vraag uitbouwen MGf - onderdelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo maart 01, 2006 10:20 pm

    Trophy is de naam van de bovenste spoiler welke direct aan het voorpaneel gemonteerd wordt. Deze heet Trophy omdat MG-R deze voor het eerst monteerde op het Trophy model. Dit betreft dus een origineel onderdeel
    De splitter daaronder is aftermarket. De combinatie van beiden komt regelmatig voor.
    @ Luc Snelle reactie met die achterzijde; Archief goed op orde :!:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 10:30 pm

    Jongens ik sta versteld wat een prachtige site dit is :P :P
    Nu we toch bezig zijn, ik nog een paar vraagjes. Als mijn fke start, schokt de motor redelijk totdat hij warm is.....de silentblokken misschien????
    Een tweede vraag, in de koelingbuizen onder de wagen, bijna in het midden, zit een klein gaatje in één buis. Is geen roest of beschadiging. Lijkt wel origineel zo mooi geboord(+/-2mm) Er LOOPT geen water uit, maar er druppelt wel heel langzaam een lekje uit. Is dat normaal, tegen overdruk of vrieskoude misschien, of is dat NIET normaal want dan las ik het dicht.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 01, 2006 10:33 pm

    frank schreefColonJongens ik sta versteld wat een prachtige site dit is :P :P

    Leuk om te horen, bedankt, en trouwens welkom op de site, want met al onze antwoorden hadden we dat nog niet gedaan.
    De kwaliteit van deze site wordt gemaakt door de bezoekers die zich hier aanmelden, en dat is de keur van de Belgisch/Nederlandse MGF/TF rijders.

    frank schreefColon. Als mijn fke start, schokt de motor redelijk totdat hij warm is.....de silentblokken misschien????


    Dat kan vele oorzaken hebben , maar de silentblokken zullen het IMO zeker niet zijn, wel zou het een ontstekingsprobleem kunnen zijn, bougies, of bougiekabels, rotor of rototkap, of gewoon een slecht kontakt. Even alle stekkers behandelen met electric cleaner kan al een oplossing zijn. T'kan natuurlijk ook een sensor zijn.... Moeilijk te zeggen vanop afstand.

    frank schreefColonEen tweede vraag, in de koelingbuizen onder de wagen, bijna in het midden, zit een klein gaatje in één buis. Is geen roest of beschadiging. Lijkt wel origineel zo mooi geboord(+/-2mm) Er LOOPT geen water uit, maar er druppelt wel heel langzaam een lekje uit. Is dat normaal, tegen overdruk of vrieskoude misschien, of is dat NIET normaal want dan las ik het dicht.


    Dichtlassen !!!! en snel koelwaterniveau checken, je wil immers niet je naam zetten onderaan de lijst van "the halll of shame", een lijst met alle "HGF-patienten". Er mag dus ZEKER geen gaatje in één van de koelbuizen zitten. Het zal waarschijnlijk enkel druppen, omdat er zich al kalk heeft gevormd in het gaatje, maar hoe het gaatje er kwam is een raadsel.
    Tussenhaakjes, het gaat toch wel degelijk over deze buizen he ?
    Afbeelding

    Zoniet, wat is de kleur van de vloeistof, en heb je airco in de wagen ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 10:46 pm

    OK nu weet ik dat het gaatje niet origineel is, kan hier al verder mee. Het andere zal vermoedelijk wel "de bougies" zijn. Ik heb de wagen pas enkele dagen en moet hem nog volledig opengooien. Maar enige info op voorhand is altijd welkom. Er is teveel verschil van techniek met die oldtimers, daarom beter eerst informeren. Vraag me nu iets van een P5 /P6 - 8cyl of 4cyl., ja dan ben ik vertrokken. Die ken ik beter, passen ook beter bij mijn ouderdom(grapje)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 01, 2006 10:51 pm

    frank schreefColon Vraag me nu iets van een P5 /P6 - 8cyl of 4cyl., ja dan ben ik vertrokken. Die ken ik beter, passen ook beter bij mijn ouderdom(grapje)


    Iemand die zijn hart verloren heeft aan een F is niet oud !
    Daarenboven ben je hier zeker niet alleen met je ouderdom. Dit forum is immers een allegaartje van alle leeftijden, of zoals vroeger al eens op strips stond vermeld : "voor kinderen van 8 tot 88 jaar"

    ...enfin, we wijken af....on topic again ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 10:59 pm

    Nog even snel antwoorden op je vorige vraag, ik heb geen airco, zit groene antigel in en de buizen lijken wel nieuw, daarom veronderstelde ik dat het gaatje iets origineel was.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 01, 2006 11:02 pm

    Groenachtige gel..... koelwater dus !!
    Zeer straf dat er een gaatje inzit,want op die manier zou je nog niet te lang rijden, alvorens je eerste koppakking te moeten vervangen...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo maart 01, 2006 11:06 pm

    Maar loopt hij nu niet zeer snel kans op een HGF?
    Lotus Elise S2 111s
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 11:08 pm

    Nog een vraag, weet je ook of er Nederlandstalige garageboeken te verkrijgen zijn. Voor mijn oude bakken heb ik er, maar ja met de pc technologie bestaat dat misschien niet meer!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 01, 2006 11:12 pm

    Hoi Frank, Beslist dat gaatje dicht maken alvorens ermee te gaan rijden. In januari heb ik door eenzelfde lekke koelpijp mijn motor verspeeld. De leiding zag er nog als nieuw uit en lekte stilstaand niet. Echter als je gaat rijden, komt er druk op te staan en kan je rap je vloeistof kwijt zijn.

    Geintje van een nieuwe motor kost zo'n €5500,- :(

    Heb nu aluminium koelleiding laten monteren en koelwater levelkit. just in case ..
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 11:17 pm

    Zal ik zeker nu doen. Ik begrijp echter niet dat ze dat op te technische autocontrole niet hebben opgemerkt. Voor de rest zien ze (bijna) alles. Die druppel moet toch ook in zijn oog gelekt zijn zoals bij mij! Ik lees daar iets over level. Is dat een speciaal te verkrijgen onderdeel?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 01, 2006 11:22 pm

    Afbeelding

    Waarschuwt als het koelwater in de tank daalt, waardoor je erger kan voorkomen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 11:26 pm

    Dat is wel iets nuttigs. Moet ik zeker installeren. Gewoon te verkrijgen in de vakhandel?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 01, 2006 11:28 pm

    Spijtig genoeg niet !
    Je kan het in engeland bestellen, of bij MG-SP, maar daar gaan we ze in bestelling nemen. dus als het niet dringt.....
    Er was ergens een topic waar iedereen zich heeft gemeld, die zo'n kit wilden hebben. Zo konden we een groepskorting krijgen, maar ik vind de topic niet meer..wie helpt me ?
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » wo maart 01, 2006 11:32 pm

    Met pensioen zijn wil zeggen dat niets dringend meer is. Trouwens ik ga ze toch uiteenhalen en wie weet wat kom ik nog te weten!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten