BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » do jun 23, 2011 9:29 am

    Deze morgen ook weer alles normaal. Secondje of 2 onregelmatig draaien, maar niks om me zorgen om te maken.

    Lijkt dus effectief voor te komen wanneer hij langer stilstaat, of als het erg vochtig is geweest ofzo?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Remieme » do jun 23, 2011 10:59 am

    Heb je alles al eens ingespoten tegen het vocht?

    Met al die regen zou dat wel eens kunnen helpen.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » do jun 23, 2011 11:16 am

    Nope, nog geen tijd gehad ;)
    Ga zaterdag eens kijken of er iets aan te zien is.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Tukker » do jun 23, 2011 11:10 pm

    BlackFox schreefColon
    Komt dat ook overeen met koelwater dat afdruppelt ter hoogte van de versnellingsbak?


    nog even ter info!
    Ja, zou kunnen maar dan lekt het niet aan de uitlaat zijde natuurlijk. Het inlaatstuk heeft aan de rechterzijde een aansluiting van het koelwatertankje maar een blindstop aan de linkerzijde (mpi). Bij mij lekte dit langs de bak naar onder en onder het darmstuk op de vloer.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » vr jun 24, 2011 8:50 pm

    BlackFox schreefColonNa het Nürburgring geval (opeens doffe knal in de motor, geen vermogen meer en heel ruw rijden onder de 3000rpm) is het een tijd goed gegaan.
    (


    Dat zal dan wel een back-fire geweest zijn. Als dat in de inlaatcollector komt kan de MAP sensor daar wel van geweten hebben, of een verstuiver lichtjes beschadigd.

    BlackFox schreefColonDeze morgen echter toen ik de auto na 2 dagen stilstaan startte was het wel even schrikken, opeens had ik een 3 cilinder :-s
    (


    Na een dag of twee is alle motorolie weggelekt, ook deels uit de hydraulische klepstoters en dat kan voor een onregelmatig draaiende motor zorgen kort na de start. Dit icm een licht beschadigde MAP sensor of inlaattempsensor lijkt mij niet onmogelijk.
    Onregelmatig draaien tgv van water in een cilinder geeft geen knalletjes in de uitlaat.
    Onregelmatig draaien tgv een lekkende verstuiver geeft wel knalletjes
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » vr jun 24, 2011 9:25 pm

    Enkel bij koudstart dan? Al rijdend is er niks mee aan de hand, al vind ik dat hij stationair op temperatuur ook soms schokt, maar daar valt mee te leven...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » vr jun 24, 2011 10:54 pm

    Als je dat gedoe met sleutel op stand 2 en vijf keer intrappe en dan afzetten doet. Zou dat iets helpen?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » vr jun 24, 2011 11:33 pm

    Nee.
    Hielp wel op de ring, maar niet met dit.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door Ian » za jun 25, 2011 12:09 am

    Mmh,


    heb je ook al eens de bougies allemaal nagekeken, of gecheckt dat er eentje niet goed vastzit ofzo?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » za jun 25, 2011 9:01 am

    BlackFox schreefColonEnkel bij koudstart dan? Al rijdend is er niks mee aan de hand, al vind ik dat hij stationair op temperatuur ook soms schokt, maar daar valt mee te leven...


    Een lichtjes lekkende verstuiver geeft idd alleen probleempjes bij koudstart en bij stationair toerental.

    Eens je gaat rijden word het inspuitverschil procentueel gezien kleiner en kan de motor het makkelijker verwerken en ondervind je niets.

    Je kan altijd al eens een injectiecleaner toevoegen om te kijken of het helpt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » za jun 25, 2011 11:40 am

    Klinkt heel aannemelijk en beter dan een beginnende HGF :)

    Zo meteen eens zien wat 'ie doet.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door ttdesign6 » za jun 25, 2011 2:24 pm

    8)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » za jun 25, 2011 2:26 pm

    Vandaag weer 2 dagen stilgestaan, en weer had ik heel even een 3 cilinder.
    Gelukkig lang niet zo erg als vorige keer, en ook geen knallen meer deze keer.

    Na een halve minuut is alles perfect in orde...

    Ook aan de motor zelf is er oppervlakkig niets te zien, ook dat koelvloeistoflek kan ik zo meteen niet vinden.
    Alle 4 de bougies waren mooi droog en oranje.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door schrokke » ma jun 27, 2011 8:39 am

    Oranje?? Ze zouden grijsachtig of koffie met melk kleur moeten hebben.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien

    door BlackFox » ma jun 27, 2011 9:13 am

    Dacht ik ook, maar kan het niet te maken hebben met het feit dat het nog vrij recente bougies zijn?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten