Sander schreefColonIk weet zeker dat dat ook werkt maar het is geen optimale reparatie.

Sander schreefColon Hou er rekening mee dat de small ends geperst zitten. Als je die eruit perst kan je in principe je drijfstang weggooien. Zuiger vervangen is dus eigenlijk geen optie zonder de drijfstangen mee te nemen.

Drikje S1 schreefColon
Ik bedoel zoiets als dit :
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LCJ000050LKITBP
waarbij gebruik gemaakt wordt van de bestaande drijfstangen, en dat is niet zoals Sander adviseert.
Ik vraag mijzelf af waarom dit zo verkocht wordt als het opnieuw persen van de pistonpennen niet geadviseerd wordt.
Bovengenoemde set is zonder pistonpen veren, en moet het echt hebben van de fixatie in de drijfstang.
Gr. Drikje S1

schrokke schreefColonEr zijn wel meer constructeurs die hun zuigerpennen op deze manier plaatsen. Revisie bedrijven warmen de drijfstang op en persen de pen er uit en vice versa bij montage. Zuiger en pen kunnen niet meer herbruikt worden maar drijfstang nog wel. Ik heb dat trouwens al eens laten doen.

Sander schreefColonDe pen zit vast in de drijfstang en beweegt in de zuiger bij de K-serie.

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.