Vast in 3de versnelling na projectje
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door LEBLAR » do jan 13, 2011 2:14 pm

    FF terug komen op de vraag van Bruce. Is een TF schakel set beter als die van de F?
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    rubenjdejong
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2010 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Drachten, Friesland

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door rubenjdejong » do jan 13, 2011 2:18 pm

    Bruce schreefColon
    BlackFox schreefColonDan is of jouw mechanisme of de kabels versleten ;)



    Veel F-jes hebben daar last van hoor..


    Die van mij is ook niet "strak" te noemen :wink: en een lekkere "gggrak" als ik hem in de achteruit zet :mrgreen:
    MG-F 1.8i VVC: Platinum Silver
    Mods: K&N 57i cold air intake kit, 4-pods AP Racing calipers, Goodridge SS brakeleads, Powerflex PU bushes, Toyosports SS manifold, downpipe and muffler, KH Splitter, Bourgoundy mohair, Castrol 10W60 racing oil.
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Hippert » do jan 13, 2011 4:33 pm

    Idem,
    in de achteruit zetten gaat stroef, vorig jaar 2 nieuwe kabels laten zetten.
    Gaat nu iets beter maar nog niet zo soepel als de andere 5 versnellingen.
    150 euro per kabel, en ik was nog eens 300 euro kwijt om het er op te laten zetten :(

    De F is ook niet gemaakt om achteruit te rijden :wink:
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door schrokke » do jan 13, 2011 9:35 pm

    Het moeilijk en gekraak bij het in achteruit zetten heeft niks met kabels te maken maar eerder met de constructie van de versnellingsbak.
    De achteruitversnelling is geen gesynchroniseerde constant mesh uitvoering. Dat betekent dat het juiste toerental om deze in te schakelen(zonder gekraak) zeer belangrijk is.
    Wanneer je dat juiste toerental om te schakelen hebt is sterk afhankelijk van de conditie van uw koppeling en bakolie, en kun je best proefondervindelijk bepalen.
    Uw motor draait stationair op pakweg 1000tr/min, dan doet uw prise as dat ook en dat is te snel om naar achteruit te schakelen. Trap je de koppeling in gaat het prise as toerental stilaan afnemen dus ga je tellen 21..22.. en dan schakel je naar achteruit. Gaat dit nog steeds met gekraak moet je nog een seconde langer wachten. Wacht je te lang dan is de versnellingsbak stil gevallen. Als je geluk hebt staan de tanden juist goed en schuift de achteruit versnelling boterzacht in elkaar. Heb je tegenslag dan staan de tanden tegenover elkaar en krijg je hem niet ingeschakeld al trek je nog zo hard. In dat geval moet je terug naar neutraal even de koppeling laten opkomen en terug proberen schakelen.
    Kun je na 3 sec nog steeds de achteruit niet inschakelen zonder gekraak moet je de koppeling eens nakijken want dan komt deze onvoldoende los.
    Probeer het maar, je zal zien dat het werkt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BlackFox » do jan 13, 2011 9:57 pm

    Van dat gekraak heb ik eigenlijk weinig tot geen last. Wel dat hij er soms niet volledig in wilt en dat ik de koppeling los met het nodige kabaal tot gevolg :D

    Maar gewoon eens in de 3de zetten dan en 'ie gaat er vlot in.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Sander » do jan 13, 2011 10:22 pm

    Gewoon je pook zachtjes in de achteruit blijven trekken op het moment dat je de koppeling op laat komen.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Bruno » do jan 13, 2011 11:06 pm

    Zoals Benny aangeeft, eerst in 3 dan in achteruit en een F-bak kraakt nooit.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Rob » vr jan 14, 2011 2:32 am

    Sander schreefColonGewoon je pook zachtjes in de achteruit blijven trekken op het moment dat je de koppeling op laat komen.


    Zo doe ik het ook meestal. Gewoon in de achteruit zetten totdat ik wat weerstand voel dan koppeling een stukje laten opkomen en hij gaat "" kraakloos" in de achteruit.
    Ik erger me altijd als ik de auto we eens uitleen aan en van mijn dochters, absoluut gevoelloos zijn die wezens
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » vr jan 14, 2011 8:04 pm

    Vandaag kon ik hem terug gaan halen. Door de hoeveelheid roest aan de klemmen hebben ze er wat langer over gedaan om de stukken te sparen. Het viel al bij al dan nog mee van kosten.
    Heb ik toch de K&N en de 52TB kunnen testen. het is verwonderend hoe stil hij is bij het rustig rijden maar als je is doortrapt brult hij lekker.
    Nu heb ik ook wel het idee dat er meer speling op de pook zit dan voordien.
    Kan dit zijn doordat toen de kabel gesprongen is ik te hard door getrokken heb?
    Ik kan in ieder geval al wat schrappen van men wishlist.
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten