Sander schreefColon De kop staat in elkaar en de distributieriem ligt er weer op met dank aan Paul en Bruno
amaai wat een service! Dat ging snel. Hoe moeilijk is dat eigenlijk de kop verwijderenen terugplaatsen? `k heb dat in de workshop manual eigenlijk nog niet bekeken.
In princiepe valt het allemaal wel mee, de moeilijkheid wordt bepaald doordat je bijna nergens bij kunt. Verder zijn er een aantal "weetjes" over het opspannen van de distributie riem enz.
De nieuwe koelpijpen zijn gemonteerd en de meeste slangen zitten weer op de goede plaats. Morgen hopelijk de inlaat en uitlaat op orde brengen en zondag richting de avond afvullen met water en olie en kijken of alles in orde is...
Vandaag was het de grote testdag, ik had alles afgebouwd en begon met het vullen van water. Helaas kwam er langs onderen weer water uit
Op de thermostaatbehuizing zit in een groef een rubberen ring. Deze is blijkbaar aangetast door de jaren (en olie) heen. Tijdens het erop schuiven van de nieuwe koelpijpen moet deze gebroken zijn. Nu kan ik dus morgen een nieuwe ring gaan bestellen en hopen dat die dinsdag er is en pas dan kan ik weer verder... 't zal eens mee zitten zeker
Als je me de partnumber geeft, hoor ik morgen ook eens rond.
'k Moet toch nog een dealer opzoeken.... toevallig
Gr.
Erik
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
Ik zal morgen eens horen en van zodra ik hem heb, laat ik je iets weten.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
Sander schreefColon... 't zal eens mee zitten zeker
Ja, da's Kl %$#@ te... (idd met hoofdletter)
Aan het verslag te zien schoot het juist net zo lekker op.
Ook mooi dat er een oorzaak gevonden is, tenminste als het mij overkomt zou me dat wel een beter gevoel geven dan wanneer dat niet zo is.
Maar nog ff doorbijten, het weer denkt iig met je mee (vandaag niet bijzonder mooi althans)
"Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
TF 135 Elegance / Midget