Oud MG/rover nieuws in Topgear
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Andros » ma apr 25, 2011 10:18 pm

    Kopen ze eigenlijk iets anders daar? Toen ik vorig jaar in de UK was struikelde ik over de Vauxhalls, niet normaal gewoon :P
    De nachtspotter!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Ian » ma jun 27, 2011 2:32 pm

    Gisteren op BBC2 MG news.

    Jeremy vertelde dat MG terug was en liet een foto van een MG zien( een rode nieuwe)

    Het eindigde dat hij eigelijk wel meer spot zat te drijven en de wagen zat uit te lachen.

    Redenen dat ie noemde:

    It is made in england etc maar het is eigelijk in china of japan gemaakt + wss het enige engelse aan de wagen is de lijm van een engels paard waarmee de badge gekleefd is. (oke ik zat wel even goed te lachen).
    Het is een nieuwe moderne wagen maar het is een oubollig ding.
    En dan waarmee het publiek helemaal zat te lachen, dat de wagen blijkbaar door de enige werker (een vrouw) van de band was gereden ofzoiets (geen ondertitels en onnozel snel en door elkaar aan het praten dat ik praktisch niet kon volgen)


    Wel ik zat wel te lachen met alles wat hij zei ondanks ik van mijn F hou. Maar ik geef hem wel volledig gelijk. Als ik die nieuwe MG's bekijk (niet de TF) dan mja ik zie er ook niets engels in. Ik zie inderdaad pure japanse/chinese wagentjes met een oversized MG badge erop in transformer stijl praktisch. En als ik op foto's ga kijken van die nieuwe MG dan zijn ze van interieur ook gewoon oubollig, kaal en zelf lelijk van binnen. Bij de F i don't care, het is een sportwagen en ik geef er niet veel om (interior ). Ik geef alleen hoe hij rijdt, het uiterlijk, het geluid en de fun dat ik heb.

    Voor mij blijft de F en de TF de enige echte MG wagens (en ja de ouwe mg karren, ZR niet is een seat ibiza rip off).
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Bruno » ma jun 27, 2011 11:21 pm

    Heb je de MG6 al in het echt gezien, alvorens je deze mening ventileert ? Hij ziet er IRL echt wel redelijk tot echt goed uit. Ok, t'is een people carrier, en er mankeert wel wat heritage, maar hij kan echt wel mee met zijn concurrenten zoals een Focus etc...
    MG moet nu eerst geld proberen te genereren, en dat doe je best uiteraard met een wagen zoals deze, niet met een kleine sportscar.

    Wat de ZR betreft. Ik snap niet waar je de link legt met de Ibiza eerlijk gezged. sterker nog een mooie ZR (vooral markI), is nog steeds een pareltje die qua looks best naast andere moderne wagens mag staan van buitenaf gezien. Hetzelfde geldt voor de ZT (MKI & II) en vooral voor de ZS markII, een prachtwagen, nog steeds.
    Het ware goed als MG op dit niveau wagens kon blijven afleveren; De looks waren en zijn nog steeds super, en de handling van deze wagens is nog steeds superieur.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door RemcovanKuilenburg » ma jun 27, 2011 11:25 pm

    Net even de uitzending gezien en ja het is Top Gear waar ze alles afzeiken. Je moet het totaal met een korrel zout nemen. Net zoals ze altijd verkondigen dat elke 911 op elkaar lijkt en als er een nieuwe versie uit komt hij er het zelfde uit ziet. Hebben zij wel gelijk in trouwens :wink:

    Maar voor mij is de MG6 nog steeds een parel en hoop dat hij naar het vaste land komt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Ian » ma jun 27, 2011 11:31 pm

    Heb je de MG6 al in het echt gezien, alvorens je deze mening ventileert ? Hij ziet er IRL echt wel redelijk tot echt goed uit. Ok, t'is een people carrier, en er mankeert wel wat heritage, maar hij kan echt wel mee met zijn concurrenten zoals een Focus etc...
    MG moet nu eerst geld proberen te genereren, en dat doe je best uiteraard met een wagen zoals deze, niet met een kleine sportscar.

    Wat de ZR betreft. Ik snap niet waar je de link legt met de Ibiza eerlijk gezged. sterker nog een mooie ZR (vooral markI), is nog steeds een pareltje die qua looks best naast andere moderne wagens mag staan van buitenaf gezien. Hetzelfde geldt voor de ZT (MKI & II) en vooral voor de ZS markII, een prachtwagen, nog steeds.
    Het ware goed als MG op dit niveau wagens kon blijven afleveren; De looks waren en zijn nog steeds super, en de handling van deze wagens is nog steeds superieur.


    Dat is uw mening, ik mag mijn mening best ook zeggen.

    Net even de uitzending gezien en ja het is Top Gear waar ze alles afzeiken. Je moet het totaal met een korrel zout nemen. Net zoals ze altijd verkondigen dat elke 911 op elkaar lijkt en als er een nieuwe versie uit komt hij er het zelfde uit ziet. Hebben zij wel gelijk in trouwens


    inderdaad, heb je gelijk in. Jeremy zit ook altijd over elke wagen iets te zeggen en bij een andere aflevering waar de wagen mssh in terug voorkomt begint hij er juist weer het omgekeerde over te zeggen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Bruno » ma jun 27, 2011 11:38 pm

    Ian schreefColonDat is uw mening, ik mag mijn mening best ook zeggen.


    Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat je je mening, wat betreft de 6, waarschijnlijk zal herzien eens je de wagen IRL ziet. De wagen afkraken door er een fotootje van gezien te hebben is dan een beetje kort door de bocht misschien.

    Wat betreft de Z-range ? ooit al met eentje gereden ? Ik heb ze alle 3 al uitvoerig gereden, en eerlijk is eerlijk, qua handling en performantie overstijgen ze de F/TF ruimschoots.
    Wat de looks betreft is het inderdaad een persoonlijke interpretatie, maar ik zou blij zijn als elk merk, nu, 10 jaar later nog steeds zo'n knappe people carriers wist te maken, met zo'n sportieve toets. Waar je de link legt met Ibiza is me helemaal onduidelijk. Dus een mening ventileren mag uiteraard, maar onderbouw deze ook even.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door ttdesign6 » di jun 28, 2011 12:08 am

    Ik vind de 6 echt een prachtwagen. Vooral in het blauw in de dikste uitvoering (zoals met iedere MG uiteraard). Ik ben allang blij dat MG uberhaupt weer auto's is gaan produceren, het had ook helemaal voorbij kunnen zijn...

    Dat ze nu eerst maar eens wat verkoopcijfers met de nieuwe wagens mogen halen en naar het vaste land toe komen waarna ze hopelijk weer een geweldige cabrio produceren.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Ian » di jun 28, 2011 3:24 am

    Van performance beter, dat kan zekers! Daar twijfel ik helemaal niet aan.

    Ik heb eentje in de garage bekeken en als vervangwagen meegereden en ik vond hem ook zeer goed rijden! Normaal als ik soms een vervangwagen heb dan ben ik superblij dat ik mijn F terugheb. Toen ik die zr terugbracht, was het van damn.

    Maar ik vind de looks echt gewoon niet wow. De F zijn vorm is gewoon super, elke kant is gewoon om eventjes stil te staan en naar te kijken. De neus die mooi gegolft is, de lampen die ergens lief kijken maar toch sporty zijn. Dan de achterkant die ergens weer wat langer is(spyker stijl). De F doet je stilstaan als je hem ziet voorbij rijden, het is van wow wat voor wagen is dat. Bij de ZR is dat echter van huh,mmh ford zeker? Het is niet dat ik hem "mottig" vind, aangezien ik hem zelf heb aangeraden aan een vriend.

    Afbeelding
    Afbeelding

    Ik verkies als ik deze twee vergelijk onmiddelijk de zr. Maar als je niets van de wagens kent, en je doet de merktekens weg, dan denk je dat het gewoon broertjes zijn.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door ErikB » di jun 28, 2011 11:26 am

    Afgelopen weekend nog eens de MG6 irl gezien (in alle mogelijke kleuren). Zoals de pre-production models, is ook het uiteindelijke product geslaagd.

    Mocht ik het voor het zeggen hebben
    1) had ik net wat meer eigen identiteit gezocht. Vandaag spotten we MG's in het dagelijks verkeer: een F, TF, ZR, ZS, ZT uit de massa auto's halen is niet moeilijk. De MG6 valt op dat vlak een pak minder op. Er zijn vele anderen die wat van de MG6 weg hebben.
    2) had ik mee op de wagen gesprongen van personalisering vanuit de fabriek. Koop je een Mini, Fiat 500, Stilo enz. dan kies je voor een stijl, een striping, een kleurtje op de spiegels, enz... enz... Koop je een andere Eurposese auto dan kan je alle mogelijke opties kiezen al dan niet in de vorm van voordeelpaketten. Je maakt bij de bestelling je eigen auto. Bestel je een MG6 dan heb je keuze uit 3 uitrusting niveaus en wat kleurtjes, that's it. Weinig opwindend.
    3) had ik, in het kader van puntje 2, op zijn minst de mogelijkheid geboden om de overvloed aan zwarte plastiek onderdelen aan de buitenkant te vervangen door carbon-look onderdelen. Het mag allemaal nog wat sportiever ogen. De 18" lijken overigens klein en zijn dus een must (anders zit je met nog kleinere velgen).

    Hopelijk vervallen we in een oude traditie en komen er snel LE's en SE"s.

    Wil ik een MG6 ... hij mag binnen een paar jaar zeker de ZT-T vervangen, maar dan kies ik hem vooral voor z'n MG badge. De MG badge moet niets goeds maken, maar zorgt voor mij voor de meerwaarde tov. de concurrentie.

    PS. de toegang naar de ruime koffer van de Magnette is klein.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Ian » di jun 28, 2011 12:28 pm

    Ik denk dat ErikB het ook mooi uitlegt :wink:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door ttdesign6 » di jun 28, 2011 12:38 pm

    Ipv al dat gewone zwarte plastic vind ik het persoonlijk ook mooi om het gewoon straks zwart gespoten te hebben. Geeft net wat meer klasse. Wie weet als het weer beter met MG gaat zal denk ik ook de stijl wel weer wat veranderen en uitgebreider worden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Ian » di jun 28, 2011 1:52 pm

    Ik zou graag gewoon liever MG een nieuwe F zien maken. Tegenwoordig al die sportmerken maken sedans, jeeps, halve toyota iQ rip offs (am cygnet). Veel die harders zijn er niet zo voor en persoonlijk ondanks ik veel zever in het begin heb gehad met mijn F, wil ik gewoon graag MG F'en zien produceren. Als het bedrijf zegt dat het dan duurder wordt, dat neem ik er graag bij.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door ttdesign6 » di jun 28, 2011 2:38 pm

    Jij misschien wel :wink: Ik denk dat ze beter eest kunnen beginnen met wat normale wagens.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door Andros » di jun 28, 2011 2:40 pm

    Toch ga ik mee met ttdesign6. Sportwagens zijn leuk en al maar er moet ook markt voor zijn. Een leuk boodschappenbakje dat je voor weinig geld in de markt zet is veel meer vraag naar en die raak je veel makkelijker kwijt. Dat brengt weer geld binnen voor de ontwikkeling van een nieuwe roadster. Geduld is hier het toverwoord :)
    De nachtspotter!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    Re: Oud MG/rover nieuws in Topgear

    door MGF » di jun 28, 2011 6:12 pm

    @Erik, heb je misschien wat foto's van de MG6-en op Silverstone? Ik ben wel benieuwd!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten