Bruno schreefColonAls het wat druppeltjes zijn is het inderdaad op te lossen met wat siliconenspray op de rubbers en eventueel de ruit wat hoger afstellen.
Wat bij jou echter de zetel zo nat maakte is mij een volkomen raatsel, alsof de ruit gewoon openstond of je met de hogendruk reiniger op de ruit-rubber spoot
Zo nat zag ik een F nog nooit ter hoogte van de zetel.
Is er een spleet zichtbaar tussen ruit en A-stijl ter hoogte van de spiegel of een spleet ter hoogte van de aansluiting van raam en kap ? Indien je niet goed weet waar het lek zich situeert, kan je een soort talkpoeder (bijvoorbeeld tekcheck ) op de raam rubber smeren en wachten tot het nog eens regent.
Daar waar de talk weg is, is het lek.
Ik heb net (een van laatste posts) het onderwerp gecheckt wat zich een tijd geleden voordeed. Dat klinkt me op zich goed in de oren en ik neem aan dat Rover ook een soortgelijk oplossing zal zoeken. Het inspuiten van siliconenspray klinkt in ieder geval logisch en goed.
Ik moet er wel bij zeggen dat toen mijn stoel zo vreselijk nat was het ook wel echt gigantisch hard naar beneden stortte qua regen. Echt super hard, want een "buitje" heeft ie toen ook al gehad en toen waren er slechts een paar druppeltjes te zien.
Ik doe het alsvolgt, ik wacht het even af tot Rover er volgende week Woensdag ergens mee klaar is, vervolgens hoop ik dan natuurlijk dat het opgelost is. Is dit niet het geval dan hoop ik dan een van jullie bereid is tegen betaling mij te helpen met het óf inspuiten van siliconen óf het hoger zetten van het raam (mits dit niet een schending van BOVAG garantie is). Is dit een idee?