buitenspiegel
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

"afzakkende" spiegel

door Janmgf » di jun 30, 2009 5:08 pm

Kasper schreefColonVanio

Ook ik heb problemen met mijn (rechter) spiegel deze zakt steeds een stukje omlaag.
    Voor de afzakkende spiegel. Tja ik heb daar ook ooit een vraagje voor opgegooid maar daar kwam niet veel uit.

Ik heb het zelfde probleem. De rechter buitenspiegel zakt een stukje naar beneden, maar blijft wel in die stand staan.
    Dat is geen gezicht als je voor de auto staat :cry:
    Laatst bijgewerkt door 2 op Janmgf, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » di jun 30, 2009 8:57 pm

heb nog wel setje elec spiegels liggen thaiti blauw of zoiets :D
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jun 30, 2009 9:17 pm

Er is in de Mk2 spiegel (net zomin als in de Mk1) een nokje wat de spiegel exact fixeert, dit gebeurt min of meer alleen door de twee schroeven. En dan kun je inderdaad de spiegel iets verdraaien. Ik zou de schroeven even loshalen en wat kit tussen de rand van de bus zetten.

De kap erafhalen is bij een Mk2 spiegel iets anders dan wat je er in 1e instantie wellicht van verwacht.

De spiegelkap bevat namelijk ook de spiegel, er zitten een aantal klemmetjes die je voorzichtig los kunt klikken. De zwarte voorzijde is een soort sierrandje. Begin aan de zijde waar de spiegel aan de auto zit. Maar let op het zijn en blijven hopelijk plastic klemmetjes.......
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » zo jul 12, 2009 8:30 pm

Vandaag eens serieus met het spiegelprobleem ("afhangen") bezig geweest en het is opgelost :!:

De 2 schroeven aan de binnenkant van de deur losdraaien en de spiegel verwijderen.
    Dan wat kit of een smal reepje tape in de pasrand, waarmee de spiegel in de deur zit, doen en terug monteren.

Dat was alles.

Dus dank voor de tip Kasper. :lol:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » ma jul 13, 2009 6:38 pm

Janmgf schreefColonVandaag eens serieus met het spiegelprobleem ("afhangen") bezig geweest en het is opgelost :!:

De 2 schroeven aan de binnenkant van de deur losdraaien en de spiegel verwijderen.
    Dan wat kit of een smal reepje tape in de pasrand, waarmee de spiegel in de deur zit, doen en terug monteren.

Dat was alles.

Dus dank voor de tip Kasper. :lol:

Dat ga ik dan ook eens proberen. Bij de mijne is't links en rechts :? :wink:
    MGF'96

52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.