Verkoop overwegingen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Verkoop overwegingen

    door RemcovanKuilenburg » za mei 26, 2012 10:35 pm

    Werkt erg goed want ik heb er een MG A aan overgehouden
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » ma mei 28, 2012 10:15 pm

    Tja, ik had het kunnen weten als ik het hier zou vragen: niemand zal zeggen dat ik hem moet verkopen :). En eigenlijk wil ik dat ook horen. Dan maar een ander alternatief en er echt een hobby van maken voor de komende tijd, omdat ik er waarschijnlijk een hele tijd niet mee zal rijden. Ik denk erover om bijv. het plaatwerk te demonteren, strak te maken en klaar te maken voor de spuiter en dan los van de auto dus laten spuiten. Ook de kap kan ik dan zelf vervangen. Hier zal ik naast de hobby van 2 kleinde kinderen (dochtertje is afgelopen vrijdag georen) denk ik wel een jaartje zoet mee zijn.

    Wat denken jullie daarvan? Bespaart volgens mij kosten en brengt weer een mooie f op de weg...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door Bruno » ma mei 28, 2012 11:12 pm

    Beste idee van de dag ! thumbsup
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Verkoop overwegingen

    door Rob » di mei 29, 2012 3:16 am

    In de eerste plaats natuurlijk "van harte gefeliciteerd" met de geboorte van jullie dochter. Verder lijkt me deze nieuwe hobby een strak plan.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Verkoop overwegingen

    door luigi1515 » di mei 29, 2012 12:32 pm

    Rob haalt me de woorden uit de mond. Gefeliciteerd en uiteraard een goed idee!
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door Steffie » di mei 29, 2012 3:50 pm

    Zo'n hobby heb ik nu ook. Elke week wel even langs de spuiter om te kijken of er al wat gebeurt is. Tot nu toe elke week met een kater naar huis.........
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » zo jun 03, 2012 10:27 pm

    Dank voor de felicitaties. Dan denk ik dat ik er goed aan doe dat ik de auto op assteunen ga zetten, zodat de banden niet plat worden. Zowel voor als achter zal dan moeten, neem ik aan. Moet ik daarvoor nog ergens op letten? Welke assteunen en waar kan ik die het beste plaatsen onder de auto? Onder de assen? :)

    Een garagekrik lijkt me een beetje overbodig, dus dan zal ik gewoon de normale krik gebruiken die erbij zit, toch?

    Is het verder lastig om de panelen zelf te verwijderen en te prepareren (uitdeuken/plamuren, schuren, grondlakken)?
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door ErikB » ma jun 04, 2012 3:00 pm

    Proficiat !!

    Dat de banden afvlakken, zou ik niet te veel rekening meehouden ... Na enkele jaren is het beste toch uit de band. Het staat natuurlijk wel netjes.

    Verder zou ik oppassen met het verwijderen van de koetswerkpanelen: een losstaand of -liggend koetswerkpaneel is een stuk kwestbaarder dan eentje die op z'n vertrouwde plek aan de auto hangt.

    Vooral aandacht hebben voor vocht en de preventie van roest- en schimmelvorming.

    my 2 cents
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Verkoop overwegingen

    door Coen » di jun 05, 2012 11:27 am

    mailman schreefColonIk laat hem lekker te koop staan voor dit bedrag, zodat mijn vrouw ook tevreden is en hoop dat niemand hem komt kopen :)...

    Dat gaat je vast lukken zolang de F alleen op Autowereld.nl staat ;) Niet echt een site waar veel mensen kijken voor een 2e hands auto maar dat is dan weer je voordeel :)
    Lotus Elise S2 111s
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » di jun 05, 2012 2:51 pm

    ErikB schreefColonVerder zou ik oppassen met het verwijderen van de koetswerkpanelen: een losstaand of -liggend koetswerkpaneel is een stuk kwestbaarder dan eentje die op z'n vertrouwde plek aan de auto hangt.

    Vooral aandacht hebben voor vocht en de preventie van roest- en schimmelvorming.


    Maar hoe zou ik dan die panelen moet prepareren voor de spuiter?

    Roest is al grotendeels voorkomen door tectylering en roest op het plaatwerk wil ik voorkomen door het overspuiten.

    @Coen: Heb hem inderdaad op autowereld staan, want dat is gratis en ik had het vermoeden dat iedereen gaspedaal.nl gebruikt, die ook de auto's toont van autowereld. Maar kan me goed indenken dat er veel mensen zijn die niet weten dat gaspedaal.nl een mooie overkoepelende zoekmachine is...

    Nog iemand tips waar de assteunen te plaatsen onder de MG? Op het krikpunt zit namelijk al de krik :)
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Verkoop overwegingen

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 06, 2012 11:44 am

    Gewoon 4 as steunen kopen, kosten geen drol, en onder de subframes zetten. Je kan eventueel nog iets van een houten latje er tussen doen tegen beschadigen.

    Ik zou niet onder je koets doen omdat anders de subframes gaan hangen in de rubbers ipv dat de koets hangt in het rubber.

    http://www.datona.nl/auto/assteunen = een betrouwbaar bedrijf waar ik al mijn garage spul haal.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » wo jun 06, 2012 11:49 am

    OK, helder. Ja, assteunen had ik net bij de Lidl gehaald voor een appel en een ei. Zal eens kijken naar die subframen of ik ze daar mooi op kan plaatsen. Dat lijkt me inderdaad het beste.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Verkoop overwegingen

    door etienne » wo jun 06, 2012 5:12 pm

    Die assteuntjes van de lidle zou ik niet nemen koop je liever stevige assteunen zoals die wat Remco aangeeft ...dat is echt een groot verschil van kwaliteit en tenslotte voor de veiligheid. thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door Tukker » wo jun 06, 2012 6:29 pm

    :shock: Er is niets mis met de as steunen van de Lidl alleen moet je er niet onder willen werken.
    staal op staal glijdt altijd. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Verkoop overwegingen

    door ovi » do jun 07, 2012 9:17 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonKom ik wel een keer kijken als een "koper" dan hou je je vrouw ook tevreden. Gaan we daarna een biertje pakken en over zeilen praten. :lol:


    Dan moet ik ook langskomen! :devil-(

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten