door Johan » zo jun 27, 2004 6:41 pm
FF gepikt van het Alfa forum:
Geachte heer Evers,
Allereerst dank voor uw email.
Shell V-Power is een merknaam van Shell en staat voor kwaliteit en performance. In Europa is V-Power momenteel in 15 landen verkrijgbaar. Echter de samenstelling van het product verschilt van land tot land. Het product wordt namelijk aangepast voor de lokale marktsituatie. De Nederlandse V-Power (met een octaangetal van 97) is geschikt voor gebruikers van Euro95.
De Nederlandse V-Power bevat naast prestatieverhogende additieven ook een aantal reinigende componenten en is bovendien zwavelvrij. Die samenstelling is gekozen omdat de Nederlandse automobilist relatief korte afstanden rijdt, vaak met een koude motor rijdt en bovendien veel in de file staat. Deze factoren zorgen voor relatief veel vuilafzetting in de motor. De reinigende effecten van V-Power zorgen ervoor dat deze afzetting wordt verwijderd. Hierdoor kan de motor optimaal presteren en is er een betere verbranding mogelijk. Dit samen met de prestatieverhogende componenten zorgt voor een snellere en vlottere reactie van de motor op het gaspedaal. Het zwavelvrije karakter van V-Power zorgt voor minder uitstoot van schadelijke stoffen omdat de katalysator beter functioneert.
U noemt in uw email Duitsland. Hier is V-Power ook verkrijgbaar en wel een 100 octaanvariant. Dit is dus een alternatief voor de 98 octaan producten en is prijstechnisch ook anders gepositioneerd. In Duitsland is een gem. zwaarder motorpark aanwezig dan in Nederland, bovendien rijdt men langere afstanden en is er op veel plaatsen geen snelheidlimiet waardoor harder kan worden gereden. Deze factoren vragen om een ander type product dan de Nederlandse markt. Zo is er in elk Europees land een andere V-Power met andere kenmerken. In Italië is bijvoorbeeld een niet zwavelvrije 98 variant op de markt en in Denemarken en Noorwegen is een 95 octaanvariant verkrijgbaar.
Het kenmerk van alle V-Power producten is dat het onderscheidend is t.o.v. het alternatief (in NL dus Euro 95) en staat voor kwaliteit en performance.
Op de pomp staat duidelijk aangegeven wat de specificaties zijn, in Nederland staat er op de pomppositie 95 en ongelood.
Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende bent geinformeerd, mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen.
groet,
Johan