MG TF --> meest onbetrouwbare motor van alle auto's
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

Re: MG TF --> meest onbetrouwbare motor van alle auto's

door mrcarribean » zo jul 17, 2011 11:26 am

hey

allemaal flauwe zever, ik heb al zoveel mg en rovers gehad met een k moter en nog nooit heb ik de onderkant moeten open halen.
    koppakkingen ja dat is wel een zwak punt, maar als je er op tijd bij bent gaan de k motertjes echt lang mee, 200000 km en veel meer zonder problemen.
    olieverbruik nooit, tegenover de duitse moters die makkelijk 1 l op 1000 km nodig hebben.
    zelfs mijn classic mini ondertussen 153000 km zonder problemen, dat zijn goede auto's.
    en nu heb ik een nieuwe landrover defender gekocht met een ford(transit) moter ook nog geen problemen tot nu toe.
    maar ja als je wil krijg je natuurlijk alles stuk, ik zeg altijd moter eerst rustig warm rijden en dan kan er niet veel gebeuren.

enfin ik zal altijd brits blijven rijden.
    o ja dit is mijn 1000ste bericht hier op mgf.be
    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » zo jul 17, 2011 4:33 pm

Maar waar is de onderbouwing???

gebreken als in slijtage?
    met een a8 van 2000kg moet je nu eenmaal vaker blokjes en schijven vervangen ja,
    suspension van een gemiddelde m3 heeft wel wat meer te verduren dan een suffe auto,
    enz.

Dit lijkt me niet echt wetenschappelijk onderbouwd.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » ma jul 18, 2011 10:55 am

Bruno schreefColonalles is relatief. Een F is zeker niet traag te noemen. Een 160 gaat rond de 7,.. seconden. Wat noemen jullie nu traag eigenlijk. Ben je een Tiger gewoon, is een TF traag ja, maar een Tiger is dan ook weer niet echt nog een auto in mijn ogen. Nogmaals, alles is relatief. Ik knalde eens een dag lang in een 911 Turbo. In het begin van de dag, leek dit onmenselijk snel. Op het einde van de dag, was het al eerder van "ca va", tot ik terug in de C701 kroop. Geen trage wagen te noemen, verre van, maar komende uit de Turbo, was de C70 plots zoooooo vreselijk traag.

Dat bedoel ik dan ook hé Bruno! :wink:
    Ik zeg gewoon dat elke wagen zijn prestaties gekend zijn voor je hem koopt en dat je daarna niet moet klagen dat bv. onze Fiat Punto met 60 pk niet snel is! :-s
    En de Tiger is inderdaad geen vergelijking met een MG Tf maar gewoon de meest oncomfortabele 4 wieler op aarde maar ozo plezant om mee te spelen! :lol: Ik wil hiermee maar zeggen dat "snel" voor iedereen iets anders is en je het vlug gewoon bent. Zelfs die Porsche van je buurman die nog veeeeel sneller is ben je na een tijdje gewoon dus hoe ver moet een mens gaan voor hij tevreden is. :devil-(
    Ik kan van iedere auto genieten omdat ik hem gewoon gebruik waar hij voor voorzien is.
    De auto waar ik het liefste en meeste mee rij is trouwens mijn motorhome dus.... :mrgreen:
    En zoals mrcarribean schrijft komen de meeste problemen aan zo'n K-motor doordat de meeste mensen veel te snel beginnen te gassen met een nog niet genoeg opgewarmde motor! :evil:
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

door jantje » ma aug 08, 2011 2:22 pm

alles is alijd relatief.
    Ik heb wel al gemerkt dat er tegenover Britse wagens in het algemeen heel veel
    reserve bestaat, en vooroordelen. Vaak door mensen die nog nooit met een britse wagen rondreden.
    Ook zo met Italianen (wij rijden met een Brit en een Italiaan en wij kregen veel meewarige blikken toen we dat vertelden aan een fervente Volvo freak.
    Maar wij zijn tevreden.
    't is zoals ze zeggen van een lada:
    het verschil tussen een Lada en een negerin?: als je er naast staat ben je een beetje beschaamd, maar eens je erin zit is er geen verschil...
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma aug 08, 2011 2:48 pm

:lol: :lol: :lol:

euhm....

:no:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do aug 11, 2011 9:52 am

:lol: :lol: :lol:
    Lotus Elise S2 111s