Gerry's nieuwe look
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do apr 27, 2006 9:50 am

Bruce schreefColonZou de H niet gewoon voor Honda staan? voor de motor?

Lees mijn post hierboven maar eens met die Mazda plaatjes daar staat het antwoord al. Ja dus.
    Lotus Elise S2 111s
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do apr 27, 2006 9:54 am

Coen schreefColon
    Bruce schreefColonZou de H niet gewoon voor Honda staan? voor de motor?

Lees mijn post hierboven maar eens met die Mazda plaatjes daar staat het antwoord al. Ja dus.

De dingen die ik heb opgegeven heb ivm. de c MG/H combo zijn de zaken die Gerry met vertelde op Silverstone 05. Toen zag z'n logo er nog net iets anders uit, nl. het H logo waarop de octagon rustte.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do apr 27, 2006 12:45 pm

Ik zie die H echt voor honda en niet voor een upgrade, maar dat was natuurlijk al duidelijk gezien de reacties die ik over deze auto in het verleden gegeven heb.

Het K-blok is destijds ontwikkeld omdat honda geen goed blok had voor 1,1 en eventueel 1.4 liter motoren. later heeft men besloten om de K- blokken aan te passen en op te boren tot 1.6 en 1.8 liter omdat inkoop van hondablokken te duur was.

Overigens is het altijd zo geweest dat in basis de K-blokken veel vermogen hebben, vaak meer dan de honda blokken. 12 jaar na introductie zijn er nog maar weinig fabrikanten die uit een 1.4 literblok 104 kp toveren :!:
    Dat was destijds nagenoeg even sterk dan het, dure, honda 1.6 blok.

Overigens denk ik dat er nooit een MGF was geweest indien honda nog steeds geparticipeerd zou hebben. dat zou te veel wagens bij de ci*** weg trekken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel