Passagierskant staat laag
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » zo mei 06, 2012 3:00 am

    Bedankt, volgende week inspecteren we de unit en als er sporen zijn van lekkage vervangen we hem gelijk.

    Nu de wagen op juiste hoogte staat rijdt hij een heel stuk beter.
    Als ex-moto rijder dacht ik dat cabrio rijden een surrogaat ging zijn, maar heb ik me vergist. Ik vind dat je zelfs dichter het "buiten" gevoel hebt. Het is anders, maar even leuk.

    In de toekomst wil ik graag een lederen interieur (heb ik reeds gereserveerd) en windscherm met rolbeugels en dat is het zo'n beetje. Verder wil ik de wagen zo origineel mogelijk laten.
    Belangrijkste voor mij is de wagen technisch zo goed mogelijk in orde hebben. Ook wil ik de onderkant terug behandelen en de roest aanpakken.Dat de motor perfect in orde moet zijn is evident. Ook heb ik een alu gasklep en inox koelbuizen welke ik nog moet monteren. Remblokken worden vervangen door Greenstuff type's. Uiteraard nieuwe luchtfilter, oliefilter en olie. De versnellingsbakolie vervang ik ook.
    Indien er nog aandachtspunten zijn verneem ik het graag van jullie.

    Grtn Guido
    Laatst bijgewerkt door 1 op Gydotron, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Passagierskant staat laag

    door jantje » zo mei 06, 2012 10:05 am

    als je de luchtfilter vervangt, waarom geen open filter (type K&N) steken?
    geeft een leuk geluidje (mijn echtgenote is daar niet zo wild van) en wellicht een paar extra (tussen de oren) PK's

    Om je rijgedrag te optimaliseren zijn lowering pins aan te raden: auto ligt dan lager met toch veel druk op het systeem, waardoor drempels en dergelijke zo geen grote hindernissen meer zijn

    (ik neem drempels sneller met mijn F dan mijn echtgenote met haar Alfa 159) :wink:
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Passagierskant staat laag

    door Rob » zo mei 06, 2012 1:19 pm

    @Guido, Motorrijden is inderdaad anders en eigenlijk niet te vergelijken. Persoonlijk heb ik het vrouwtje liever naast me dan achter me. je bent trouwens goed bezig. een windscherm zal je meer comfort geven vooral bij hoge snelheden. De F(TF) is trouwens de prima open te rijden bij hoge snelheden. Wel of niet een K&N is een persoonlijke keuze. Veel mensen kiezen het voor het geluid, misschien kun je het beste eens luisteren als je op een event bent. Want vollgens mij rijdt hier 80% met K&N
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Passagierskant staat laag

    door Emile » zo mei 06, 2012 3:07 pm

    ik heb een piper cross inleg filter, maakt ook een iets beter geluid. Wat wel opvallend is is dat ik sinds dien geen last meer heb van een sticky trottle. thumbsup
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Passagierskant staat laag

    door Gydotron » zo mei 13, 2012 11:01 am

    Gisteren de wagen bij Stefan opgehaald. Hij heeft de achterste hydragasbol vervangen en hydragas gestoken, oliewissel, nieuwe oliefilter, nieuwe oliesensor geplaatst, RVS sportuitlaat gemonteerd (wat een leuk geluid ;-) ) en nog wat kleinigheden.
    Nog te doen is nieuwe schokdempers, remleidingen vervangen (ik wil er zelf maken in een koper/ijzer/nikkel legering) RVS koelpijpen steken en gelijk de darmen vervangen. Nog de nodige rubbers van oa de torsiestang vooraan (trouwens blijkbaar mag je die niet vervangen door die blauwe Polyurethaan want dat zou bij de keuring onder "tuning" vallen. Is dit juist?)
    De remklauwen maak ik helemaal proper en spuit ik met remklauwverf en uiteraard steek ik gelijk nieuwe remblokken.
    Alle stangen, steunbalken worden ontdaan van roest en opnieuw geverft en de onderkant wordt terug behandeld.
    Er zullen zeker en vast nog wel aandachtspunten zijn, maar daar kom ik wel achter.
    We willen de wagen perfect in orde hebben eind juli want dan gaan we met de wagen op vakantie. Dat wordt al zeker de Alpenroute.
    Ik wil Stefan nog eens bedanken voor al zijn werk!

    Grtn Guido
    MGF

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten