door schrokke » zo aug 03, 2014 1:23 pm
Beste Crazywolf,
Het spijt me, maar ik ben weer niet akkoord.
Het is eenvoudig een natuurlijk/scheikundig verschijnsel dat in een zuigermotor de hoogste verbrandingsdruk optreedt bij een ratio van 12,8, waarbij die dan ook het hoogste vermogen opwekt . Dus ook op een arme mengselmotor.
Punt 2 is dat bijna alle motoren draaien op lambda =1, en dat staat voor een ratio van 14,7. Op dat gebied is een K motor helemaal geen uitzondering.
Een echte arme mengselmotor heeft directe injectie nodig(Mitsu GDI bv), en momenteel zijn ze bijna allemaal afgestapt van het arme mengselsysteem. Zo 'n systeem produceert te veel NOX.
En ja, ik zelf ga niet op zoek gaan naar die hoge top vermogens maar wil het vooral onderin beter hebben. Wat ik hoop te bereiken met andere in- en uitlaat spruitstukken, grotere gasklep en een aangepaste ontsteek curve.
groetjes Herman
MGF MPI '97 BRG