Stotteren TF in lage toeren
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

Re: Stotteren TF in lage toeren

door Fontech » ma apr 06, 2015 8:27 pm

Wat ik toen ervaarde was dat de motor bij stationair draaien onregelmatig liep .
    Toerenteller bleef vrij stabiel maar je zag de motor met regelmaat echt kantelen/schokken , alsof er een koude rilling doorheen ging ....
    Bij vertrek met de wagen in eerste versnelling en het indrukken vh gaspedaal leek het alsof de motor niet aanpakte / reageerde op het gaspedaal om dan vervolgens ineens vooruit te schieten .
    Tijdens het rijden op snelheid was er wel niet veel van te merken ..... Dat lijkt bij Tom helaas anders te zijn .

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » di apr 07, 2015 10:52 pm

vandeven schreefColonToerenteller bleef vrij stabiel maar je zag de motor met regelmaat echt kantelen/schokken , alsof er een koude rilling doorheen ging ....
    Bij vertrek met de wagen in eerste versnelling en het indrukken vh gaspedaal leek het alsof de motor niet aanpakte / reageerde op het gaspedaal om dan vervolgens ineens vooruit te schieten .
    Tijdens het rijden op snelheid was er wel niet veel van te merken .....

Exact dit! Daar heb ik sinds een paar dagen last van.

Steppenmotor dus.... Makkelijk zelf te vervangen?
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo apr 08, 2015 11:47 am

Had je de stepper motor reset procedure al doorlopen, voodat je gaat vervangen?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » wo apr 08, 2015 4:01 pm

Yep , meermaals geprobeerd ....
    zoals reeds gemeld , zelfs Bruno kon hem niet meer inregelen/bijstellen met zijn T4 .
    Wagen gaf toen ook allerlei meldingen / errors onderandere van de krukassensor , van de lambdasonde en van overslag ...

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » wo apr 08, 2015 5:50 pm

Nee niet geprobeerd. Is dat zelf te doen resetten of moet ik me daarvoor even naar een garagist geraken?
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » wo apr 08, 2015 6:29 pm

Zelf Camiel, Google is je vriend. Bij Fonny kan het van alles zijn met betrekking tot een draadbreuk, maar had Bruno geen oorzaak kunnen isoleren? Zonderd krukas sensor loopt de motor dacht ik niet eens...
    Fonny, had je wel het idee dat ie op vier cylinders vuurt? Vol vermogen Beschikbaar?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » wo apr 08, 2015 8:14 pm

amnon schreefColonZonder krukas sensor loopt de motor dacht ik niet eens...

Op een TF met mems3 wel. Wel in noodloop weliswaar.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » wo apr 08, 2015 9:42 pm

https://vimeo.com/124449625

Ok ik ga eens googlen.
    Zo klinkt het nu bij een koude motor.
    Laatst bijgewerkt door 1 op camiel456, in totaal 0 keer bewerkt.
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » wo apr 08, 2015 9:56 pm

1) Start the engine and warm up to a normal working temperature.
    2) Turn off the ignition.
    3) Turn on ignition to stage II (with electric window available but don't start the engine).
    4) Press the accelerator all the way down and fully release five times repeatedly.
    5) Wait for at least 15 seconds and then turn off the ignition.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do apr 09, 2015 10:22 am

schrokke schreefColon

Ben je daar zeker van ?
    Ik dacht dat dit het geval was voor de nokkeas sensor.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do apr 09, 2015 10:23 pm

Inmiddels is het probleem opgelost. Het was een combinatie van en een kapotte, bougie, kapotte bobine en ook nog een de lambda die het begeven had. Na het vervangen liep hij weer als nieuw.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » vr apr 10, 2015 12:52 am

ErikB schreefColon
    schrokke schreefColon

Ben je daar zeker van ?
    Ik dacht dat dit het geval was voor de nokkeas sensor.

Redelijk zeker toch wel. Op mems 1.9 en 2J, is het inderdaad enkel nokkensas sensor die kan gemist worden. Een mems3 kan ook verder zonder krukas sensor. En dat is bij de meeste merken zo, zowat op hun modellen vanaf bj 2000.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » vr apr 10, 2015 6:38 pm

Ik ken bijster weinig merken die zonder krukassensor lopen.... Franse wagens vallen still,ford valt still, chevrolet valt still, niet echt een idee welke motor draait zonder krukas sensor hij heeft deze echt wel nodig anders moet hij gokken op ontsteking. Mischien dat er een paar zijn die zonder krukas kunnen als de nokkenassensor nog werkt maar vraag me toch even af welke wagens ??

Kan het altijd eens testen op mijn wagen voor de leut maar ben toch vrij zeker dat hij zonder niet zal starten, maar kan enkel bijleren dan :thumbsup:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » za apr 11, 2015 10:05 am

ttdesign6 schreefColonInmiddels is het probleem opgelost. Het was een combinatie van en een kapotte, bougie, kapotte bobine en ook nog een de lambda die het begeven had. Na het vervangen liep hij weer als nieuw.

Dan had je dus inderdaad geen vol vermogen beschikbaar, fijn dat het opgelost is, altijd lastig als er meerdere dingen tegelijkertijd stuk gaan, beetje Murphys wet...
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » ma apr 13, 2015 12:35 am

crazywolf schreefColonIk ken bijster weinig merken die zonder krukassensor lopen.... Franse wagens vallen still,ford valt still, chevrolet valt still, niet echt een idee welke motor draait zonder krukas sensor hij heeft deze echt wel nodig anders moet hij gokken op ontsteking. Mischien dat er een paar zijn die zonder krukas kunnen als de nokkenassensor nog werkt maar vraag me toch even af welke wagens ??

Kan het altijd eens testen op mijn wagen voor de leut maar ben toch vrij zeker dat hij zonder niet zal starten, maar kan enkel bijleren dan :thumbsup:

peter.evers schreefColonMEMS functioneert ook prima zonder de nokkenassensor. Bij een T serie kun je de krukassensor OF de nokkenassensor losmaken zonder problemen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Volgens mij is dat al eens geprobeerd.
    Verder kunnen Vag wagens starten en draaien zonder krukassensor. BMW en Mercedes zullen dat ook wel kunnen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG