vraagje ivm nieuwe motor. update
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door Rob » zo okt 21, 2012 9:05 am

    Het vervangen van je koppeling is, mits je een beetje kunt sleutelen niet echt heel moeilijk maar wel een boel werk.
    Ik ben afgelopen week toch wel twee dagen bezig geweest. Nu heb het lekker rustig aan gedaan maar ik denk dat een garage toch ook wel een dag bezig is.

    Een koppelingsset kompleet koste mij € 248,-. en een paar tientjes olie. Dus da's toch wel te overzien dacht ik.
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door Steffie » vr okt 26, 2012 12:10 am

    Hey buurman!

    Het is wel mogelijk. Ik heb iemand uit Hekelingen ontmoet die heeft een schade VVC uit Uk laten komen. Alles omgebouwd. Het is wel een hele klus. Zeker met een Engelse draadboom.

    Problemen met de koppeling heb ik ook gehad. Ik ging er al vanuit dat de hele drukgroep vervangen zou moeten worden. Het is bij een cylinder van een paar tientjes gebleven :P

    Wanneer kom je eens langs?
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door The_Ripper » di nov 13, 2012 10:07 am

    Ik wil hier toch nogmaals op inhaken:

    Ik kan een vvc blok krijgen met ecu en evt kabelboom met inbouw voor 1300 euro,96.000 km staat erop. Is dit een koopje en aanrader? Is de helft van mijn km stand + 25pk extra. Bij montage gelijk nieuwe oliefilters etc.

    Gezien de km stand van mijn motor, natte zooi onder het blok en een bijna versleten koppeling is het mijns inziens een slimme deal omdat ik nog een aantal jaar met deze auto door wil brengen en ik zeker complicaties met mijn huidige blok verwacht op kort termijn..

    Alvast dank
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door gille » di nov 13, 2012 6:01 pm

    The_Ripper schreefColonIk wil hier toch nogmaals op inhaken:

    Ik kan een vvc blok krijgen met ecu en evt kabelboom met inbouw voor 1300 euro,96.000 km staat erop. Is dit een koopje en aanrader?


    ik heb hier een volledige tf -> rh staan met goed 60.000.km. deze gaat weg voor 1500€ als je toch wil ombouwen is dit een echt goede deal.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door Rob » di nov 13, 2012 9:06 pm

    The_Ripper schreefColonIk wil hier toch nogmaals op inhaken:

    Ik kan een vvc blok krijgen met ecu en evt kabelboom met inbouw voor 1300 euro,96.000 km staat erop. Is dit een koopje en aanrader? Is de helft van mijn km stand + 25pk extra. Bij montage gelijk nieuwe oliefilters etc.



    Blok incl. inbouw voor 1300 euri's, da's zeker een koopje. Eigenlijk te mooi om waar te zijn.
    Dus als het me zo vraagt GEEN aanrader. Ik geloof namelijk niet in sprookjes.
    Tenzij je een goede schriftelijke garantie krijgt.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten