ik ga morgen even de dealer bellen en misschien kunnen ze mij naar aanleiding van jullie tips verder helpen.











Jupilerman schreefColonLijkt mij een ontstekingsprobleem.
En dit kan vééle oorzaken hebben. Gaande van de bougiekabels tot een kapotte (water)temperatuursensor. Bij dit laatste kan hij dan bij koude start een "warm water" signaal afgeven, waardoor de ontsteking niet correct is en de wagen dus niet start. Ik zou ook het verdeelkapje ("Delco") er eens afhalen. Kanook oorzaak van slechte ontsteking zijn.
Stekkers van de bobijn? Moeilijker te controleren, maar die kunnen last hebben van de warmte.
Eventueel het zootje (delco) proper maken.
Heb je al eens op de gas getrapt alvorens te starten?



ErikB schreefColonTemperatuursensor had ik ook op het lijstje staan (zie eerder), maar deze kon ik minder goed rijmen met het stilvallen van de motor tijdens het rijden (als de motor reeds op temperatuur is).





Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.