Ach, het gaat ook wel eens fout hoor...
De sessie na onze was uitgevallen waardoor de onze wat langer was dan de gebruikelijke 20 minuten.
Het ging de laatste rondjes al steeds minder, het aanremmen in de Tarzan bocht, aan het einde van het rechte stuk.
We hadden ook nog eens windkracht 9 mee op het rechte stuk, dus geen koeling.
Enfin, bij late uitrem aktie helemaal geen vertraging meer. Wilde niet eens meer in de ABS en dat op het vuilere deel van de baan (ik kon niet meer naar recht want daar zat een BMW).
Ik ga nu echt de remvloeistof vervangen (Motul 600), dat was nog niet gebeurt sinds ik de auto heb en waarschijnlijk nog nooit)
De grintbak deed geheel zijn werk niet (glad als een biljart laken en ik reed er ook zo weer uit) maar ik was er van overtuigd dat ik het
net zou halen voor de bandenstapel, anders had ik op het end nog wel naar rechts gestuurd, maar helaas, ik haalde het net niet:

Maar ik wil jullie het filmpje niet onthouden natuurlijk.
De groene mini is van een vriendje uit Duitsland, daar wilde ik even achtrer bloijven rijden om opnames te maken voor hem, maar hij verloor zoveel brandstof dat ik bijna bedwelmd raakte van de lucht (dus er maar voorbij).
Daarvoor reed mijn broer overigens in zijn donkerblauwe BMW 135i (geen standaard meer, 410 PK)

Ook waren we voor het eerst in de Sport klasse, waar jongens met veel meer ervaring zitten en veel rappere auto's, rolbeugels, slicks/semi-slicks (we rijden nog steeds op straatbanden...)
Video linkDe schade: Linker koplamp is stuk, crashbox denk ik ingedeukt waardoor de bumper een rare vorm heeft. Heb nog niet durven kijken omdat ik bang ben dat de klep dan niet meer wil sluiten en dat wil ik pas bij de garage doen. Valt nog wel mee eigenlijk, alleen balen dat ik zo weinig tijd heb en het seizoen net begonnen is. De trip naar de rollenbank laat ik alvast aan mij voorbij gaan.
Maar het was weer een super leuke dag en de eerste sessie weer een PR op Zandvoort.
Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2