MGF - beste lampen om de kaarspitjes te vervangen?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: MGF - beste lampen om de kaarspitjes te vervangen?

door ErikB » vr dec 16, 2016 10:44 am

Om eens niet de blauw/witte-massa te volgen, het volgende artikel gaat over het al dan niet nuttig zijn van gele lampen
    http://www.danielsternlighting.com/tech ... color.html

spoiler:
    er zijn geen echt goede gele lampen te verkrijgen
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » vr dec 16, 2016 4:38 pm

OK, voordat dit topic "completely haywire" gaat, terug naar de oorspronkelijke vraag ;)

Ik heb inmiddels in de F en de ZR de X-tremeVision lampen van onze nationale trots Philips zitten. Ik heb tot nu toe alleen met de ZR in het donker gereden en mijn (eerste) indruk is dat ik inderdaad meer zicht heb.

Lampjes waren in beiden zo geplaatst :)

Nu maar eens kijken hoe lang ze meegaan :?:

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » di dec 20, 2016 12:05 am

Dat klinkt goed Jan, heb je een foto van het resultaat en de verschillen?
    Afbeelding
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » di dec 20, 2016 7:06 pm

Hi Martin,

Nope! De F staat weer "op stal" en ik heb geen foto's gemaakt van de situatie voor.

Ik heb zeker meer zicht met de lampen in de ZR. De weersomstandigheden de afgelopen week waren een prima test :? In de mist zie ik zowaar de lichtbundel wat ik in het verleden zeker niet had.

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » zo dec 25, 2016 9:52 am

Onze F heeft gisteren een setje Osram Nightbreaker Unlimited onder de kerstboom gevonden.

Ik zal deze week eens een poging tot voor / na foto's te maken.
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

door maarten » do mei 18, 2017 10:13 am

Interessant zit te dubben over de Osram Nightbreaker of de Philips H1 XtremeVision, volgens https://www.powerbulbs.com/blog/2013/11 ... eme-vision komt de Philips iets beter uit de test en in prijs maakt het niet veel uit.
    Osram 17,50 per 2 stuks
    Philips 19,95 per 2 stuks
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

to do: carkit
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » do mei 18, 2017 10:36 am

Dan moet je voor de Philips gaan .
    Weet niet waar ze juist geproduceerd worden maar Philips heeft een sterke connectie met Nederland en alle beetjes helpen op de arbeidsmarkt :D

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R