Onregelmatige loop na starten
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Onregelmatige loop na starten

    door luigi1515 » wo apr 30, 2014 10:46 am

    Ik heb vorige week die nieuwe kabels (de blauwe) van de elise shop besteld en erop gezet. Volgens Yvo waren ze minimaal net zo goed als de Magnecors.

    Een nadeeltje. De kabel van de verdeelkamp naar de bobine heeft een minder lange 'veiligheidshoes' aan de kant van de bobine. Zal normaal gesproken, denk ik, geen probleem moeten zijn, maar even dat je het weet. Die kabel vond ik overigens lastig te installeren.

    De bougies heb ik ook van de elise shop (de platinum). Waren niet duur.

    Volgens mij schoonvader was diegene die de bougies de vorige keer erin had gezet echt een prutser. Zaten veel te los.
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Onregelmatige loop na starten

    door Los » wo apr 30, 2014 11:03 am

    Dank voor de info, heb een mk2, dus maar 2 kabels nodig. Kabel van bobine naar verdelerkap zit er dus niet bij.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Onregelmatige loop na starten

    door Los » ma jul 28, 2014 5:02 pm

    Het heeft even geduurd, maar de nieuwe bougiekabels zijn gemonteerd. Samen met het schoonmaken van de steppermotor is er een verbetering opgetreden, motor loopt mooi soepel, maar het "öp choke" lopen na warme of koude start is er nog steeds (al is het minder erg geworden). Ik start de F, hij loopt perfect rond en na 30 seconden is het net alsof de motor op choke loopt. Bij wegrijden reageert hij niet goed op het gas, wat bij een steptronic een ellende is, en na 1 kilometer pakt hij perfect op. Nu start ik de auto, houdt het toerental op ca. 1200 toeren en na een minuutje lopen de toeren omhoog. Dat is het teken dat ik vertrekken kan.
    Iemand nog enig idee? Buiten het vervangen van de steppermotor om.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Onregelmatige loop na starten

    door schrokke » do jul 31, 2014 8:15 am

    Gasklep eens reinigen?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Onregelmatige loop na starten

    door Los » do jul 31, 2014 8:23 am

    Gaan we doen Herman, misschien beetje dom, is logisch maar niet aan gedacht.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten