Hoe een F of TF te kiezen en te kopen?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 26, 2005 9:43 pm

    Oeps :oops:
    Je hebt gelijk Erik. het belangrijkste noemde jij inderdaad:
    Als je er een beetje gevoelig voor bent, koop je niet alleen een fijne auto, maar ook een entree-kaartje voor een nieuwe wereld met nieuwe vrienden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do okt 27, 2005 12:17 am

    [quote="ErikB"]Wel Pete, ik was helemaal geen fan toen we onze F kochten en je moet me nu bezig zien :lol: Als je er een beetje gevoelig voor bent, koop je niet alleen een fijne auto, maar ook een entree-kaartje voor een nieuwe wereld met nieuwe vrienden. 't Klinkt als een cliché, maar velen (ook op dit forum) zullen dit beamen. Als onze MG morgen bij elkaar wordt geplooid (touching wood), dan gaan we direct voor een andere... gewoon omdat we het wereldje niet meer kunnen missen. Tot zover het 'sociale aspect' van het bezitten van een MG.

    Bij deze uitspraak kan ik mijzelf helemaal herkennen. Ik denk er dus precies hetzelfde over. Je koopt een Engelse "open" sportwagen die ook gebouwd is als "open" sportwagen. En via dit forum blijf je zeker enthousiast over de F en TF.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do okt 27, 2005 12:48 am

    Das waar, het blijft een leuk clubje hier.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do okt 27, 2005 7:50 am

    Ja, en laten we niet vergeten dat je hier verschrikkelijk veel leert
    (ik tenminste)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do okt 27, 2005 2:26 pm

    Dank dank dank

    Het aantal (en de kwaliteit) reacties is echt geweldig! Zoals MGF_TV al zei ik ben er inderdaad stil van geworden :-)
    Op dit moment ben ik drie dagen van huis en heb stomweg nog nieteens alles kunnen lezen. Maar wat ik heb gezien heb ik veel aan julllie tips. Zeker de opmenrking over de onderhouds historie van de auto... ik ben iemand die toch makkelijk een auto kan kopen omdat die gewoon moooooi is en technisch interessant (zoals en VVC) Op marktplaats zie je nogal eens geimporteerde F'en voor een bedrag rond de 10000 euro.... zijn die risico machines? Ook ben ik weg van de TF en zou daar zo'n 20000 voor uit willen geven....

    Nogmaals harstikke bedankt, en alle tips blijven welkom. Ik voel me nu al htuis in de MG community :-)

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do okt 27, 2005 6:24 pm

    Als je 20.000 euro voor een TF wilt uitgeven, heb je aardig wat keus. Aangezien een TF vaak nog van een eerste eigenaar is, zitten de boekjes er meestal gewoon bij.

    Voor een TF kun je naar mijn mening ook beter in Duitsland zoeken. Neem bijvoorbeeld deze een TF 160, hier komt ongeveer nog 5.000 euro BPM bij. Inclusief RDW keuring zal je op een 18.000 euro eindigen: http://www.autoscout24.de/home/index/de ... fzuexg21tj

    In Nederland ben je gewoon een stuk duurder uit wanneer je naar een TF 160 gaat kijken. Dit is de goedkoopste TF 160 van Autoscout....21.000 euro. Behalve dat het 3.000 euro scheelt, heb je ook nog weinig keus.

    http://www.autoscout24.nl/dut/list.asp? ... sort=price


    Uiteraard is het maar wat je zelf wil, een auto invoeren kost wel wat meer moeite, maar het loont zeker!
    Lotus Elise S2 111s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten