56mm Gasklephuis op een VVC
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: 56mm Gasklephuis op een VVC

    door crazywolf » za aug 02, 2014 3:33 pm

    Sorry niet goed gelezen blijkbaar :oops:

    Uiteraard wordt bij zandf de openloop ook aangepast :D Natuurlijk ook het ontstekingspunt waar meer uit te halen is dan de hoeveelheid brandstof.
    Ivm ratio 12.8 is inderdaad het algemene ideale maar heb ergens gelezen dat de K meer power heeft op 13.2. De K is dan ook een arm mengsel motor die in niet vollast draait op 14.5 mischien dat hij daarom niet 12.8 nodig heeft voor max power. Deze 13.2 valt dan ook op bij mijn wagen met zandf ecu.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: 56mm Gasklephuis op een VVC

    door schrokke » zo aug 03, 2014 1:23 pm

    Beste Crazywolf,
    Het spijt me, maar ik ben weer niet akkoord.
    Het is eenvoudig een natuurlijk/scheikundig verschijnsel dat in een zuigermotor de hoogste verbrandingsdruk optreedt bij een ratio van 12,8, waarbij die dan ook het hoogste vermogen opwekt . Dus ook op een arme mengselmotor.
    Punt 2 is dat bijna alle motoren draaien op lambda =1, en dat staat voor een ratio van 14,7. Op dat gebied is een K motor helemaal geen uitzondering.
    Een echte arme mengselmotor heeft directe injectie nodig(Mitsu GDI bv), en momenteel zijn ze bijna allemaal afgestapt van het arme mengselsysteem. Zo 'n systeem produceert te veel NOX.

    En ja, ik zelf ga niet op zoek gaan naar die hoge top vermogens maar wil het vooral onderin beter hebben. Wat ik hoop te bereiken met andere in- en uitlaat spruitstukken, grotere gasklep en een aangepaste ontsteek curve.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten