Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » ma mei 23, 2011 6:21 pm

    Foto's van mijn oude console had ik al, dus ik wist al welke knop waar zat, enkel de stekkers zelf waren een beetje door de war geraakt. De airco heb ik al kunnen lokaliseren en doet het ook. Vanuit hier kan ik weer verder werken. De kabels zitten gekruist zeg maar. De kabels rechts in het console zijn voor de linker knoppen en andersom.

    Sommige knoppen passen ook op een zelfde stekker. Beetje vreemd allemaal, maargoed ik heb al 2 stekkers kunnen aanpassen, en het past ook perfect allemaal. :thumbsup:

    Straks een foto van het totaalplaatje.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » ma mei 23, 2011 11:13 pm

    Na veel snijwerk gepriegel en kortsluiting hier en daar alvast de airco en de luchtcirculatie aan de gang gekregen. Nu rest mij de taak nog de juiste stekker voor de mistlichten en de achterruitverwarming te vinden. Ik had blijkbaar 2x de verkeerde gekozen aangezien de zekeringen voor de achterlichten doorsloegen. Maar, dat komt nog goed.

    @ Blackfox, werkte bij jou nu het lichtje in de schakelaar niet van de achterruitverwarming? Bij mij geeft alles keurig licht op de schakelaars voor de ramen na. Hier zijn de lampjes gesneuveld.

    Ziet alvast goed uit, alle knopjes compleet en nu gaat het idee voor mistlampen een beetje kriebelen. No offence naar de mistlamp-eigenaren maar op een F vind ik het een beetje te druk. Ik vind de mistlampen net iets te groot eigenlijk. De mistlampen van de Mini Cooper model 2002-2006 bevallen me alvast beter aangezien dit maar hele kleine bolletjes zijn. Maar omdat ik dan in mijn frontspoiler moet gaan zagen stel ik dit voorlopig nog even uit.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 23, 2011 11:18 pm

    Ik krijg eigenlijk een beetje de kriebels als ik dit lees. Zekeringen die doorbranden en lukraak maar een stekker ergens opzetten en draden doorknippen. Je zal niet de eerste zijn waar zijn auto van afbrandt. Als je niet weet wat je doet moet je met je vingers er van afblijven is mijn bescheiden mening.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » ma mei 23, 2011 11:37 pm

    Nu weet ik gelukkig wel wat ik doe. Die draadjes die ervoor zorgden dat mijn zekering doorsloeg in de achterklep, dat was gewoon een stomme fout en meteen goedgemaakt. De knoppen op de stekkers is een ander verhaal. Een paar passen wel, een paar passen niet. Dus het is even zoeken welke knop nu bij welke stekker past. De knop voor de mistachterlampen zat blijkbaar verkeerd en daardoor deden de achterlichten het niet meer. Totdat ik weet waar alles precies moet is er dus niets aangesloten. En hey, daar zijn zekeringen tenslotte voor, om te zorgen dat mijn auto niet zomaar afbrand.

    En van lukraak dingen aansluiten is hier absoluut geen sprake. Het zou in feite zo moeten passen, maar dat doet het niet. Ik kan de knopjes wel mooi inlijsten, maar daar bereik ik ook zo weinig mee. Als je achteraf zorgt dat alles wél goed is aangesloten, of juist in de tape zodat het geen kortsluiting veroorzaakt is er volgens mij helemaal niks aan de hand.

    Tenslotte, ik ben echt niet het type dat als leek eens even wat met elektriciteit gaat spelen ook al mag dat uit het verhaaltje hierboven misschien een beetje naar voren komen. Ik zorg verdomd goed dat alles juist is aangesloten en zo nodig aangepast wordt. Ik weet wat mijn F me waard is en zou dus nooit domme dingen daarmee gaan doen.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ttdesign6, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door Bruno » ma mei 23, 2011 11:41 pm

    Een kortsluiting laat in enkele seconden een kabelboompje fikken, net of je er met een lastoorts opzit. Dan niet tijdig de batterij loskoppelen resulteert in een zwarte MG. Kabelboompje hersolderen ? seen that, done that...Heel veel werk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » ma mei 23, 2011 11:46 pm

    Snap ik, maar....kan er ook iets mis zijn met de knop zelf? Ik weet zeker dat ik de knop van de mistachterlichten op de juiste stekker heb gehad, maar hij deed niets en het lampje ging niet branden. Dit is ook de enige schakelaar die een fout gaf, de rest is prima. ??
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door RalphDuncan » di mei 24, 2011 1:37 am

    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » di mei 24, 2011 12:57 pm

    Nice Ralph :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door BlackFox » di mei 24, 2011 1:27 pm

    ttdesign6 schreefColon@ Blackfox, werkte bij jou nu het lichtje in de schakelaar niet van de achterruitverwarming? Bij mij geeft alles keurig licht op de schakelaars voor de ramen na. Hier zijn de lampjes gesneuveld.

    Die knop heb ik niet :mrgreen:

    Als je die van de mistlampen bedoelt, die brandt wel, maar heel zwakjes in vergelijking met die van de ramen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » di mei 24, 2011 2:36 pm

    Same here. In ieder geval een stuk mooier dan MKI moet ik zeggen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door Rob » di mei 24, 2011 8:09 pm

    @Tom ben je nu uit?
    Ik heb geprobeerd wat foto's te maken van mijn zekeringen kast maar er lopen zoveel kabels voor dat een duidelijk plaatje niet echt wil lukken.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Aansluiten knopjes console en zekeringpaneel

    door ttdesign6 » di mei 24, 2011 8:56 pm

    Ik moet enkel nog weten waar die zwarte kabel voor is die ik op pagina 1 rod gemarkeerd heb. Ik vraag me af waar deze voor dient, belangrijke functie of gewoon iets simpels? Alvast bedankt voor de moeite!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten