door LEBLAR » ma okt 27, 2014 4:45 pm
Als je wil weten of er een stroomverbruiker is zul je toch echt met een ampere meter aan het werk moeten. Als je één van de accupolen los haalt en daar een volt meter overheen zet ga je inderdaad niets meten.
Geen ampere meter; dan kun je ook de weerstand meten maar dan wel met losgekoppelde polen en niet over de accu. U=IxR dus I=U/R. De stroom zou normaal gesproken laag moeten zijn dus dan is de weerstand hoog. In ieder geval hoog genoeg om iets te meten.
Dat de alarm installatie stroom trekt is normaal. Bij de F trekt deze relatief veel stroom maar ook het klokje bv doet mee. Een mindere accu geeft het dan na een paar dagen op. Zoals al eerder aangegeven in dit topic, ook een nieuwe accu kan slecht zijn.
De laadspanning kun je weer wel met een voltmeter meten (verschil tussen spanning en stroom). Met een draaiende motor moet je meer dan minstens 13 Volt (liever 14) meten.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.