Turbo.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di mei 23, 2006 7:09 pm

    met een goedgevulde beurs is alles goed te krijgen :wink:

    Wat dacht je van electromotoren plaatsen zoals bij de GT :twisted:
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » di mei 23, 2006 7:15 pm

    binnekort toch maar weer eens een staatslot kopen. ik voel dat ik hem dit keer echt ga winnen! :wink:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di mei 23, 2006 7:18 pm

    met links of rechts? :wink:

    een staatslot zou inderdaad uitkomst kunnen bieden. Zulke mods zijn niet goedkoop. :x
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » di mei 23, 2006 7:19 pm

    middelste
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Turbo.

    door Sander » di mei 23, 2006 10:19 pm

    PatrickT schreefColonof zitten er nog andere ogen en haken aan het turbo verhaal bij een F?


    Met name het subframe zit in de weg voor het standaard K4-turbo blok. De turbo + spruitstuk steekt te ver uit. Hitte is een groot probleem ivm ontbreken rijwind !

    PatrickT schreefColonbestaan er geen mini intercoolers die je voor bijde luchthappers kunt plaatsen? en een klein turbo-tje is voldoende. klein of groot. je HEBT een turbo :wink:


    Er zijn speciale water-intercoolers. Je moet dan wel een extra water cirquit en een extra radiateur plaatsen voor de huidige.

    Bruno schreefColonDju, da's jammer...
    Weer een goede tuner minder :cry:
    Te hopen krijgt erik geen problemen met zijn modificatie.


    Er is wel degelijk verschil tussen Power Train en PTP "Power Train Projects" De laatste is volgens mij niet failliet.
    Building >200BHP K-series
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    Re: Turbo.

    door Striker » di mei 23, 2006 10:26 pm

    Sander schreefColonEr is wel degelijk verschil tussen Power Train en PTP "Power Train Projects" De laatste is volgens mij niet failliet.


    Andersom. Bij PTP kan je gewoon nog onderdelen bestellen momenteel.

    Edit: ik had het cruciale woordje "niet" in Sander's post over het hoofd gezien :oops:.
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Turbo.

    door Sander » di mei 23, 2006 10:28 pm

    Striker schreefColon
    Sander schreefColonEr is wel degelijk verschil tussen Power Train en PTP "Power Train Projects" De laatste is volgens mij niet failliet.


    Andersom. Bij PTP kan je gewoon nog onderdelen bestellen momenteel.


    Wat is er dan andersom ?
    Building >200BHP K-series
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di mei 23, 2006 10:28 pm

    M'n post is al aangepast ;).
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 23, 2006 10:29 pm

    :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo mei 24, 2006 2:27 am

    Heb ik nog maar weinig aan toe te voegen hé. Subframe, warmte, intercooler, Jupilerman, koppel, lage druk, ... alle termen zijn al gevallen.

    Wat Powertrain Ltd. en Power Train Projects Ltd. betreft, goed gezien van die mannen om de Rover afhankelijke dingen in 1 onder te brengen en de andere customer related dingen in een andere eenheid onder te brengen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo mei 24, 2006 6:46 pm

    ´k zal er dan maar aan toevoegen dat het zweet, bloed, tranen, onderzoek- en studiewerk kost. Alle parameters controleren, etc, etc, etc.
    randproblemen die niet iedereen in het oog heeft natuurlijk
    Maar goed, alle is uiteraard te doen. ´t Is trouwens voor de fun, niet voor de power.
    Als je ziet hoeveel miata´s en S2000´n, novas´s op druk staan, waarom niet de *F*. Ik ken in België ook wel enkele vakmensen die dit kunnen bewerkstelligen. Maar daar ligt nu net de gevoeligheid. HET doen, da´s het leuke er aan. Niet het laten doen. Maar ja dat is mijn inslag. Een ander motto is immers "schoenmaker blijf bij je leest". Whatever
    Voor de goede orde: ik ben niet van plan om alles hier op ´t forum uit de doeken te doen, 2 jaar lezen, surfen, aankopen en proberen leg je niet uit in een paar lijntjes. Ik heb daar trouwens geen zin in. Tussen enkele potten bier kan daar natuurlijk wel verandering in komen.
    Ik hoop dan ook tegen de Kempenrit onder stoom te staan.
    Nu ik leerkracht ben en de mijn zeer drukke eerste weken (een stuk of 5) achter de rug zijn (op 250 tekeningen en examens, 20 eindwerken na) loert de vakantie om de hoek en hoop ik de zaak te kunnen beslechten.
    Nu, met mij weet je nooit. Daarom dat ik hier niet graag en public verder op inga.
    cheers,
    david
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo mei 24, 2006 7:14 pm

    Jupilerman schreefColonAls je ziet hoeveel miata´s en S2000´n, novas´s op druk staan, waarom niet de *F*.


    Net wat je zegt, waarom je F niet? Als je het aan durft en het zelf kan realiseren lijkt het mij prachtig om het te doen. Alleen de andere auto's zijn wel auto's met motoren in de front dus een makkelijkere koeling. Maar ja, dat is dan weer een uitdaging om het zo goed te krijgen op je F. In ieder geval heel veel succes!
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 24, 2006 7:21 pm

    Bied zo'n olie koeler nou uitkomst?

    Misschien niet in combinatie met een Turbo, maar mogelijk wel op een Mpi of VVC. Vind dat m'n F-je erg warm wordt bij stevig doorrijden :roll:

    Nou klopt mijn olietemperatuur niet helemaal, maar mijdt toch liever het rode gebied.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » wo mei 24, 2006 10:11 pm

    Bij een Miata/Mx5 is het heel eenvoudig: het 1.8 blok is oorspronkelijk bedoeld als turbo-blok, maar Mazda heeft er uiteindelijk toch maar vanaf gezien. Dus het is gewoon een kwestie van onderdelen aanschaffen en erop schroeven en je bent klaar.
    Bij de F komt er helaas iets meer bij kijken.
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten