Speakers T-bar aangesloten
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door luigi1515 » do nov 24, 2011 6:05 pm

    ErikB schreefColonEr zijn geen F mk2's/TF's geleverd met een tweeter cover, maar zonder tweeter


    Nu realiseer ik me hoe dom mijn vraag was :lol:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door philipvanv » do nov 24, 2011 7:47 pm

    niet noodzakelijk. Mijn eerste auto (een Peugeot 106) had speakercovers en bekabeling in de deuren zitten, maar geen luidsprekers. Je begint je dan echt gek te zoeken waarom de radio die je er net instak niet marcheert, tot je de boxen gaat checken ;)
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door D.B.C. » do nov 24, 2011 7:56 pm

    Als je er 2 tweeters bij gaat plaatsen moet je wel een scheidingsfilter erbij plaatsen, om de hoge tonen door de tweeters te hebben en de mid/lage door de grotere boxen, anders klinkt het erg raar en niet mooi zuiver.

    Het beste is om een compo set aan te schaffen met 2 tweeters en 2 mid/sub boxen, want de originele speakers zijn allround en klinken niet mooi als je ze gebruikt voor mid/bas(laag)

    Ik heb zelf JBL P6560C en ben er zeer tevreden over.
    Zoiezo als je egt een geluidsverbetering wilt dan moet je het speelgoed speakerdraad vervangen voor minimaal 2,5 mm2 draad en er een versterker tussen plaatsen, maar het is en blijft een auto en super mooi geluid krijg je niet egt in een cabrio.

    Cheers
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door luigi1515 » do nov 24, 2011 11:54 pm

    Bedankt Davy, maar als ik dat zo lees gaat dat boven mijn pet. Of beter gezegd: ik hecht inderdaad niet zoveel waarde aan een super geluid, aangezien ik het verschil ook niet echt hoor :oops: . Andere boksen is voor mij dan ook niet weggelegd, stop liever het geld in visuele dingen. Tis een cabrio zoals je zegt dus zal nooit top worden. Maargoed, als ik het verschil zou horen had ik wellicht ook een andere mening :lol:
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door Andros » vr nov 25, 2011 12:47 am

    Kom bij mij eens horen, of ieder ander die een fatsoenlijke set in z'n wagen heeft zitten. Het verschil hoor je weldegelijk.
    De nachtspotter!
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Speakers T-bar aangesloten

    door luigi1515 » vr nov 25, 2011 9:02 am

    Graag! Als ik ze allebei naast elkaar heb (die van mij en een van jullie) dan hoor ik het waarschijnlijk ook wel. Maar is de standaard installatie dan zo crap?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Speakers T-bar aangesloten

    door RemcovanKuilenburg » vr nov 25, 2011 9:02 am

    Voor de standaard tweeters is dat niet nodig. Filter zit al op de tweeter. ;-) als je een nieuwe set koopt dan zit deze er los bij.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten