BUTTON_TOPIC_LOCKED 109 berichten
Dyno dag 2013, meet je PK's en Nm's
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: Dyno dag 2013, meet je PK's en Nm's

door amnon » do feb 28, 2013 2:12 pm

Carl schreefColonIk dacht dat de wrijvingsverliezen gemeten werden door een meting van de afname in snelheid van de rollen in vrijloop, terwijl de auto op de rollen staat.
    Niet zeker of dat overal zo gebeurt.

Klopt, maar er werd desondankts toch nog gegoocheld met de waarde naderhand, dus blijkbaar rolt er geen vaste waarde per auto uit met die procedure...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

door SundayOnline » do feb 28, 2013 5:02 pm

Er werd gewisseld tussen het oude software pakket en het nieuwe... In het nieuwe softwarepakket zaten destijds wat fouten.. Dat gaf hij toen ook toe.. Onder andere is Bruno nog een keer op de bank geweest en toen klopte de waardes wel (met het oude software pakket).
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do feb 28, 2013 8:52 pm

amnon schreefColonDaarom is het ook leuk dat Camiel zich spontaan aanlmeldt ;-) hij heeft de cold air feed en nog niet de Z&F remaps.
    Dan kunnen we zijn run vergelijken met onze oude runs.

Nog net geen mes op mijn keel :lol:

Ik weet dat een maat van me (rijdt Saab 900turbo) en hun clubke veel naar twente of de achterhoek gaan.
    Kan eens vragen waar dat is en bij wie? maarja, is niet heel lokaal voor iedereen misschien...
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do feb 28, 2013 9:10 pm

Sorry, verkeerde info.
    Ze waren naar Goes gegaan toen. Hij zei wel dat hij niet echt de tijd om hem af te stellen daar toen.
    - Mini Cooper S R56

RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » do feb 28, 2013 9:46 pm

Goes heeft nooit aangegeven dat het probleem bij hun lag. Sterker nog voordat wij naar Geldermalsen gingen heb ik nogmaals aan Goes de kans geven om het aan te geven. Nee het lag aan ons. Andere banden druk slijtage banden etc. Dus vandaar dat ik daarmee klaar ben. En Geldermalsen hebben wij nu 2 keer geweest en heb geen zin in weer een nul meting.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do feb 28, 2013 10:31 pm

RemcovanKuilenburg schreefColonGeldermalsen hebben wij nu 2 keer geweest en heb geen zin in weer een nul meting.

Remco, dat was idd precies mijn punt, dat wil ik ook liever niet. Dus houden we het op Geldermalsen, da's voor ons toch ook best eens stukkie rijden, maar wel naar bekend terrein :-)
    Jammer dat het niet nu al is, vorig jaar was het ook redelijk koud.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do feb 28, 2013 10:50 pm

Welke datum Prikken we? Wat voor een dag?
    - Mini Cooper S R56

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr maart 01, 2013 1:01 am

Helemaal niet me eens met bovenstaande. We zijn jaren tevreden geweest in Goes, ondanks de problemen de laatste keer. Geldermalsem, was ook continu een probleem geval en is nooit 100% ok geweest. Dan weer de printer, dan weer iemand die schade reed op de bank, + de ingesteldheid van de persoon soms. De waardes mogen van bank tot bank, bijna geen verschil geven, doen ze dat wel, weet je ook hoe correct je waardes eigenlijk wel zijn...niet correct dus !
    Simpel, iedereen zijn ding, maar in Geldermalsem is het zonder mij en dat was ook de reden dat er vorige keer niet genoeg animo was trouwens. Ook Sander en Bruce bv. hebben hier hetzelfde idee over imo, en net die wagens zou ik ook op de bank willen zien eigenlijk. :wink:
    Trouwens, als we het als een MGF.BE evenement willen organiseren, moeten we er wel van uitgaan dat het volgens de mgf.be tradities verloopt. Eventueel Carl die dit mee wil organiseren, zodat ik hem kan uitleggen wat de insteek is ?
    Anders moet het als een niet officieel mgf.be evenement, maar dan brengt dit initiatief de officiële mgf.be dyno weer in gevaar uiteraard.
    Initiatief wil ik echter altijd zoveel mogelijk supporteren, dus hopelijk lukt het ons een consensus te vinden hierin.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr maart 01, 2013 10:36 am

Was niet mijn bedoeling het an sich te organiseren, maar schuw het ook niet. Met MGCC NL wordt het in elk geval niets vrees ik, dus de insteek was wel er een MGF.be event van te maken. Ik wist alleen niet dat dat automatisch betekende dat het dan Goes is :-)
    Niet heel democratisch en als ik zo tussen de regels door proef, is er een tweespalt tussen Goes en Geldermalsen. En dat is dan meteen weer de reden dat het in 2012 niet doorgegaan is?
    Kijk, als je je dyno run nog niet hebt, dan maakt het niet uit waar je heen gaat.
    Als je er éé'n in Goed en één in Geldermalsen in de computer hebt staan van de zelfde auto maakt het ook niet uit.
    Maar als je alleen in Goed of zoals Hubert en ik alleen in Geldermalsen bent geweest maakt het wel uit om al eerder uitgelegde reden.
    Los van de persoon, waar ik voor een deel in mee kan komen Bruno...
    Als er mensen blijven die expliciet niet naar Goes of niet naar Geldermalsen willen dan gaat ook de Dyno dag 2013 niet door vrees ik, want dan moeten er twee keer zoveel auto's komen ??
    Individueel is gewoon onbetaalbaar, of laat ik zeggen dat ik dat er niet voor over heb, dan rijdt ik liever voor dat geld een paar keer op het circuit. :-)}
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

door hubertschilder » vr maart 01, 2013 11:19 am

Ik zou graag zien dat er nu dan werkelijk een voorstel wordt gedaan vanuit mgf.be
    Tot nu toe wordt er alleen over gepraat, en gebeurt er niets. :(
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » vr maart 01, 2013 2:11 pm

Eind vorig jaar was er een voorstel van MGF.BE uit maar door geen animo is het geannuleerd.

@Bruno, er is in Goes 3x iets fout gegaan. De eerste keer in Geldermalsen was de printer stuk oké. Maar beide keren klopte de waardes zeer zeker. En daar gaat het in mijn ogen om. Een stukje papier met getallen er op boeit mij niet.

Lid van MG Car Club UK.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr maart 01, 2013 2:46 pm

Ik zal voor de beste vent een PDF writer installeren op zijn PC, kun je in elk geval een digitale printout krijgen op USB stick. Is dat ook weer opgelost. Goes ken ik niet, kan ik dus niets over zeggen, maar het gebrek aan vermogen hand in eigen boezem te kunnen steken heb ik een hekel aan...
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » vr maart 01, 2013 3:39 pm

We hebben het netjes van hem als PDF mee gekregen.

Lid van MG Car Club UK.
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

door Bart-K » vr maart 01, 2013 5:08 pm

Op deze manier krijg je nooit iets georganiseerd.
    Wil je dit nog voor de zomer plannen zul je snel moeten zijn.
    Kies gewoon een plaats en datum en we zien wel of er genoeg deelnemers zijn.
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » za maart 02, 2013 12:58 pm

Vorig jaar hebben we een datum geprikt voor de Dyno, maar voor het eerst kregen we niet genoeg aanmeldingen bij elkaar. Zelfs nog geen 10 auto's, terwijl in voorgaande jaren we minimaal 15 auto's hadden.

De eerste jaren zijnde in Goes geweest, waar het prima was, alleen het laatste jaren waren er problemen waardoor we hebben besloten om ergens anders naartoe te gaan. De eerste keer in Geldermalsen zijn er wat dingen voorgevallen, maar we hebben hun een tweede kans gegeven. Echter zijn we daar nog niet tevreden en hebben we besloten om Goes nog een kans te geven.

Nu dit topic door anderen is gestart is geen probleem, maar dan willen we wel aangeven als anderenhet organiseren dat het geen officieel mgf.be evenement is. Wat Bruno al aangeeft, is als het toch een mgf.be wordt willen we wel dat het via de tradities verloopt met de bijbehorende bekers.

Voor de duidelijkheid. Als iemand iets wil organiseren dan moedigen wij dat uiteraard aan, maar mgf.be evenementen die jaren worden georganiseerd, waarbij iemand anders hetzelfde of soortgelijk evenement wil organiseren, willen wij jullie dan graag vragen om dan eerst even een pbtje sturen naar een van de mods om even te overleggen om misverstanden te voorkomen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
BUTTON_TOPIC_LOCKED 109 berichten