Rob schreefColonMijn vrouwlief heeft eens ooit gezegd dat ik rij als een oud wijf. Ik ga zelden harder als 90 km/h op de autosnelweg en nooit harder als 50 km/h binnen de bebouwde kom.
Was dit topic eigenlijk al vergeten maar afgezien van de eerste zin heb ik niet echt de waarheid gesproken.
Zoals Kasper al zei zijn de Nederlandse wegen niet echt voor de F gemaakt (of andersom).
Dus op een geschikte Zwitserse of Italiaanse bergpas wil ik best op het gas. De F nodigt wel uit voor het draaien van bochtjes op een snelheid waar de standaard auto niet mee kan en ikzelf doe niets liever. Op de autobaan beheers ik me meestal en rij ik zelden harder dan 150 omdat ik nogal gehecht ben aan mijn rijbewijs.
Bij onze oosterburen rij ik normaliter 170/180.
Ben trouwens blij toe dat mij lieve vrouw stoïcijns naast me blijft zitten als ik me uitleef alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Met de Lexus rij ik beheerst, op de snelweg rond de 150 en anders 10 tot 20 km boven de snelheidslimiet. deze auto nodigt totaal niet uit tot sportief rijden. Deze auto nodigt nergens toe uit. Gewoon comfortabel van A naar B en verder niks. Als de dealer vraagt hoe de auto bevalt zeg ik steevast, waardeloos. Dan zie je pas iemand stom kijken
Oja, lichamelijk 51 jaar, mentaal ?