Auto laten wegen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Auto laten wegen

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 15, 2011 11:52 pm

    Aangezien het een instelling is sta je helaas aan de verkeerde kant. Zij maken nooit fouten toch :lol: .

    Je moet echt te veel moeite en kosten doen om het in orde te maken. Vandaar dat ik er mee gestopt ben. Het was voor mij alleen dat ik MG F op het kenteken wilde ipv Rover.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » ma mei 16, 2011 12:14 am

    Haha, het klopt wel ja...instanties hebben altijd gelijk :P Achja, ik wacht de reactie van het RDW nog even af :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Auto laten wegen

    door Tukker » ma mei 16, 2011 7:49 pm

    ttdesign6 schreefColonHelaas zijn de Duitse papieren niet in mijn bezit.


    Ik heb de mijne er even bij gezocht en van het leergewicht is 100 kg af getrokken wat voor een steptronic incl. abs, airco & 16/215 rondom op 1050Kg neer komt.

    RD staat ook op mijn Duitse papieren maar omdat ik hem zelf heb ingevoerd en de beste man vroeg welk auto dit was werd het dus MGF. :)


    Wat zijn de gewichten van de originele Nederlandse MG's?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Auto laten wegen

    door LEBLAR » di mei 17, 2011 4:28 pm

    Ook die van mij komt uit Duitsland en hetzelfde gaat op voor wat gewicht betreft. Eerlijk gezegd vind ik het minder belangrijk of de MG onder Rover of MG staat maar dat is bij mij goed gegaan. Rijklaar gewicht staat op 1173 en leeggewicht op 1073 (is vlgs de boeken correct voor VVC) dus 100 Kg eraf tov de duitse gegevens.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Auto laten wegen

    door Sergiosios » di mei 17, 2011 5:48 pm

    Ik vond deze toppic nu pas,
    Mijne staat inderdaad op 1035 KG, en heb hem vorig jaar laten invoeren bij de RDW in Elsloo / Beek.

    Is wel sneu inderdaad als je gewoon teveel betaald voor iets wat niet is.
    Zullen ze wel niet moeilijk over doen!

    Gewoon aanpassen
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » di mei 17, 2011 6:39 pm

    Juist!

    Ik had inderdaad ook gezien dat de VVC op 1073kg staat. Dan moet mijn MPI toch wat bijzonders hebben wil deze 1100kg wegen :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 10:48 am

    Vandaag antwoord gekregen van de RDW. Het is zonder enig probleem mogelijk de auto opnieuw te laten wegen. Als ik het goed heb wordt hij daarbij ook herkeurd. Ik ga vandaag eens naar de kosten informeren, maar een herkeuring kan hoogstens een paar tientjes kosten die ik er met een paar maanden wegenbelasting alweer uit heb.

    Ik ga dus een dezer dagen even naar Elsloo waar een RDW keurstation ligt om eens te informeren. Ik houd jullie op de hoogte.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 2:09 pm

    Morgenvroeg word ik verwacht op het keurstation in Elsloo. Voor €26,- wordt de F opnieuw gewogen en zal blijken of het beestje daadwerkelijk 1100kg weegt. Bij de invoer in 2005 vanuit Duitsland is hij bij het zelfde station gewogen dus het zal mij benieuwen.

    Nu eens even alle overbodige rotzooi uit de auto gaan verzamelen om weer wat kilo's te besparen :P Enige eisen waaraan ik moet voldoen is om het reservewiel erin te laten en er wordt een halve tank mee gerekend.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 2:54 pm

    ttdesign6 schreefColonMorgenvroeg word ik verwacht op het keurstation in Elsloo. Voor €26,- wordt de F opnieuw gewogen en zal blijken of het beestje daadwerkelijk 1100kg weegt. Bij de invoer in 2005 vanuit Duitsland is hij bij het zelfde station gewogen dus het zal mij benieuwen.

    Nu eens even alle overbodige rotzooi uit de auto gaan verzamelen om weer wat kilo's te besparen :P Enige eisen waaraan ik moet voldoen is om het reservewiel erin te laten en er wordt een halve tank mee gerekend.


    *edit*

    Ik bedacht me net ook nog dat bij de invoer de hardtop op de auto heeft gezeten á 20kg. Ik heb hem zojuist eens even gewogen. Zo meteen mijn reservewiel eens even wegen in evt een thuiskomertje erin leggen. Dan nog de krik en kruissleutel eruit en we zijn weer wat kilo's lichter. Toch wel spannend :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 3:39 pm

    Zo, uiteindelijk nog 5 kilo eruit gekregen :P

    Krik, matten, windscherm en straks nog even het thuiskomertje van mijn moeder in de F leggen ipv de 15kg zware velg die er nu in ligt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Auto laten wegen

    door BlackFox » wo mei 18, 2011 3:41 pm

    ttdesign6 schreefColonen er wordt een halve tank mee gerekend.

    Dus kan je weer gaan bijtanken? :devil-(
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 3:43 pm

    BlackFox schreefColon
    ttdesign6 schreefColonen er wordt een halve tank mee gerekend.

    Dus kan je weer gaan bijtanken? :devil-(


    Kan, hoeft niet :P Ze konden ook gewoon het gewicht van een halve tank meerekenen :mrgreen: Hij is nu....leeg. Nu nog even de ruitenwisservloeistof op maken. :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Auto laten wegen

    door Kevin » wo mei 18, 2011 4:27 pm

    Waarom staat dit nog onder algemeen, technische info?
    Het is al bijna een project ;) Succes met verlagen van het gewicht!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » wo mei 18, 2011 5:12 pm

    indien het me lukt daadwerkelijk onder die grens van 1050kg te komen zijn er denk ik wel meer mensen die dit ook gaan doen. Ik zal nu zo'n 25kg van het gewicht extra hebben afgetrokken. (hardtop, windscherm, krik, thuiskomertje van mijn moeder ipv 15 inch velg en ook nog de matten voor een paar gram :P )

    Ik las nog ergens iets dat er normaal bij een nieuwe auto het gewicht zonder alle opties die een auto heeft wordt genomen. Dit kan dus ook zijn airco e.d. Anyway, het is me de €26,- meer dan waard om eens te gaan kijken waar het nu is fout gegaan.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Auto laten wegen

    door ttdesign6 » do mei 19, 2011 12:35 pm

    Net terug van het RDW. De uitslag is precies anders uitgevallen dan ik verwacht had. Het blijft namelijk dat hij meer dan 1110kg weegt :shock: De keurmeester zei me dat ik bij MG Nederland evt kon vragen voor een internationaal type goedkeuring, dus dat de auto origineel op 1033kg komt en dan kon er evt wat veranderen. Het ging mij er vandaag meer om dat ik zeker weet dat de auto dit weegt, niet meteen om de belastingtrede lager.

    Keurige instantie dat dan weer wel want ze deden verder niets aan het kentekenbewijs, terwijl hij eigenlijk nog wat zwaarder is dan daarop genoteerd en ik mocht zonder te betalen vertrekken :mrgreen: :thumbsup:

    Het is in ieder geval zonder enig probleem mogelijk je auto opnieuw te laten wegen. Het kost normaal €26,- en je tank moet voor 90% vol zitten. Een eventuele herkeuring is flauwekul, dat zit er allemaal niet bij. Je rijdt je auto op een betonnen weegplaat, ze lezen een paar getallen en je mag weer naar huis.

    Ik zag trouwens onder het typeplaatje onder de voorklep dat er op stond: Limited Edition of zoiets, heeft elke F/TF dit? ??
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten