T'was me het bewogen dagje wel :
Heel druk verkeer, waardoor "scherpe tijden zetten" er soms niet bij was. Elke ronde moest je ofwel een tiental wagens voorbij zien te steken, of enkele snelle mannen voor laten. Een aantal leerfoutjes ook van onze kant gisteren

:. Jos geraakte in de eerste linkse in de zandbak, zonder verdere schade, maar geraakte er zelf ook weer uit. Ik daarentegen reed een band van de velg, door veel te laat in de remmen te gaan in de hospitaalbocht (we hadden gelukkig een stel reserve velgen bij). De laatste stint nog even rond in de chicane, door weer veel te hard deze te willen nemen, met compleet versleten banden ondertussen, op ons tweede stel wielen. We hebben van die banden een leuke foto BTW. Langs de andere kant toch weer een snellere tijd gezet, tussen al het verkeer in, dus dat was dan weer een opsteker. T'mag ook gezegd worden dat sommige piloten van andere teams echt soms roekloos rijden en anderen zwaar in gevaar brengen. Gisteren hadden we zo een groene Porsche die plots ons coupeerde, een BMW van Lucar, die ons met moeite voorbij geraakte, om eens ons voorbij, toch voor onze neus op enkele cm's in te voegen en dan hard in de remmen te gaan, omdat hij zich misrekende op de eerste linkse, de prutser, gelukkig had Jos de MG onder controle, maar de volgende keer, krijgt de kont van deze BMW een kus van onze MG, beloofd ! Zo waren er nog een aantal voorvallen, maar dat is inherent aan racen, zeker op zo'n drukke trackday, met veel mensen met te snelle wagens in combinatie met soms te weing ervaring op Zolder met wederom in combinatie met veel risico's nemen, zonder rekening te houden met de andere wagens rond hun.
De semi-slicks deden hun werk zeer goed en na de trackday van gisteren weet ik ook weer waar we seconden kunnen rapen. De achterste remmen, remmen te hard, waardoor hier echt een remdrukregelaar op moet. Dit gaat resulteren in het feit dat we veel harder kunnen remmen, zonder in overstuur te geraken, wat we vandaag dus een paar keer voor hadden. De Silverstone semi slicks zijn duidelijk de banden waar we moeten voor gaan en ook een slickshifter zou onze tijden aanzienlijk scherper kunnen maken. De combi van deze 3 niet te dure mods, moet een paar seconden kunnen opleveren vermoed ik.
Ook de "botsknop", moet uit het motorcompartiment, want die was na onze schuiver gisteren opgesprongen, waardoor ik hulpeloos stil stond op het circuit. Deze ga ik naar binnen geleiden, en er een tuimelschakelaar opzetten in plaats van de botsknop. In geval van een crash kunnen we zo manueel de benzinepomp onderbreken dan.
Ik ben heel benieuwd naar foto en filmmateriaal trouwens....
Aan de sympathisanten gisteren, bedankt wederom voor jullie bezoek aan box 20, t'is altijd leuk om tijdens trackdays, gelijkgezinden te mogen begroeten. Ook aan de helpers en camerman, bedankt dat jullie er weer bij waren !
Tot de volgende !