


ErikB schreefColonWaar het hier om gaat is de afstelling van de steppermotor die gebruikt wordt voor het regelen van het stationair toerental. Als de F aan de T4 hangt zie je dat de weergegeven waarde tussen 2 grenzen moet liggen.
Plaats je een reeds afgestelde TTB op je F, dan ga je merken dat na de reset (contact op stand II, 5 x gaspedaal voll. indrukken, 15s wachten, contact op stand 0) de waarde binnen de grenzen valt. Dit is veruit de meeste gevallen de situatie.
Valt na de reset de waarde verkeerd uit, dan moet er aan het schroefje gedraaid worden.... de T4 geeft de situatie weer, zodat er dan geschroefd wordt en de waarde tss. de 2 grenzen valt.
hth,

ErikB schreefColonPlaats je een reeds afgestelde TTB op je F, dan ga je merken dat na de reset (contact op stand II, 5 x gaspedaal voll. indrukken, 15s wachten, contact op stand 0) de waarde binnen de grenzen valt. Dit is veruit de meeste gevallen de situatie.
ErikB schreefColonValt na de reset de waarde verkeerd uit, dan moet er aan het schroefje gedraaid worden....


Sander schreefColonErikB schreefColonValt na de reset de waarde verkeerd uit, dan moet er aan het schroefje gedraaid worden....
Het zijn dus 2 verschillende mechanismen en je kunt zo niet uitsluiten of de klep juist staat. Je blijft een T4 nodig hebben.

ErikB schreefColonSander schreefColonErikB schreefColonValt na de reset de waarde verkeerd uit, dan moet er aan het schroefje gedraaid worden....
Het zijn dus 2 verschillende mechanismen en je kunt zo niet uitsluiten of de klep juist staat. Je blijft een T4 nodig hebben.
Niet helemaal waar, per slot van rekening gaat de MEMS bepalen door de output van de motor of het stationair toerental goed is of niet. Het toerental gaat ie dan regelen via de steppermotor. Ga je met de afstelling van de gasklep spelen, dan gaat de steppermotor reageren en z'n positie veranderen.

Sander schreefColonAls na de reset truc MEMS eenmaal weet dat er stationair gedraaid moet worden en het toerental klopt dan nog niet staat de klep van de TB "way-out". Teveel voor de IACV om te compenseren. Klopt het toerental wel weet je nog steeds niet niet of hij "spot-on" is of verkeerd staat, maar niet genoeg om op te merken. Volgens mij is die laatste kans groter dan de eerste maar ik heb natuurlijk de ervaring niet met afregelen die jullie wel hebben om dat met absolute zekerheid te zeggen.

ErikB schreefColonMet de T4 ga je toch na of de steppermotor zo staat dat ie nog de nodige compensatie kan leveren (de positie moet binnen bepaalde grenzen vallen)
Wat zou je dan instellen dat het juist "spot-on" is ? Als de T4 eraan hangt, stellen we zo af dat de positie van de steppermotor net in het midden van de correcte zone staat.
Gaat deze discussie eigenlijk over het al dan niet nodig zijn van een T4 voor de installatie van een 52mm ?
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.