    Omdat het mooi metaal is, niet roest... en waarschijnlijk heel cheap is.
    Bruce schreefColonen waar is dat langwerpige buisje dan voor?
    Om het kapje van de veiligheidsmoer eraf te halen. Het kapje van de veiligheidsmoer ziet er compleet anders uit en is in tegenstelling tot de anderen, wel te verwijderen.
    Bruce schreefColon is dat niet om die metalen kapjes eraf te halen.
    Neen, enkel voor het kapje (verschillend van de andere kapjes) van de veiligheidsbout.
    Bruce schreefColonIk ben geloof ik een beetje van het pad...
    Kies dan maar een Mud&Snow band :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 06, 2006 4:53 pm

Nu wat betreft het losdraaien: de draairichting is tegen de wijzers van de klok in, ook wel linksom. 't Is te zeggen, met de dopsleutel, het wiel laat je gewoon staan..... :wink:

sorry couldn't resist.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo sep 06, 2006 5:01 pm

met een waterpomptang kan je de dop er zo afhalen Bruce.

Misschien iets harder knijpen dan bij Helga en je haalt ze er zo af ;) :O))
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo sep 06, 2006 5:05 pm

Remieme schreefColonmet een waterpomptang kan je de dop er zo afhalen Bruce.

Misschien iets harder knijpen dan bij Helga en je haalt ze er zo af ;) :O))

Breng hem niet weer aan het twijfelen. :wink: Hij hoeft nergens een dop af te halen, aangezien hij geen anti-diefstalmoeren heeft.

Hooguit moet hij de dop van zijn waterreservoir vervangen, maar die is al los geweest, dus daar heeft hij geen waterpomptang voor nodig. :wink:

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » wo sep 06, 2006 5:09 pm

Sorry hobby van me: manager plagen :O))
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 06, 2006 5:18 pm

Remieme schreefColonSorry hobby van me: manager plagen :O))

Als het zo zit . . .

Bruce,

Je moet ervoor zorgen dat alle 4 de MG logo's van de 4 velgen mooi recht staan. Zoniet, even een blokje omrijden en weer checken... totdat ze alle 4 mooi rechtop staan, vooraleer je met krik en moersleutel van start gaat.

:wink:
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    CONTACTCOLON

door Jean » wo sep 06, 2006 5:29 pm

ErikB schreefColonBruce,

Je moet ervoor zorgen dat alle 4 de MG logo's van de 4 velgen mooi recht staan. Zoniet, even een blokje omrijden en weer checken... totdat ze alle 4 mooi rechtop staan, vooraleer je met krik en moersleutel van start gaat.

Waar is Bruce? Is hij rondjes rijden?

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » wo sep 06, 2006 5:40 pm

:lol:

Bruce zit nu gestressed in een hoekje te beven. Wordt zowaar aan het werk gezet. :wink:

Maar waarom zo moeilijk Bruce, die bandenboeren hebben vast vaker zo'n moer en dopje verwijderd? :idea:
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » wo sep 06, 2006 7:15 pm

Waarom je velgen eraf halen om de banden te wisselen? Wil je ze daar een dienst bewijzen, door het werk voor hen te doen. Wel tof van je... maar rij je dan op je schijven naar de bandencentrale?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo sep 06, 2006 8:48 pm

Pete,

Plan A of plan B..

A:
    Velgen in de Peugeot naar de banden boer brengen, terug naar huis rijden, F ophalen, velgen met banden er onder laten zetten, oude velgen en banden in de hoek laten zetten, met de F naar huis, Peugeot pakken, naar de bandenboer velgen en banden halen.

B: Velgen in Peugeot, banden erom weer naar huis, thuis velgen er zelf weer op zetten.

wat denk je? :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo sep 06, 2006 8:50 pm

Jean schreefColon Welke banden worden het?

Ik moest van Sander hetzelfde setje nemen als hij. (ik heb dus geen keus)