Mijn nieuwe tweedehands MG-F, waar ik maar 4 dagen plezier..
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:55 pm

    Coen schreefColonHeb je toevallig niet een foto van de buitenkant waar je de aansluiting van het raam ziet bij de spiegel?


    Nee helaas niet. Zoals gezegd heb ik de auto nu 2 weken en heb ik er maar liefst 4 hele dagen van morgen genieten :( Echt veel gedetailleerde foto's zitten er dus niet in.

    Morgen ga ik hem dus in ieder geval wel ophalen en dan kan ik dan wel even aantal foto's maken natuurlijk. :)
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 6:56 pm

    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColonvolgens de dealer hebben ze echt al tientallen keren hem afgesteld maar het mag niet baten. Het blijft naar binnen stromen.


    Geven ze nu ineens toe?


    Ja ze geven toe dat hij dus lekt. Is ook lastig te ontkennen wanneer ik de foto's laat zien. Maar ze hebben alles afgesteld (meerdere keren dus) en vanmorgen gingen ze testen. Toen hebben ze de tuinslang er opgezet en het stroomde letterlijk naar binnen toe (kan nooit goed voor de bekleding zijn volgens mij, maar volgens hun maakt dat niet uit :S).
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 11, 2005 6:57 pm

    Er zijn wel een aantal updates geweest om lekkages te voorkomen maar die zouden niet van toepassing op de jouwe mogen zijn....
    Building >200BHP K-series
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » ma jul 11, 2005 6:58 pm

    Even het archief ingedoken en zie.........

    http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=24

    even doorlezen en hopen dat je er iets aan hebt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 11, 2005 6:59 pm

    T'gaat hier zo snel, dat volgens mij een aantal postings verloren gaan.... Tekcheck is dus een oplossing !!!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:04 pm

    Bruno schreefColonAls het wat druppeltjes zijn is het inderdaad op te lossen met wat siliconenspray op de rubbers en eventueel de ruit wat hoger afstellen.
    Wat bij jou echter de zetel zo nat maakte is mij een volkomen raatsel, alsof de ruit gewoon openstond of je met de hogendruk reiniger op de ruit-rubber spoot :shock:
    Zo nat zag ik een F nog nooit ter hoogte van de zetel.
    Is er een spleet zichtbaar tussen ruit en A-stijl ter hoogte van de spiegel of een spleet ter hoogte van de aansluiting van raam en kap ? Indien je niet goed weet waar het lek zich situeert, kan je een soort talkpoeder (bijvoorbeeld tekcheck ) op de raam rubber smeren en wachten tot het nog eens regent.
    Daar waar de talk weg is, is het lek.


    Ik heb net (een van laatste posts) het onderwerp gecheckt wat zich een tijd geleden voordeed. Dat klinkt me op zich goed in de oren en ik neem aan dat Rover ook een soortgelijk oplossing zal zoeken. Het inspuiten van siliconenspray klinkt in ieder geval logisch en goed.

    Ik moet er wel bij zeggen dat toen mijn stoel zo vreselijk nat was het ook wel echt gigantisch hard naar beneden stortte qua regen. Echt super hard, want een "buitje" heeft ie toen ook al gehad en toen waren er slechts een paar druppeltjes te zien.

    Ik doe het alsvolgt, ik wacht het even af tot Rover er volgende week Woensdag ergens mee klaar is, vervolgens hoop ik dan natuurlijk dat het opgelost is. Is dit niet het geval dan hoop ik dan een van jullie bereid is tegen betaling mij te helpen met het óf inspuiten van siliconen óf het hoger zetten van het raam (mits dit niet een schending van BOVAG garantie is). Is dit een idee?
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:11 pm

    Hmm, misschien dat ik inderdaad ook eens kan navragen van het chassisnummer omdat dit misschien een bekend probleem is met de ruit, of valt mijn auto zeker buiten deze categorie?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 7:12 pm

    ray1983 schreefColon (kan nooit goed voor de bekleding zijn volgens mij, maar volgens hun maakt dat niet uit :S).


    De reden dat ik nooit een stoffen bekleding in een cabrio zou willen hebben is dus hierom. Mocht de auto in de regen blijven staan met de kap open of dat het langs de ramen naar binnen stroomt heb je de gehele bekleding nat. Het duurt lang voordat het opdroogt. Het ergste vind ik nog dat het gaat stinken naar regen water.
    Lotus Elise S2 111s
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:14 pm

    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon (kan nooit goed voor de bekleding zijn volgens mij, maar volgens hun maakt dat niet uit :S).


    De reden dat ik nooit een stoffen bekleding in een cabrio zou willen hebben is dus hierom. Mocht de auto in de regen blijven staan met de kap open of dat het langs de ramen naar binnen stroomt heb je de gehele bekleding nat. Het duurt lang voordat het opdroogt. Het ergste vind ik nog dat het gaat stinken naar regen water.


    Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 7:17 pm

    ray1983 schreefColon
    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon (kan nooit goed voor de bekleding zijn volgens mij, maar volgens hun maakt dat niet uit :S).


    De reden dat ik nooit een stoffen bekleding in een cabrio zou willen hebben is dus hierom. Mocht de auto in de regen blijven staan met de kap open of dat het langs de ramen naar binnen stroomt heb je de gehele bekleding nat. Het duurt lang voordat het opdroogt. Het ergste vind ik nog dat het gaat stinken naar regen water.


    Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor.


    nieuw / 2e hands stoelen kopen op hun kosten ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:19 pm

    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon
    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon (kan nooit goed voor de bekleding zijn volgens mij, maar volgens hun maakt dat niet uit :S).


    De reden dat ik nooit een stoffen bekleding in een cabrio zou willen hebben is dus hierom. Mocht de auto in de regen blijven staan met de kap open of dat het langs de ramen naar binnen stroomt heb je de gehele bekleding nat. Het duurt lang voordat het opdroogt. Het ergste vind ik nog dat het gaat stinken naar regen water.


    Ja precies, daar ben ik dus ook bang voor.


    nieuw / 2e hands stoelen kopen op hun kosten ;)


    Ik wil toch minimaal dat ze het reinigen, ik heb niet gekozen voor een paar stinkende stoelen dus het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Hun reactie is letterlijk "het is maar water, ff kappie open en dan is het zo weg".
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 7:24 pm

    ray1983 schreefColon
    Heel wat bla bla



    Ik wil toch minimaal dat ze het reinigen, ik heb niet gekozen voor een paar stinkende stoelen dus het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Hun reactie is letterlijk "het is maar water, ff kappie open en dan is het zo weg".[/quote]

    Wat je eventueel nog bij een meubelzaak kunt laten doen is de stoel laten behandelen met Protex. Dit is een speciaal middel wat zorgt dat het vlekken weert en dat ze niet intrekken. Dit helpt ook met water maar dan wel tot op een zekere hoogte (mocht je het raam na reparatie van de MG Rover dealer aardig goed hebben dat er niet al te veel meer naar binnen lekt)
    Lotus Elise S2 111s
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:25 pm

    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon
    Heel wat bla bla



    Ik wil toch minimaal dat ze het reinigen, ik heb niet gekozen voor een paar stinkende stoelen dus het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Hun reactie is letterlijk "het is maar water, ff kappie open en dan is het zo weg".


    Wat je eventueel nog bij een meubelzaak kunt laten doen is de stoel laten behandelen met Protex. Dit is een speciaal middel wat zorgt dat het vlekken weert en dat ze niet intrekken. Dit helpt ook met water maar dan wel tot op een zekere hoogte (mocht je het raam na reparatie van de MG Rover dealer aardig goed hebben dat er niet al te veel meer naar binnen lekt)[/quote]

    Dat zal ik even onthouden, bedankt.

    Het liefst knal ik er toch een paar mooie leren stoelen in, maar wat kost dat nou tegenwoordig ongeveer?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jul 11, 2005 7:33 pm

    ray1983 schreefColon
    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon
    Heel wat bla bla



    Ik wil toch minimaal dat ze het reinigen, ik heb niet gekozen voor een paar stinkende stoelen dus het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Hun reactie is letterlijk "het is maar water, ff kappie open en dan is het zo weg".


    Wat je eventueel nog bij een meubelzaak kunt laten doen is de stoel laten behandelen met Protex. Dit is een speciaal middel wat zorgt dat het vlekken weert en dat ze niet intrekken. Dit helpt ook met water maar dan wel tot op een zekere hoogte (mocht je het raam na reparatie van de MG Rover dealer aardig goed hebben dat er niet al te veel meer naar binnen lekt)


    Dat zal ik even onthouden, bedankt.

    Het liefst knal ik er toch een paar mooie leren stoelen in, maar wat kost dat nou tegenwoordig ongeveer?



    Misschien heeft deze nog een lederen interieur http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/autos/mg/5733.htm
    Lotus Elise S2 111s
  • ray1983
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON wo jun 29, 2005 10:04 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door ray1983 » ma jul 11, 2005 7:43 pm

    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon
    Coen schreefColon
    ray1983 schreefColon
    Heel wat bla bla



    Ik wil toch minimaal dat ze het reinigen, ik heb niet gekozen voor een paar stinkende stoelen dus het is hun verantwoordelijkheid vind ik. Hun reactie is letterlijk "het is maar water, ff kappie open en dan is het zo weg".


    Wat je eventueel nog bij een meubelzaak kunt laten doen is de stoel laten behandelen met Protex. Dit is een speciaal middel wat zorgt dat het vlekken weert en dat ze niet intrekken. Dit helpt ook met water maar dan wel tot op een zekere hoogte (mocht je het raam na reparatie van de MG Rover dealer aardig goed hebben dat er niet al te veel meer naar binnen lekt)


    Dat zal ik even onthouden, bedankt.

    Het liefst knal ik er toch een paar mooie leren stoelen in, maar wat kost dat nou tegenwoordig ongeveer?



    Misschien heeft deze nog een lederen interieur http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/autos/mg/5733.htm


    Damn, dat is zonde van die auto zeg :(.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten