Accu problemen
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

Re: Accu problemen

door LEBLAR » ma okt 27, 2014 4:45 pm

Als je wil weten of er een stroomverbruiker is zul je toch echt met een ampere meter aan het werk moeten. Als je één van de accupolen los haalt en daar een volt meter overheen zet ga je inderdaad niets meten.
    Geen ampere meter; dan kun je ook de weerstand meten maar dan wel met losgekoppelde polen en niet over de accu. U=IxR dus I=U/R. De stroom zou normaal gesproken laag moeten zijn dus dan is de weerstand hoog. In ieder geval hoog genoeg om iets te meten.

Dat de alarm installatie stroom trekt is normaal. Bij de F trekt deze relatief veel stroom maar ook het klokje bv doet mee. Een mindere accu geeft het dan na een paar dagen op. Zoals al eerder aangegeven in dit topic, ook een nieuwe accu kan slecht zijn.
    De laadspanning kun je weer wel met een voltmeter meten (verschil tussen spanning en stroom). Met een draaiende motor moet je meer dan minstens 13 Volt (liever 14) meten.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » di okt 28, 2014 1:20 pm

Ik heb daar een meet apparaatje voor gekocht waar een stekker in de vorm van een zekering aan zit. Dan kan je per gezekerde stroomverbruiker meten wat voor stroom er loopt in rust stand om de boosdoener te achterhalen... Zekering er uit, stekkertje er in en meten maar.
    Ik meen dat ik die ooit bij Conrad gekocht had. Je mag hem lenen als je er een ritje voor over hebt...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » wo nov 19, 2014 10:15 pm

heb je nu al gevonden wat de accu zo vlug leegtrekt?