Maar jullie moeten mij nageven, ik heb jullie aandacht
En ja zoals enkele van jullie opmerken, je kan een bericht vaak op meerdere manieren lezen.
In mijn bericht zit namelijk enorm veel frustratie van de afgelopen ca. 4/5 weken.
Eerst haakt ca. 5 weken geleden mijn oudere broer na 7 jaar MGF'97 rijden af a.g.v te hoge reparatie kosten.
Dat is zijn terecht vrije keuze, van afweging van kosten tegenover waarde, maar hiermee verlies ik een tour maatje.
Nog geen 4 weken later knalt bij mij de koppakking aan flarden. Ik overweeg echter niet om mijn MGF rijden op te geven omdat het voor mij echt hobby is en ik dus niet afhankelijk ben van mijn MGF, maar het laatste jaar heb ik behoorlijk wat dure reparaties achter elkaar gehad en dat hakt er dan toch wel in.
Mijn gezondheid laat het ook effe afweten, maar dat is privé.
Dan effe terug komen waar het eigenlijk om gaat.
Ten eerste mijn complimenten aan de makers van deze site. Niets anders dan lof. Respect
Ik kan het jullie nooit en te nimmer na doen.
Het is trouwens niet zo dat ik pas sinds twee weken de site ken. Ik ben al meer dan een jaar een regelmatige bezoeker. Ik heb echter nooit een account aangemaakt. Als ik niets te vragen of te melden heb zag ik daar het nut niet van in. ( Ik word geen lid van een voetbal club, terwijl ik gewoon als toeschouwer op de tribune zit ) Maar zo zit ik in elkaar en dat moet iedereen lekker zelf weten.
Ik meld mij enkele weken geleden dan toch aan, omdat ik nu wel enkele vragen had, maar ja die vallen nu in het niet bij mijn huidige problemen.
Tevens was ik samen met mijn beste vriend en tevens MG/TF 2005 rijder op zoek naar een monteur cq. liefhebber die eventueel buiten zijn officiele werktijd onderhoud doet aan MG's.
Dat is toch geen vreemde vraag in deze tijd dat de prijzen bij de dealers de pan uit rijzen. Ik weet er alles van, want tot nog toe deed alleen een officiele dealer het onderhoud.
Ik heb jaren BMW's gereden en had een BMW monteur cq. liefhebber die in zijn vrije tijd zich wat bijverdiende en mijn auto perfect onder hield.
Nog effe over mijn meer dan 30 jaar motor rijden.
We hadden inderdaad een vrienden groep die bij onderhoud, reparaties, zelfbouw, tuning enz. altijd letterlijk voor elkaar klaar stonden en hebben nooit een dubbeltje aan elkaar verdient.
Maar dat terzijde want die tijd is voorbij en ben nu heel blij met mijn MGF.
Ik wil toch graag een tweede poging wagen om jullie ervaring te vragen.
Wanneer ik mijn koppakking, distributie riem, spanrol en waterpomp bij de dealer laat vervangen,kost dat net geen €1500,- . Als het dat kost dan is dat zo.
Maar hebben jullie alternatieven betreffende werkplaats, monteur, prijzen enz. , lees ik graag jullie mening cq.
adviezen.
Groetjes van een enigszins tot rust gekomen MG liefhebber Jel.







