Ik had op mijn 106 MSW wielen met brede spaken (= OZ) goed merk zou je zo denken... Mooi niet. binnen 2 jaar 3 kromme velgen en ik heb nooit extreem hard ergens overheen geklapt... Mijn 205 GTI met peugeot velgen van 12 jaar waren nog perfect rond..
Het is geloof ik ook belangrijk dat je velg de laagheid van de banden aankan (de krachten met een lage band op de velg zijn veel groter)...
Meestal gaat BTW een velg niet krom bij de spaken maar aan de andere kant. Daar wordt het een "ei" En ik kan het weten




