Inhouden/ hevig schokken bij optrekken
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door Kevin » ma feb 21, 2011 11:27 pm

    zo'n additief bij je benzine doen, meestal op de pomp verkrijgbaar anders wel bij halfords of brezan ofzo
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door Cagivist » di feb 22, 2011 7:31 am

    Kevin schreefColonzo'n additief bij je benzine doen, meestal op de pomp verkrijgbaar anders wel bij halfords of brezan ofzo

    Bedoelt hij niet eerder met flushen dat je éérst de oude olie vervangt (eventueel met goedkopere olie ), additief om de motor te reinigen bij de verse olie doen, enkele km rijden en dan opnieuw olie aflaten en verversen met nieuwe en de juiste uiteraard?
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door .:bert:. » di feb 22, 2011 9:17 am

    Neenee, gewoon additief in de tank doen. Klein beginnen.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door mailman » di feb 22, 2011 11:58 am

    Misschien ook goed om mijn topic door te nemen http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=9044. Dit ging niet alleen over niet stationair lopen, maar ook een schokkende motor.

    Daaruit heb ik het volgende geleerd als volgorde (zo heb ik het dus helaas niet gedaan):

    - Engine flush -> heb ik zelf nog niet gedaan, maar ga ik nu wel doen
    - Injector Reiniger -> heeft iets effect gehad op het lopen van de motor
    - Bougiekabels en bougies vervangen -> Vervangen na heel heving schokken, maar dit was ook bij gelijk gas, dus zonder accelereren, zoals jij schrijft
    - Rotorkap vervangen -> Is geprobeerd door de garage, maar geen effect
    - Bobine vervangen -> Is geprobeerd door de garage, maar geen effect
    - ECU vervangen -> Heb ik gedaan, maar zou ik je niet aanraden. Volgens mij vertoont dit zelden problemen. Verdenk je deze toch, dan heb ik nog een goede ECU op de plank liggen (volgens mij hebben we echter niet dezelfde motor, ik heb een VVC)
    - Bougiekamers controleren op vocht -> Dit was bij mij het probleem, als gevolg van een HGF en zorgde voor een schokkende motor, aangezien cilinders 1, 2 en 3 vocht tussen de bougiekabel en bougie hadden. Even afdrogen en je merkt direct verschil. Helaas brengt dit wat kosten met zich mee om goed te laten herstellen.

    Ik zou dus ook even checken of je koelvloeistof niveau gelijk blijft of niet. Als deze ook maar iets daalt (zoals bij mij), kan je beter met het laatste punt beginnen.

    Bovenstaande is slechts mijn ervaring en ik ben niet zo technisch als de meesten op dit forum, maar wil het toch even delen, aangezien je anders ook 1,5 jaar verder bent, zoals ik was :D

    Mocht je vragen hebben, laat het me weten.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door videomike » di feb 22, 2011 12:26 pm

    Bedankt voor informatie. ik ga kijken wat de oplossing zal zijn.

    Flushen heb ik al geprobeerd.. ff injector cleaner derin. doe ik standaard 1x per 1.5 jaar. Bevalt goed!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door schrokke » wo feb 23, 2011 8:28 pm

    Bougie's eens nakijken op elektrode afstand. Daarbij de elektrode afstand kleiner afstellen dan opgegeven(weet het niet van buiten). Als het schokken dan beter is zit het bijna zeker in de ontsteking.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door Thomas » do feb 24, 2011 3:58 pm

    Twee jaar terug op de Kempenrit ook zoiets gehad.

    We hebben toen het eea gereset door
    de sleutel in een bepaalde stand (ik dacht 2)
    een aantal x het gas intrappen ( ik dacht 5 x)
    en hierna nog een combinatie.

    Probleem was opgelost

    Demor wist doen de combinatie maar er is vast nog iemand die deze resetcombi weet.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Inhouden/ hevig schokken bij optrekken

    door Bruno » do feb 24, 2011 11:41 pm

    Kevin schreefColonzo'n additief bij je benzine doen, meestal op de pomp verkrijgbaar anders wel bij halfords of brezan ofzo



    Dan kan je er beter niks bij doen. Ga je voor een additief, goede keuze, maar koop wel een goede.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten