BUTTON_POST_REPLY 93 berichten
"Nieuwe" F
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Re: "Nieuwe" F

door Coen » zo jul 19, 2015 4:55 pm

Demor schreefColonTof, en beschadig de bumper even, die ga ik toch vervangen.....makkelijker afdingen, scheelt weer in de prijs........... sjesus... wat zeg ik nou. Er zullen vast stumperds bestaan die dat doen.....manman.....

:lol: :lol: :lol:
    Lotus Elise S2 111s
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

Re: Re: "Nieuwe" F

door Sjonnie » zo jul 19, 2015 5:11 pm

Demor schreefColonTof, en beschadig de bumper even, die ga ik toch vervangen.....makkelijker afdingen, scheelt weer in de prijs........... sjesus... wat zeg ik nou. Er zullen vast stumperds bestaan die dat doen.....manman.....

Mèh, denk niet dat ik dat ga doen. Voor het betere afbrand-werk kun je beter Drikje inschakelen :lol:

Greetz,

Sjonnie

Sent with Tapatalk from my Moto G
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » zo jul 19, 2015 6:06 pm

Lakgerelateerd: De Eppo die m'n F naar mijn reparateur gebracht had heeft met het wegrijden van de "ambulance" een klassieke Peugeot geraakt...... Edward tegen die vent...: "Maakt me niet uit wat je doet maar mijn suggestie is dat je deze meteen oplaadt en naar een spuiter brengt op jou kosten." Dat deed hij dan maar ....... met het schaamrood :oops: op z'n kaken.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

Re: Re:

door Drikje S1 » ma jul 20, 2015 12:00 am

Sjonnie schreefColonMèh, denk niet dat ik dat ga doen. Voor het betere afbrand-werk kun je beter Drikje inschakelen :lol:

Greetz,

Sjonnie

:mrgreen:

Dank voor de complimenten Sjonnie.

En de Kwakel is voor mij ook redelijk dichtbij om te kijken.

Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

Re: Re:

door Sjonnie » ma jul 20, 2015 12:39 pm

Drikje S1 schreefColon :mrgreen:

Dank voor de complimenten Sjonnie.

En de Kwakel is voor mij ook redelijk dichtbij om te kijken.

Gr. Drikje S1

Hi Drikje,

Credit where credit's due
    zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen. :mrgreen:

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » ma jul 20, 2015 1:04 pm

Hi Demor,

Ik heb de wagen gezien. Ik heb hem niet gereden want daar kun je niets mee. :wink:

De wagen heeft 102K gelopen en heeft in januari 2010 op 61K een verse distributieriem gekregen. Rond de 100K heeft de auto een MLS pakking gekregen. Het koelvloeistoftankje is mooi schoon en de koelvloeistof zelf erg helder; geen mayo dus. De startmotor wordt wat minder.

De kap is een beetje verweerd maar is volgens verkoper waterdicht. Het ruitje is gekreukeld en niet heel erg helder meer maar niet gescheurd dus waterdicht.

De demper ziet er redelijk uit. Er zit wat "vliegroest" op de bodemplaat en de wagen "marks its spot" door een pietsie olie te verliezen. De onderkant van het blok is daardoor wat vochtig.

Het reservewiel ontbreekt. De velgjes hebben bezoek gehad van ratten (aka stoeprandschade) en zijn vastgezet met alle verschillende bouten die ze konden vinden. De slotboutadapter zit er bij.

De wagen wordt geleverd met twee sleutels.

Het interieur ziet er netjes uit met alleen lichte slijtschade op de bestuurdersstoel.

De buitenkant?

Er zit inderdaad roest aan de achterdorpel en het scherm. Het lijkt er op dat het plaatwerk er onder nog hard is (maar ik ben geen expert). Er zit ook een klein beetje roest aan de onderzijde van het bijrijdersportier en rechtsboven aan de raamomlijsting. De wielkastranden zijn roestvrij.

De voorbumper is met een dikke kwast en dito verf hier en daar bijgewerkt rond de luchthapper.

Gelukkig hebben we de foto's nog! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hmmm, wat denk je? Reden voor een bezoekje aan De Kwakel?

Greetz,

Jan

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » ma jul 20, 2015 8:08 pm

Sjonnie schreefColonHmmm, wat denk je? Reden voor een bezoekje aan De Kwakel?

Wat vind jij ervan?
    Lotus Elise S2 111s
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » ma jul 20, 2015 9:12 pm

Even ook wat research gedaan:

"Deze had een Canadees op het oog om te importeren, maar ook toen is de wagen i.v.m. de slechte staat hier gebleven. De km stand schijnt wel te kloppen."

Geen idee voor welke prijs die toen te koop stond maar wellicht teveel om de slechtere punten aan te pakken.

Klik voor betere foto's. Deze zijn gemaakt in september 2014.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

Re: Re: "Nieuwe" F

door Sjonnie » ma jul 20, 2015 11:36 pm

Coen schreefColon
    Sjonnie schreefColonHmmm, wat denk je? Reden voor een bezoekje aan De Kwakel?

Wat vind jij ervan?

Ik zou hem laten staan. Er staan er genoeg te koop in die prijsrange hoewel misschien niet allemaal groen.

Greetz,

Sjonnie

Sent with Tapatalk from my Moto G

Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

door Bart-K » di jul 21, 2015 7:33 pm

Gezien het gebrek aan reactie op mijn eerdere post ga ik er maar vanuit dat de mijne weer te duur gevonden word zeker :roll:
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jul 21, 2015 10:54 pm

Zoals ik Lars ken is hij op zoek naar een auto waar best wel wat werk aan mag zijn, met die achtergrond was mijn vorige post ook bedoeld. Jouw auto is, net zoals mijn Charcoal F, van een heel ander soort: gekoesterd, "geknuffeld" gepamperd. Zonder een enkel krasje of deukje. Zeker niet bedoelt voor iedere dag in weer en wind, zomer en winter in gebruik.

Niet dat Lars geen liefhebber van een mooie F is, hij zoekt wel een MGF voor iedere dag, zijn huidige F voert het klassement met de meeste kilometers aan en Demor is een van de personen die dit forum al het langst met regelmaat bezoekt.

Ik ben er van overtuigd dat jij met zo'n mooie en nette F tegen een echte liefhebber loopt die het waard vind om te investeren in een top auto.

Mijn F heb een tijd terug laten taxeren, voor de verzekering. Met die wetenschap denk ik dan ook niet dat jij te veel vraagt voor jouw F. De handelswaarde is helaas nog anders.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jul 22, 2015 1:26 pm

Inderdaad, momenteel kan ik sowieso geen vele duizenden euro's missen.

Dus een redelijke BRG F met 100-130k kilometers of zo. Zoals Erik al aangaf lijkt me een F zonder enige vorm van luxe opties de beste keuze. Het optische gedeelte schroef ik van mijn eigen F wel over. ABS zou ik daarentegen geen overbodige luxe vinden, of is dat ook relatief makkelijk over te zetten?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » wo jul 22, 2015 1:41 pm

ABS zat er volgens mij niet op. Ik heb gekeken in de "kofferbak" aan de voorzijde maar kon niets vinden dat leek op het ABS blok.

Overzetten zal niet heel eenvoudig zijn. Naast de pijperij en de unit moet volgens mij ook de aansturing worden aangebracht (ECU?)

Greetz,

Jan

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » wo jul 22, 2015 6:18 pm

Bart-K schreefColonGezien het gebrek aan reactie op mijn eerdere post ga ik er maar vanuit dat de mijne weer te duur gevonden word zeker :roll:

Kijk ik naar de TF van 2006 die Pete te koop had met minder kilometers, dan zeg ik ja :wink: Maar ik geloof best dat goede F'jes steeds zeldzamer worden en dat in 5 tot 10 jaar dit een meer gangbare prijs zal zijn. Voor nu denkt de markt er blijkbaar anders over en is de kans dat je je F verkoopt niet groot. Ik snap je frustratie want je ziel en zaligheid heb je in die auto zitten maar het is de markt die de prijs bepaald.
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do jul 23, 2015 8:21 am

Sjonnie schreefColonABS zat er volgens mij niet op. Ik heb gekeken in de "kofferbak" aan de voorzijde maar kon niets vinden dat leek op het ABS blok.

Overzetten zal niet heel eenvoudig zijn. Naast de pijperij en de unit moet volgens mij ook de aansturing worden aangebracht (ECU?)

Greetz,

Jan

Zit er aansturing op dan? Is het geen "zelfdenkende" unit? 4 sensoren en een klein printje dat moet "lossen" bij totale stilstand van de wielen..... anyway...... ik zal vanmiddag nog eens zoeken.
BUTTON_POST_REPLY 93 berichten