kiezen tussen 1.8i of VVC MG F, welke is betrouwbaarder?
  • Een 1.8i standaard MG F of een MG F VVC?

    1.8i standaard
    3
    27%
    VVC
    8
    73%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 11
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za nov 05, 2005 12:47 am

    iedereen prijst de VVC, en toch zijn er al 3 stemmen voor de MPI en 4 voor de VVC :?:
    Waar zijn de MPi-stemmers met hun motivatie, waarom ze een MPI zouden kopen ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • JP
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON do sep 29, 2005 11:53 am
    WoonplaatsCOLON Beerzel 2580

    VVC

    door JP » za nov 05, 2005 10:32 am

    Beste Wesley,

    ik rij nu ongeveer een jaar rond met een VVC van '97 ... blijkt dat het karretje een leuke achtergrond heeft (ex Dirk Vael wagen). Mijn teller is ondertussen de 200000 kilometer voorbij gegaan maar hij bolt nog steeds ... de motor zou wel vervangen geweest zijn op 120000 kilometer :lol: Ongeveer een jaar geleden heb ik wel een kapotte joint du culasse gehad en dat heeft een knappe noot gekost :evil: maar ja, hij blijkt goed gemaakt te zijn !
    Het is inderdaad wel zo dat het tamelijk moeilijk is om er aan te werken aangezien je bijna nergens bij kan maar ja, superfun heeft z'n prijs.
    Wat de extra pk's betreft ... 't is inderdaad zo dat de motor boven de 4000 toeren redelijk wat pit krijgt maar da's niet meteen een aan te raden dagelijkse rijstijl :lol: niettemin doet het van tijd wel is deugd om 'the pedal to the metal' te duwen en't beestje is eventjes los te laten !

    veel succes in ieder geval !
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za nov 05, 2005 12:37 pm

    Mm, de reden dat ik voor een MPi heb gekozen en niet voor een VVC, is al genoemd,

    Mij werd verteld dat de kans dat een VVC is afgetrapt groter is dan bij een MPi.. Idee zou zijn dat iemand die wil touren het niet belangrijk vind hoeveel pk hij heeft. En iemand die vermogen wil het ook zal gebruiken.

    Maar daar ben ik nu een beetje van terug gekomen, iedereen hier behandeld zijn F als zijn kindje... VVC en MPi
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za nov 05, 2005 12:53 pm

    Ik heb een Mpi gekocht omdat ik eigenlijk geen VVC naar mijn zin ben tegengekomen. Ik rijd hem nu al een jaar of 3-4 en toen vroeg iedereen die een VVC had staan schandalig veel meer geld wat dat beetje extra pK's niet goedmaakte. Ik heb gekozen voor een auto die goed voelde, ik heb niet meer naar specs gekeken en ben gewoon proefritten gaan maken, net zolang tot ik een auto had die me beviel.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za nov 05, 2005 1:10 pm

    Bruce schreefColonMaar daar ben ik nu een beetje van terug gekomen, iedereen hier behandeld zijn F als zijn kindje... VVC en MPi


    Dan heb je het wel over de huidige eigenaren, de eerste eigenaren zijn er waarschijnlijk in veel gevallen anders er mee omgegaan.Een goede maatstaaf (maar natuurlijk geen uitsluitsel) is denk ik de kmstand. Was het dagelijks vervoer of een "weekendwagen" of er tussenin ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za nov 05, 2005 7:12 pm

    Ik heb voor de MPi gekozen omdat de uitvoering Brooklands/Abingdon alleen maar in een MPi was. Daar komt bij dat ik snelheid nog niet zo heel belangrijk vond bij de aanschaf. Mocht de Brooklands uitvoering ook in een VVC zijn, had ik voor die gekozen. Dus een stem op de VVC
    Lotus Elise S2 111s
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » za nov 05, 2005 7:57 pm

    Heel erg bedankt voor alle reacties!!! :D

    Ik ben dus net naar een aantal VVC's gaan kijken, en heb een mooie gevonden. Hierin ga ik maandag testrijden 8) Check het nieuwe topic:

    "Maandag testrijden in een MG VVC, waar moet ik op letten??enige tips???"

    Daarbij kan deze nou ook gesloten worden van mij, nog bedankt allemaal

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten