Het moet heus geen lithium vet zijn waar je dit mechanisme mee smeert. Sterker nog Litium is echt niet het beste vet.
Vet op basis van Calcium zou beter zijn, daar het bestand is tegen water. Echter calcium heeft de eigenschap harder te worden bij lage temperaturen, waardoor de ruitenwissers stroever zouden gaan functioneren in de winter. Teflon vet heeft dan weer uitstekende smerende eigenschappen onder alle temperaturen, maar is dan weer niet zo goed bestand tegen water. Er zijn echter tegenwoordig Teflon vetten die wel beter tegen water kunnen wegens een soort inkapseling van de teflon deeltjes.....Ik zwijg over Kent
MG's : - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135 Non-MG's : - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI Racecars : - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
Is het bedoelde witte lithium vet hetzelfde als het witte vet wat ik op de ketting van mijn motorspuit?
(ja ik weet niemand weet wat ik erop spuit, maar ik ben gewoon dusdanig doorsnee dat ik mijn vet bij louis.de bestel...)
Op de spuitbus staat alleen reclame, en 10x het woord kettenfet en weissfet...