banden V profiel of niet
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: banden V profiel of niet

    door Kasper » za maart 26, 2016 5:30 pm

    brusten schreefColonAlle A merk banden en alle b merk banden. Zijn b merk banden slechter dan A merk banden?ik denk het niet als je ziet welke er onder de b reeks staan.Afbeelding

    :shock: Geen idee wie voor die indeling verantwoordelijk is. Ik zou er flink in shuffelen (omhoog én omlaag) :dancing))
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: banden V profiel of niet

    door gille » za maart 26, 2016 6:04 pm

    hier krijg je blijkbaar het label A band als de band populair is ,
    B band dan weer als de verhouding kwaliteit-prijs ok is...
    een slechte populaire band is hier dus toch A...
    ik zet onder mijn wagen net dat wat mijn bandenboer mij aanraad, rekening
    houdend met de prijs ook natuurlijk. voor de trophy zijn dit toyo's geworden.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door Bruno » za maart 26, 2016 6:17 pm

    Als ik banden kies voor een wagen die sportief wordt gebruikt, hou ik nu net eens geen rekening met de prijs, wel alles met de kwaliteit. Dat tikkeltje grip meer of minder kan onder de streep immers heel veel "prijs" uitmaken en dan is het prijsverschil van de band te verwaarlozen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » za maart 26, 2016 6:24 pm

    Ben jij dan tevreden over je B merk yokohama banden Bruno?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door Bruno » za maart 26, 2016 9:31 pm

    T'is niet omdat een internet bandenbradeur, waar je de info haalt, Yokohama als B-merk catalogeert dat dit ook daadwerkelijk zo is. Laat mij eerst even verklaren wat een B-merk is :
    Een B-merk is een net iets goedkopere band die toebehoort tot een bandengroep. Dit hoeft daarom niet altijd iets te maken te hebben met meer of minder kwaliteit hierin.
    Ik geef een voorbeeld :
    Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear - Dunlop en Pirelli zijn de A-merken of bandengroepen. Volgens mij is Yokohama ook een onafhankelijk merk, het is alvast geen eigendom van eerst vernoemde merken volgens mijn info.
    Onder deze A merken vinden we dan de B-merken die toebehoren aan de groepering en die vaak prijs-technisch goedkoper zijn en soms ook net iets minder qua performantie capaciteit, alhoewel dit zeker geen regel is.
    -Bridgestone heeft Firestone, Nokian en Lassa
    -Michelin is eigenaar van de merken: BF Goodrich en Kleber
    -De groep Continental heeft in zijn bezit te merken zoals: Uniroyal, Barum, General Tire, Semperit en Gislaved
    -De groep Goodyear - Dunlop is eigenaar van merken zoals: Falken en oa. Fulda
    Tot daar hoe de B-merken zich verhouden tot de A-merken.
    Verder kan ik ook zeggen dat hier al heel veel gezegd is geweest over banden, maar het er op neer komt dat je de band kiest die, nogmaals, het best bij je rijstijl en verwachtingspatroon past. Ik kan bijvoorbeeld de Yokohama als prettig ervaren, gewoon omdat ik nu eenmaal een sportievere rijstijl heb dan de meesten hier onder ons, terwijl anderen deze band dan weer 2 keer niks vinden. De mening van anderen hierin is dus vaak een mogelijke leidraad, maar verre van als heilig te noemen. M.a.w. ga gewoon naar de bandencentrale en koop waar je interesse in hebt, maar stop met in bandenadvies, "lulkoek" van het internet blindelings te slikken, tenslotte is al die info toch tegenstrijdig met reden van hierboven vermeld.
    En als je het toch vraagt ? Voor mij is Yokohama een prima band, te meer ik in de racerij met de AD48 prima ervaringen heb. De AD08 is ook goed, tot hij slijtage krijgt, dan wordt hij eerder tricky. en ook B-merk Toyo vind ik zeer goed in de racerij, met name de R888 die voor mij zelfs de AD48 overtreft. De Proxes voor op de openbare weg vind ik dan weer minder....
    Maar doet mijn mening terzake ? Ik vind alvast van niet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » za maart 26, 2016 10:16 pm

    Zoals ik dus al aangaf B merk banden zijn a priori zeker niet slechter, dat gezegd zijnde ga ik toch voor een A merk band, of niet :lol: :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: banden V profiel of niet

    door ErikB » ma maart 28, 2016 12:43 pm

    Ik ga wel uit van ervaringen van anderen, maar ik volg niet blindelings.

    Verder moet auto en gebruik zowat overeenstemmen. Ook al worden de auto's bij voorkeur enkel bij droog weer gebruikt, de band moet eveneens veilig zijn in natte omstandigheden. Ik kan echter wel voorstellen dat bij een dagelijkse MGF/TF de bandenkeuze anders zal zijn. Dan is het gedrag bij nat wegdek nog eens belangrijker en kijk je ook naar slijtage e.a.

    Verder is het zoooo belangrijk om een goede te kiezen: een remafstand van een half metertje meer of even sneller een beetje grip verliezen kan het verschil maken tss. veilig stoppen of de bocht door of enorme schade.

    @Kasper: IIRC heeft de ZT-T eens Hankook's gekregen omwille van de goede kritieken, en ook geen moment spijt van gehad (toen nog als dagelijkse auto).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » ma apr 18, 2016 6:57 pm

    Reeds een dikke week met de nieuwe banden gereden en moet zeggen ze hebben nu ongeveer 500 km en ben er erg tevreden over, wat me direkt opviel was Hoe stil ze zijn. Falken ziex 914. Na een beetje spelen met de bandendruk vind ik 1,9 vooraan en 2,1 achteraan wat me het beste ligt. Ik neem graag de ronde puntjes als de weg vrij is uiteraard aan een redelijke snelheid en moet zeggen ze deden het prima. Waar de tf met de banden die erop lagen toen ik deze kocht nog uitbraken zijn deze falken voor mij echt goed. Autostrade bij 120 a 130kph geen enkel probleem, blijft rustig rechtdoor rijden en nog altijd stil, het viel zelfs mijn vrouw op vandaag, ze zei het is hier precies stiller, echt waar thumbsup. Spoorvorming heb ik ook niet ondervonden. In de regen heb ik er ook mee gereden maar bij normale en aangepaste snelheid en ik moet zeggen ik vertrouw ze, ik laat jullie zeker nog weten hoe het ze verder doen als ze beginnen slijten, de grt
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: banden V profiel of niet

    door Coen » vr apr 22, 2016 7:06 pm

    Avon banden zijn volgens mij ook zo gek nog niet. Qua prijs en qua prestatie. Zelf alleen geen ervaringen mee maar wel over gehoord.

    Al eens geprobeerd Bruno als alternatief voor je Yokohama's?
    Lotus Elise S2 111s
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    banden V profiel of niet

    door Tommie » vr apr 22, 2016 8:12 pm

    Ik had falken ziex op de TF achteraan en ik vond ze toch niet zo bochtenvast. Voor de pirellis is het wat vroeg om er iets over te zeggen. Zijn nog nagelnieuw (150km).
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » vr apr 22, 2016 8:18 pm

    Jij had nog de oude Tommie, niet de 914
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    banden V profiel of niet

    door Tommie » vr apr 22, 2016 8:52 pm

    Klopt. Maar ik vraag me af of dit een groot verschil maakt. Ik,kan pas een opinie geven over de pirellis na een 400 km.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: banden V profiel of niet

    door brusten » vr apr 22, 2016 8:57 pm

    Is totaal andere band Tommie, nu ja na 500km voelt het voor mij goed aan, was destijds met de motorbanden ook.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten