TF slingert gevaarlijk
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door crazywolf » za mei 24, 2014 1:08 pm

    Thomas schreefColonIs de 160 niet standaard verlaagd vergelijkbaar met de F Trophy?
    Je zou dan de waardes van de 160 kunnen nemen.



    Thomas


    De 160 is standaard niet verlaagd, kameraad heeft deze en dit is een jeep tegenover mijn trophy :whistle)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door amnon » zo mei 25, 2014 2:08 pm

    crazywolf schreefColon
    Thomas schreefColonIs de 160 niet standaard verlaagd vergelijkbaar met de F Trophy?
    Je zou dan de waardes van de 160 kunnen nemen.



    Thomas


    De 160 is standaard niet verlaagd, kameraad heeft deze en dit is een jeep tegenover mijn trophy :whistle)

    Echt wel is de Trophy standaard lager dan de F... :!:
    Je kan hem nog steeds te hoog oppompen, maar dat is een ander verhaal.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door ttdesign6 » zo mei 25, 2014 2:54 pm

    Ik heb vandaag een specialist gemaild om antwoord. Gisteren heb ik wat met de dempers gespeeld en zoals verwacht, als ik ze op heel zacht zet zwalkt de auto al bij 50km/h, zet ik ze echter een pak stugger blijft de auto zwalken zoals voorheen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door schrokke » di mei 27, 2014 8:02 am

    Dan vrees ik dat uw veren te hard zijn geworden door het hoger zetten. Ik denk echter wel dat alleen de te harde veren niet zoveel problemen kunnen veroorzaken.
    Zijn achteraan de spoorstangen niet los gekomen waardoor de sporing is verlopen?
    Of anders bij Bruno terug laten uitwegen.
    Voorlopig de bandenspanning al wat lager zetten,(-0,2bar bv), kan uw tf ook al wat rijdbaarder maken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door ttdesign6 » di mei 27, 2014 8:31 am

    Er is veel losgeweest waaronder ook de spoorstangen. De boel zit perfect vast en de auto is 2x uitgelijnd. Dan vermoed ik toch dat de wagen terug omlaag moet gaan.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door crazywolf » di mei 27, 2014 11:47 am

    amnon schreefColon
    crazywolf schreefColon
    Thomas schreefColonIs de 160 niet standaard verlaagd vergelijkbaar met de F Trophy?
    Je zou dan de waardes van de 160 kunnen nemen.



    Thomas


    De 160 is standaard niet verlaagd, kameraad heeft deze en dit is een jeep tegenover mijn trophy :whistle)

    Echt wel is de Trophy standaard lager dan de F... :!:
    Je kan hem nog steeds te hoog oppompen, maar dat is een ander verhaal.


    Met 160 had ik het over de TF..... de F is een trophy niet een 160 he :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door amnon » di mei 27, 2014 1:38 pm

    Ah zo, ja daar heb je gelijk in :-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door schrokke » di mei 27, 2014 6:05 pm

    ttdesign6 schreefColonEr is veel losgeweest waaronder ook de spoorstangen. De boel zit perfect vast en de auto is 2x uitgelijnd. Dan vermoed ik toch dat de wagen terug omlaag moet gaan.


    Of andere veren eronder. Ik weet nu niet meteen voor een tf maar verlagingsveren zijn in verschillende maten verkrijgbaar. Meestal vanaf 15mm verlaging tot 45mm. Ik weet hoeveel lager uw veren zijn, maar als ge 10mm hoger wil uitkomen kan je misschien wel hogere veren vinden.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door ttdesign6 » di mei 27, 2014 10:24 pm

    In dat geval ga ik gewoon terug naar beneden en moet ik voorzichtig doen met de drempels zoals voorheen. Zodra hij weer naar beneden is gehaald en is uitgelijnd wederom een update. Thnx voor het meedenken.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door Tukker » do mei 29, 2014 9:53 am

    Ik kan mij niet voorstellen dat dit door de vering komt.

    Dit lijkt gewoon op speling in rubbers of lagers in samenhang met uitlijnen.
    Als je uitlijnt op 0 en je hebt iets speling gaat het wiel zoeken tussen in en uit.
    Bij optrekken staan ze in en bij remmen weer uit.

    Dit is volgens mij ook de reden dat rondom 5 beter was want de rubbers van MG waren niet geweldig.

    Draai achter de spoorstangen links en rechts een kwartslag in en kijk wat het resultaat is. Daarna evt nog een kwartslag. Wel even een stift gebruiken en precies werken.

    Als het beter is ga je op de bank en kijken wat de waardes zijn.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door ttdesign6 » vr mei 30, 2014 3:07 pm

    Goede tip, ik heb bij GAZ ook nog even waardes opgevraagd. Speling in rubbers of lagers zou wel vreemd zijn. De auto kwam binnen perfect rijdend en ging naar buiten als een boot in zware deining.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door Tukker » za mei 31, 2014 6:42 pm

    ttdesign6 schreefColonGoede tip, ik heb bij GAZ ook nog even waardes opgevraagd. Speling in rubbers of lagers zou wel vreemd zijn. De auto kwam binnen perfect rijdend en ging naar buiten als een boot in zware deining.



    Als je met voldoende IN rijd valt de speling in rubbers niet op!
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door ErikB » ma jun 02, 2014 8:56 pm

    Snel erdoor gegaan, maar toch deze bedenking: doen de schokdempers wel hun werk, nl. het dempen van de veerbewegingen. Als ik het zo lees, blijft de auto schommelen en reageren op het schommelen, zonder dat de dempers het effect afzwakken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door schrokke » di jun 03, 2014 7:30 am

    Of kunnen de dempers het nog wel aan?
    Hoe lager je een veer kiest hoe stugger die is. Als een verlagingsveer van 30mm neemt, verkort je ook de veerweg met 30mm. Dus moet die veer veel harder zijn om op een hobbel minder in te veren tov een hogere veer.
    Als je nu veren plaatst die 40mm verlagen en je gaat dan door middel van een schroefset deze veren nog eens extra opspannen om maar 30mm te verlagen, worden de veren zo hard dat de dempers het niet meer aankunnen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Dafki
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 7
    GeregistreerdCOLON do feb 27, 2014 11:31 am
    WoonplaatsCOLON Baal (Tremelo)

    Re: TF slingert gevaarlijk

    door Dafki » za jun 21, 2014 1:14 pm

    schrokke schreefColonOf kunnen de dempers het nog wel aan?
    Hoe lager je een veer kiest hoe stugger die is. Als een verlagingsveer van 30mm neemt, verkort je ook de veerweg met 30mm. Dus moet die veer veel harder zijn om op een hobbel minder in te veren tov een hogere veer.
    Als je nu veren plaatst die 40mm verlagen en je gaat dan door middel van een schroefset deze veren nog eens extra opspannen om maar 30mm te verlagen, worden de veren zo hard dat de dempers het niet meer aankunnen.


    Volgens mij is dit, en tegelijk ook wat Eric aanhaalde, de juiste denkpiste...

    Er was al een aardige voorspanning aanwezig op de veren met de maximale verlaging. Schrokke legt perfect uit wat er gebeurde door de TF op te schroeven.

    Als er dan niets gewijzigd werd aan de instelling van de schokdempers zou ik het daar gaan zoeken.
    Ofwel zijn de veren nu veels te hard geworden voor het gewicht dat ze moeten dragen en zitten die buiten het bereik van de dempers, ofwel zijn de schokdempers nu te zacht ingesteld.
    Alleszins: mij lijkt het alsof de veren en de dempers niet afgestemd zijn op mekaar, de dempers lijken de bewegingen niet (voldoende) te dempen.

    Dus: experimenteren met hardere demper-instellingen op GAZ-shocks oftewel uitkijken naar andere veren die de wagen minder extreem verlagen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten