




Bruno schreefColonDat de linkse achter remblok aan de binnenkant sneller slijt is heel normaal. Deze slijt bij elke MG bijna 2 keer zo snel, niet van wakker liggen dus.

Bruno schreefColonDat de linkse achter remblok aan de binnenkant sneller slijt is heel normaal. Deze slijt bij elke MG bijna 2 keer zo snel, niet van wakker liggen dus. Echter als je wiel warm aanvoelt na het rijden wil inderdaad zeggen dat de rem zou kunnen aanlopen. Mogelijk is de remschijf dan ook reeds verbrand. Check even op plekken en of blauwe schijn hierin. Warmgelopen schijven hebben niet meer dezelfde remcapaciteit en geven soms trillingen. Vervangen is dan de beste oplossing.
Het reviseren van de klauwen is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Gewoon de klauw demonteren, de zuiger eruit draaien, alles reinigen en oxidatie verwijderen en tensoltte de rubbers vervangen (insmeren met siliconenspray om montage te vergemakkelijken) en terug in elkaar draaien.


LEBLAR schreefColon
@ Dirkje: Je wekt de indruk dat de olie in de rubber delen trekt. Echt niet waar!








ttdesign6 schreefColon Wel merkte ik sinds een dag of 2 dat bij het remmen een beetje gehobbel optreedt. Beetje moeilijk te omschrijven dit.
Alsof je iedere 10 meter over een klein hobbeltje rijdt en dus alsof er iets aanloopt op de schijf.
|

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.