Vandaag dus eindelijk tijd gevonden om eens te gaan kijken.
Kennis gemaakt met Kurt en zijn broer en gezien dat de MGF met veel liefde verzorgd wordt en dat daar het virus ook stevig heeft toegeslagen

Ter plaatse overlegd wat er al allemaal geprobeerd en gemeten was en daaruit besloten om direct de ECU te vervangen.
Ik had 2x 5aS alarmecu's liggen en 2 MPi MEMS 1,9 ECU's , ik ging ervan uit dat dit "gematchte" sets waren, dewelke precies waar bijhoorde was echter niet duidelijk.
Al bij de eerste poging (ECU vervangen, gokje gedaan naar bijpassende alarmmodule) konden we na synchroniseren van de blippers uitsluiten dat het probleem iets te maken had met de ontstekingscomponenten, want de motor sloeg direct aan.
De originele MEMS 1.9 was dus duidelijk de schuldige.
Het verhaal krijgt echter nog wel een vervolg, want meteen dook een ander probleem op: de motor blijft namelijk niet draaien. Hooguit een tweetal seconden en valt dan vanzelf stil. Gas geven helpt niet.
Waarschijnlijk ligt dit aan de synchronisatie met de alarmmodule, maar ik ben daar niet 100% zeker van.
Het verwisselen van de alarmmodules hielp in elk geval niet en de andere ECU doet ook exact hetzelfde, maw ook zonder synchronistaie met de 5aS slaat de motor aan, maar blijft niet draaien.
Meest voor de hand liggende oplossing is dat de ECU's en de 5aS-en die ik had liggen niet gematched zijn en dat na synchronisatie alles perfect ok komt.
Wie weet met zekerheid te vertellen of dat inderdaad zo is?.
Het verhaal wordt één van de dagen vervolgd...
PS : bedankt voor de koffie met koekjes