

Bruno schreefColonDe trillingen zullen inderdaad wel niet bij de Toyo's liggen, integendeel. Hoe harder de compound, hoe sneller het springend effect, door minder grip. Hoe zachter de compound, hoe minder snel je dit voorhebt (cfr. slik).
Toyo's hebben wel het nadeel van zachte kaken te hebben, waardoor ze minder goed scoren bij het betere bochtenwerk...



Ultimate schreefColonWat ik weet over vering is het volgende (vanuit wielhart gemeten):
Minimaal: 310mm
Maximaal: 365mm

RemcovanKuilenburg schreefColonUltimate schreefColonWat ik weet over vering is het volgende (vanuit wielhart gemeten):
Minimaal: 310mm
Maximaal: 365mm
Hoogte is niet belangrijk, de druk in het systeem wel!

Johan schreefColonAlle rubbers die versleten zijn kunnen trillingen veroorzaken, het hangt af van de mate van slijtage. Wellicht zijn de schokbrekers kapot in plaats van versleten, zodat ze hard zijn.
Ook de druk in de veerbollen kan enorm van invloed zijn. Meet de rijhoogte eens vanaf het centrum van de as tot de rand van de wielkast. Als er geen lowering pins in zitten moet dit ongeveer?? 37?? centimeter zijn als de druk helemaal goed is. Ik weet het niet meer precies. Als er wel lowering pins in zitten en de rijhoogte is die afstand is de druk veel te hoog volgens mij.

Cagivist schreefColonKunnen de achterste de trillingen veroorzaken in heel de wagen inclusief het soms verspringen vooraan?
Cagivist schreefColon Op minder goede wegen zijn de trillingen veel sterker aanwezig en dit laat zich soms ook voelen in mijn stuur( voel dan ook soms een licht weerslagje, vooral in de bochten ) . Zelfs bij lagere snelheden.

schrokke schreefColonCagivist schreefColonKunnen de achterste de trillingen veroorzaken in heel de wagen inclusief het soms verspringen vooraan?
Op auto's met middenmotor of motor achteraan is dat best mogelijk.Cagivist schreefColon Op minder goede wegen zijn de trillingen veel sterker aanwezig en dit laat zich soms ook voelen in mijn stuur( voel dan ook soms een licht weerslagje, vooral in de bochten ) . Zelfs bij lagere snelheden.
Dit doet me denken aan een verkeerd gecentreerd stuurhuis waardoor de sporingverschilhoek in bochten niet meer klopt en het wiel met de meeste grip het gevecht wint en de rijrichting bepaald. Dit geeft ook zo'n gevoel maar geen trilingen.
Heb je originele MG velgen of bredere velgen met grotere ET waarde?



LEBLAR schreefColonAls ik het goed lees blijft je auto heen en weer schudden nadat je tegen de zijkant van het wiel hebt gedrukt. Dus van links naar rechts, correct?
Dan zou ik het probleem eerder in de ophangrubbers of de wiellagers zoeken. Ik heb dezelfde banden (Toyo op 15 inch) en heb zeker geen last van overmatig trillen en al zeker geen wegspringen van de auto.


LEBLAR schreefColonWellicht heel exteem maar je zou de rubbers van het subframe kunnen controleren.
Verder zou je kunnen kijken naar de centrering van het stuurhuis zoals Schrokke al aangaf. Het is niet gezegd dat het trillen en het wegspringen met elkaar te maken heeft.

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.