alarm afkoppelen??
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: alarm afkoppelen??

    door ErikB » wo apr 27, 2011 8:54 am

    gille schreefColon
    ErikB schreefColonDe auto heeft ook een bypass mocht de afstandsbediening niet meer werken. Origineel werd elke F geleverd met deze code die je dmv. je sleutel inbrengt. Door de sleutel op de juiste wijze een aantal malen links en rechts te draaien wordt het alarm en startonderbreking gedeactiveerd.

    dit heb ik ook ergens gelezen, laat nu deze code niet in mijn bezit zijn pfffffff.

    Een ex-dealer of anderen die over een T4 beschikken moeten ook in staat zijn deze te bezorgen (IIRC). Anders kan je proberen via deze (officiële) instantie: http://www.mgrccservices.com

    hth
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: alarm afkoppelen??

    door gille » wo apr 27, 2011 1:28 pm

    ErikB schreefColon
    gille schreefColon
    ErikB schreefColonDe auto heeft ook een bypass mocht de afstandsbediening niet meer werken. Origineel werd elke F geleverd met deze code die je dmv. je sleutel inbrengt. Door de sleutel op de juiste wijze een aantal malen links en rechts te draaien wordt het alarm en startonderbreking gedeactiveerd.

    dit heb ik ook ergens gelezen, laat nu deze code niet in mijn bezit zijn pfffffff.

    Een ex-dealer of anderen die over een T4 beschikken moeten ook in staat zijn deze te bezorgen (IIRC). Anders kan je proberen via deze (officiële) instantie: http://www.mgrccservices.com

    hth

    thx eric
    dit is zeker 'n optie,maar...officiël is deze website zeker niet,15£ lijkt me al 'n schappelijke prijs om
    de code te verkrijgen.
    en dan nog zeker zijn dat 't de juiste is...
    iemand die hiermee wat ervaring heeft????
    mischien iemand in de buurt van belgisch limburg die over zo'n t4 beschikt??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: alarm afkoppelen??

    door BlackFox » wo apr 27, 2011 1:35 pm

    Bruno heeft een T4 en woont niet zo gek ver van ons ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: alarm afkoppelen??

    door ErikB » do apr 28, 2011 8:03 am

    gille schreefColon
    ErikB schreefColon
    gille schreefColondit heb ik ook ergens gelezen, laat nu deze code niet in mijn bezit zijn pfffffff.

    Een ex-dealer of anderen die over een T4 beschikken moeten ook in staat zijn deze te bezorgen (IIRC). Anders kan je proberen via deze (officiële) instantie: http://www.mgrccservices.com

    hth

    thx eric
    dit is zeker 'n optie,maar...officiël is deze website zeker niet,

    Toch wel ... Officieel, in die zin dat na het faillisement van MG-Rover dit bedrijfje is opgezet door PwC (de curator zeg maar) om een deel van de (administratieve) functie van MG-Rover over te nemen.

    MGR C&C Services Ltd has been set up to provide a service on behalf of, and with the authority of PricewaterhouseCoopers (PwC), the Administrators of MG Rover Ltd. in Liquidation.

    The company is authorised to supply a selection of Codes and Certificates to persons and organisations that can prove they have a right to the information. The charges for this service are approved by PwC.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: alarm afkoppelen??

    door etienne » zo aug 07, 2011 7:47 am

    Gisteren wilde ik zoals normaal mijn alarm uitschakelen met mijn astandbediening maar niets hij reageerde nergens meer op dus ik dacht wat ben je toch een dommerik de batterij leeg !!! dus geprobeerd om de startonderbreking uit te schakelen via het slot zoals het omschreven stond in de handleiding met de sleutelcode maar dat werkte ook niet !!!
    Ik heb de anwb gebeld maar die konden ook niet veel voor mij betekenen want alles wat die beste man had geprobeerd had ik ook al geprobeerd behalve de batterij testen en die bleek niet leeg te zijn ...
    De enige mogelijkheid was om de reserve sleutel te laten brengen ... die geprobeerd en gelukkig werkte die wel, dus vermoed ik dat de zender kapot is.
    Maar nu mijn vraag:
    Ik ging ervan uit dat ze met de code (om de startonderbreking uit te schakelen met de sleutel) die code zou zijn die aan het plaatje bij de sleutels hangt ... maar volgens mij moet ik een andere code hebben want met die code kreeg ik hem niet gedeactiveerd!!!!
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: alarm afkoppelen??

    door Janmgf » zo aug 07, 2011 11:59 am

    Is het niet zo dat het deactiveren van de startonderbreker met de sleutel alleen gaat met de sleutel in het contact :?: :?:
    Dus niet met de sleutel in de deur.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: alarm afkoppelen??

    door etienne » zo aug 07, 2011 8:38 pm

    zoals het in de instructieboek staat beschreven moet je met de sleutel naar gelang de code b.v. 1234 eerst de deur vergrendelen daarna 1 keer ontgrendelen 2 keer vergrendelen 3 keer ontgrendelen 4 keer vergrendelen daarna doe je de deur ontgrendelen, klopt de code dan kun je hem starten klopt de code niet dan geeft hij een signaal af.. althans zo lees ik het !!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    alarm afkoppelen??

    door Remieme » zo aug 07, 2011 10:55 pm

    Voor zover ik weet moet je ook het contactslot ipv het portier gebruiken.
    Daarnaast zal je portier niet me je startonderbreker gelinkt zijn.

    Nu werkte het niet, het kan geen kwaad om alsnog het contactslot te proberen ;)


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.479813,4.272553
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: alarm afkoppelen??

    door etienne » zo aug 07, 2011 11:03 pm

    zo erg zal ik me toch niet vergist hebben haha... zelfs de goeie man van de anwb heeft het geprobeerd zoals het beschreven stond in de handleiding dus het staat er wel degelijk zo beschreven..
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    alarm afkoppelen??

    door RemcovanKuilenburg » zo aug 07, 2011 11:10 pm

    Bij mijn weten is het ook in de deur ipv het contact slot.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: alarm afkoppelen??

    door etienne » ma aug 08, 2011 7:35 am

    http://www.remotekey.co.uk/cars/MG/mgf-mgtf/faq.asp

    zoals ik hier op deze site kan lezen heb ik dus de verkeerde code gebruikt ik heb dus de EKA code nodig maar die kan ik nergens vinden ??
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: alarm afkoppelen??

    door ErikB » ma aug 08, 2011 1:29 pm

    Uit een lang vervlogen tijd staat me iets voor van verkeerde codes .... best zoek je eens in het Archive van het BBS.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: alarm afkoppelen??

    door pim123 » ma aug 08, 2011 8:52 pm

    Op http://www.mgf.ultimatemg.com/ staat bij het keuzemenu rechtsboven 'DIY SECTION' een onderdeel 'Electrical' op die pagina staat een onderdeel 'Vehikel Security' en daar staat een link naar hoe de code werkt.
    De code zou je bij je Owners manual moeten hebben ... :?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: alarm afkoppelen??

    door gille » zo aug 14, 2011 10:59 am

    etienne schreefColonhttp://www.remotekey.co.uk/cars/MG/mgf-mgtf/faq.asp

    zoals ik hier op deze site kan lezen heb ik dus de verkeerde code gebruikt ik heb dus de EKA code nodig maar die kan ik nergens vinden ??




    The standard correction for this factory labelling error is to add "1" to the 2nd and 4th digit. Thus, taking our example EKA above of "2468", this becomes "2569".

    mischien heb jij ook wel de foute code ontvangen? dit eens proberen
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: alarm afkoppelen??

    door etienne » zo aug 14, 2011 8:48 pm

    ja maar ik had de code gebruikt die aan het plaatje hangt aan mijn reservesleutel maar zoals ik het lees moet ik nog toch een andere code gebruiken of niet ???

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten