Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » zo mei 15, 2011 6:18 pm

    Wel, het gepiep is er nog steeds... (enkel al rijdend, niet al remmend)

    Rem onbalans niet echt veel meer van gemerkt wel.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » ma mei 16, 2011 8:21 am

    Dan heb je toch al wat verbetering.
    Om het piepen te reduceren kun de randen van de blokken wat afschuinen.
    Ook het remzadel eens bekijken en reinigen met staalborstel.
    En een beetje vet aan de remblokken, daar waar ze steunen in het zadel, helpt ook al eens.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » ma mei 16, 2011 8:43 am

    De randen zijn reeds schuin, enkel de bovenste rand waar 'ie lichtjes "over" de rand van de remschijf zit (ja over, eigen aan de 280mm conversie vrees ik?) is er natuurlijk nog een rechte rand. Ook al gedacht dat die het piepen veroorzaakt, maar durf het niet wegschuren :mrgreen:
    Vet is aanwezig op de zuivere remzadel en de randjes van de remblokken...
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » di mei 17, 2011 8:10 am

    De remblok komt buiten de schijf? Als dat eigen is aan de conversie vind ik het niet zo'n goede conversie.
    Ik zou al zeker de remvoering zover afschuinen dat deze ruim binnen de schijf komt, dan zou ik er al meer vertrouwen in hebben.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » di mei 17, 2011 10:52 am

    Yup, de remklauw wordt naar buiten gebracht via een spacer, maar het lijkt dat 'ie een milimeter of 2 te ver naar buiten zit waardoor de remblok een rand krijgt...

    Kan er iemand bevestigen of dit normaal is? :?

    Wellicht dat het gepiep ook daar van komt dan? (nochtans enkel bij warme remmen)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Nieuwe remklauw?

    door etienne » di mei 17, 2011 5:36 pm

    ik kan me toch echt niet voorstellen dat dat normaal is :shock:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe remklauw?

    door Bruno » di mei 17, 2011 9:10 pm

    Uiteraard mogen blokken niet buiten de schijf komen, da's duidelijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » di mei 17, 2011 9:44 pm

    Mike Satur maar eens mailen :?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » wo mei 18, 2011 1:11 pm

    Ondertussen al antwoord gekregen, hij lijkt me op de hoogte te zijn van dit "probleem" en stelde voor dat ik wat metaal wegneem van de randjes van de remblokken waarmee ze in de houder zitten.

    Had ik zelf ook al aan gedacht, maar weet niet of het een goed idee was. Blijkbaar wel :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » wo mei 18, 2011 2:18 pm

    Ik ken de situatie niet en weet dus niet direct waar je dat materiaal gaat wegnemen. Maar als je zinnens bent van de voetjes van de remblokken wat aan te passen lijkt mij dat een bijzonder slecht idee. Tenzij je binnenkort een nieuw topic wilt openen" kloppend geluid bij remmen" :P

    Het is slechts een millimeter zeg je? In dat geval brokkelt dat remvoering randje wel redelijk fijntjes af. Of het piepen van de blokken van dat randje komt is moeilijk te zeggen. Beste oplossing blijft IMO de remvoering daar flink afschuinen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » wo mei 18, 2011 3:40 pm

    De voetjes, inderdaad.
    Maar dan wel op de verticale kant waar ze in het remzadel liggen, niet horizontaal, want dan zouden ze idd alle kanten opklapperen.
    Denk niet dat het op die manier veel kwaad kan? Ga het sowieso eerst eens goed bekijken want anders zouden ze idd ook te los in de remklauw op zich kunnen zitten...

    Het randje op zich is toch wel een mm of 3 schat ik, die gaat niet vanzelf afbrokkelen denk ik.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Nieuwe remklauw?

    door LEBLAR » wo mei 18, 2011 4:06 pm

    Ben ook van mening dat de spacer te lang is. Alles wat je aan de remblokken doet is symptoon bestrijding daar waar de oplossing in een beter passende spacer ligt. Althans voor wat betreft het oversteken van de remblokken. Wanneer de blokken mooi in de geleider passen; niks aan doen. Middel is wellicht erger dan de kwaal.
    De piepende remmen hoeven daar sowieso niets mee te maken te hebben. Gaat ook soms vanzelf weer over. Heb je misschien een keer erg hard geremd, met uitproberen of zo. En wat voor remblokken heb je.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » wo mei 18, 2011 5:36 pm

    Dit is wat Mike zei:
    Hi Benny, when installing the pads remove some metal from the edge of
    the brake pad backing to allow it to sit further inwards in the caliper.
    Regards Mike


    Het piepen is inderdaad begonnen na een stevig ritje. Maar weggaan doet het voorlopig niet, niet na een rustig ritje en al helemaal niet na een sportieve rit. Enkel door te remmen gaat het weg :D

    Remblokken zijn Black Diamond predators, aangeraden door Mike bij de kit (schijven zijn ook van Black Diamond).
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » do mei 19, 2011 10:23 am

    Als je goed kijkt op deze foto van Erik, zie je volgens mij dat zijn blokken ook lichtjes buiten de schijf vallen...

    Afbeelding
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door schrokke » do mei 19, 2011 6:29 pm

    3mm is wat veel om af te brokkelen. Probleem is dan ook dat je opstaande randen krijgt, daar waar die anders afgeschuind zijn. Die opstaande randen blijven tegen de schijf aanlopen, de blokken gaan trillen en dat kan resulteren in piepen.

    Kan de spacer niet wat aangepast worden?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten