The Darkside
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma apr 24, 2006 9:34 pm

Bruce schreefColonAls je vader echt sneller wil rijden is een supercharger in combinatie met een turbo en eventueel een compressor de enige oplossing.

:D :D LOL :lol: :lol:
    En je benzine vervangen door vloeibare waterstof en -zuurstof, natuurlijk 8)

Hey Jarno, dat van het bijdehande antwoord is een beetje een misverstand... omdat ik JUIST vond dat je de spijker op de kop sloeg! Je vroeg serieus naar de mogelijkheden om je auto sneller te laten gaan... en wat krijg je/ allemaal commentaar op je vaders rijstijl! Dus ik ben het helemaal met je eens en vond je opmerking niet bijdehand, maar juist zeer scherp!

Hahaha hihi een supercharger met lachgas injectie,kan iemand Bruce even tot de orde roepen, ik krijg buikpijn. :lol:

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma apr 24, 2006 9:40 pm

:oops: :oops: ja ik draaf af en toe een beetje door met mijn supercharger. Maar ik denk dat de prijs per Pk. nog niet zo gek is toch?

Pete en Jarno, ik begrijp de insteek en in zal niet zeggen dat Jarno Sr. slecht rijd.
    Maar ik weet bijvoorbeeld dat aan mijn rijstijl veel te verbeteren valt (de juiste lijn, later remmen, zo remmen dat als je gaat sturen het moment/gewicht op je voorwielen rust enz.) persoonlijk zou ik daar mee beginnen

Pete was jij niet bezig met een workshop om dit te verbeteren?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma apr 24, 2006 9:41 pm

SUPURCHARGER
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » ma apr 24, 2006 9:51 pm

Bruce schreefColon...Pete was jij niet bezig met een workshop om dit te verbeteren?

Potverdorie, inderdaad! Dat wil zeggen ik heb eens een topic gepost om het animo te testen.... maar dat is er in overvloed. De workshop zelf is er nog niet van gekomen, hoewel ik nog wel een paar namen heb liggen waar ik nog contact mee kan opnemen voor een dergelijke workshop... De clubdag had mijzelf een goed begin geleken, maar ik kan 16 juli niet :cry:

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » ma apr 24, 2006 9:52 pm

Bruce schreefColonSUPURCHARGER

Afbeelding
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma apr 24, 2006 9:54 pm

Haha, geweldig..
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma apr 24, 2006 10:36 pm

ja ik draaf af en toe een beetje door met mijn supercharger. Maar ik denk dat de prijs per Pk. nog niet zo gek is toch?

Hou zou inderdaad de gouden oplossing zijn, niet iets voor MG-SP? :wink:

Overigens doel ik in de openingspost met bij lage toeren vooral op het gebruik buiten het circuit, als je bijvoobeeld een keer flink door wil trekken lijkt hij bij lage toeren nogal lui en duurt het even voordat er echt gang in komt. Dit had eigenlijk niets te maken het het circuit gebruik.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

door Cédric » ma apr 24, 2006 10:49 pm

met een supercharger heb je bij lage toeren ook al meer vermogen hoor, ik zou eerder voor de K-serie Turbo gaan, daar een dikkere turbo opschroeven, deftige inter- of chargecooler, lagedruk zuigers,... dat zou pas de bom zijn. Hoewel er blijft 1 groot probleem en dat is gewicht!
    Heb hier thuis een ford fiesta staan met een 1600 turbo, heeft 136pk en weegt iets meer dan 700kg... heb er al een boxster rijder bleekskes door zien komen. Een laag gewicht is echt veel belangrijker dan vele steigerende paardjes
    MGF
    Brooklands
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma apr 24, 2006 10:54 pm

Een laag gewicht is echt veel belangrijker dan vele steigerende paardjes

Klopt, maar een MGF is natuurlijk al geen zwaargewicht..
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 24, 2006 11:10 pm

Ach, er waren tijden dat ook ik niets van The Dark side moest hebben :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma apr 24, 2006 11:23 pm

Cédric schreefColonheb er al een boxster rijder bleekskes door zien komen.

Dat is Bruce ook al gelukt.

Dat het gewicht erg belangrijk is zie je wel terug bij een Lotus. Daar zit dezelfde motor in met 122 PK en weegt 710 kilo. Hij zit in 5,7 seconde op de 100. De topsnelheid is 200 km/h dus er zal ook wel wat zijn gedaan met de gear ratio.
    Lotus Elise S2 111s
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122

door Cédric » ma apr 24, 2006 11:40 pm

hm geen zwaargewicht...ok hij is niet zoo zwaar maar een MPI weegt toch dacht ik 1063kg. Ik denk dat de gear ratio ongewijzigd is hoor en een Elise gaat wel vlugger dan 200! Heb op de teller van men MPI al 230 gekregen hoewel deze minder precies is dan die van een Elise (Stack tellers) zal het toch 210 geweest zijn denk ik. Een Elise zal dus wel 215 / 220 doen.
    MGF
    Brooklands
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » ma apr 24, 2006 11:44 pm

Cédric schreefColonhm geen zwaargewicht...ok hij is niet zoo zwaar maar een MPI weegt toch dacht ik 1063kg. Ik denk dat de gear ratio ongewijzigd is hoor en een Elise gaat wel vlugger dan 200! Heb op de teller van men MPI al 230 gekregen hoewel deze minder precies is dan die van een Elise (Stack tellers) zal het toch 210 geweest zijn denk ik. Een Elise zal dus wel 215 / 220 doen.

Een MPi zit op 1035 kg. Een verschil in tellers? Hoe kun je dat herkennen? Mijn F, ook een MPi heeft er 225 op gehad. Met de kap los wou hij niet harden dan 205. Volgens de fabriek gaat de F MPi 193. Waarom doen ze eigenlijk niet bij zo'n auto een close gear ratio zodat die sneller op de 100 zit? De top is toch niet zo heel belangrijk?

Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122

door Cédric » ma apr 24, 2006 11:47 pm

Een standaard Elise MkI heeft geen rode zone maar gaat door tot 7200 tpm, evenveel als een MG VVC, dit is mogelijk dankzij het lichtere gewicht. Als je rekent hoeveel geld je zou spenderen om je MG op en top te maken, dan nog kan hij eigenlijk niet tippen aan het weggedrag van een Elise maar het blijft natuurlijk een keuze die je zelf maakt welke auto je koopt eneuh ik ben een MG liefhebber hoor maar 't is omdat m'n ouders tot voor kort zelf een Elise hadden dat ik het wat anders bekijk. Het is zoals Bruce zegt, de mods doe je omdat het gewoon dikke FUN is
    MGF
    Brooklands
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » ma apr 24, 2006 11:54 pm

Cédric schreefColonEen standaard Elise MkI heeft geen rode zone maar gaat door tot 7200 tpm, evenveel als een MG VVC, dit is mogelijk dankzij het lichtere gewicht. Als je rekent hoeveel geld je zou spenderen om je MG op en top te maken, dan nog kan hij eigenlijk niet tippen aan het weggedrag van een Elise maar het blijft natuurlijk een keuze die je zelf maakt welke auto je koopt eneuh ik ben een MG liefhebber hoor maar 't is omdat m'n ouders tot voor kort zelf een Elise hadden dat ik het wat anders bekijk. Het is zoals Bruce zegt, de mods doe je omdat het gewoon dikke FUN is

Tot voor kort hadden ze een Elise? Dan ben ik benieuwd wat ze nu hebben gekocht. Is zo'n Elise nog te gebruiken voor alledag?
    Lotus Elise S2 111s